"אפגש עם הרצוג"

יאיר לפיד נעדר מההפגנה במוצ"ש; זה התירוץ שנתן

ראשי מפלגות האופוזיציה לפיד וגנץ, תקפו כהרגלם את הממשלה בראשות נתניהו ושוב הבטיחו להיאבק בכל האמצעים | לפיד השיב לשאלות העיתונאים מדוע הוא נעדר מההפגנה של השמאל במוצ"ש האחרון (חדשות, כנסת)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד וגנץ, בכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

כמדי יום שני, גם השבוע ראשי הסיעות בכנסת נשאו נאומים קודם להתכנסות ישיבת הסיעה. כפי שקורה בדרך כלל, ראשי המפלגות מטעם האופוזיציה תוקפים בחריפות את הממשלה.

בנאום שנשא היום (שני) חבר הכנסת בני גנץ, יו"ר 'המחנה הממלכתי', הוא בירך את הרמטכ"ל הנכנס והיוצא; "הרצי הלוי, מפקד ישר כסרגל, נועז, עמוק ויצירתי. אני סמוך ובטוח שיוביל את צה"ל בדרך ממלכתית, ימשיך לבנות את הכוח, וישמור על הכוחות שהם הדבר היקר לנו ביותר. האנשים ורוח צה"ל הם מה שבונה את צה"ל, ואין לי ספק שהרצי ידע לפתח אותם ולשמור עליהם מול כל תרחיש וכל סביבה - ביטחוני, חברתי או כזה המאופיין בקשיים ממקור פוליטי".

לאחר מכן עבר לדבר על המחאה נגד נתניהו ואמר: "בשבת צעדו ברחבי הארץ מעל מאה אלף אנשים מתוך דאגה עמוקה לדמוקרטיה הישראלית. לא עבר יום וראש הממשלה בחר להתייחס לדאגה הזו בביטול ואמר ש"אם כל ההפגנות קרתה בבחירות".

הנאום של גנץ

"אזרחים מודאגים ראויים ליחס מכבד מראש הממשלה, שגם אם רובם לא בחרו בו – הוא ראש הממשלה שלהם. במקום זאת, עושים להם דה לגיטימציה, ומזלזלים במאמציהם. גם נתניהו יודע שמחאה ברחובות אפקטיבית – אחרת לא היה יוצא בעצמו להפגנות ההסתה בכיכר ציון, לא היה מניע הפגנות בתקופת הממשלה האחרונה מול בתיהם של נבחרי הציבור מהימין, ולא היה מפעיל פעילים ברשתות החברתיות. דעת הקהל חשובה ומשפיעה – בלי לגיטימציה ציבורית – ממשלות מתפוררות".

"אני קורא למפגינים כולם", אמר גנץ – "המשיכו לצאת ולמחות במסגרת החוק. זה חשוב מאוד, ואפקטיבי מאוד. שקט הוא לא רק רפש כפי שכתב ז'בוטינסקי – שקט הוא דגל לבן המונף על מורשת מייסדי המדינה אנחנו לא נאפשר רגע של שקט. נכון שהבחירות הן ההליך הדמוקרטי המרכזי – אך הן אינן חזות הכל או צ'ק פתוח לפגיעה בערכי הדמוקרטיה הבסיסיים. "דמוקרטיה של בחירות", בלי חופש ביטוי, בלי תקשורת חופשית, בלי זכויות אדם וללא מערכת איזונים ובלמים היא דמוקרטיה על הנייר בלבד".

"אני קראתי לדיאלוג וליצירת בסיס מוסכם לרפורמות. הגם שכך, אני אומר לנתניהו ולחברי הקואליציה – אל תטעו במי שמושיטים את ידם לדון בהסכמות רחבות – ידנו המושטת לא באה לחתום על הכשר לשינוי המשטר של ישראל תמורת תיקונים קוסמטיים. אם לא יהיה שינוי עמוק שיבטא הסכמה רחבה ושמירה על ישראל כדמוקרטיה מהותית עם הפרדת רשויות וביקורת שיפוטית – לא יהיו הסכמות בכלל", אמר גנץ.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת הסיעה: "בנימין נתניהו אמר אתמול שמיליוני אנשים הצביעו בעד הרפורמה המשפטית שהם מציעים. זה שקר. אני לא אקרא לו 'שקרן בן שקרן' כמו סמוטריץ', אבל זה שקר של איש חלש שמנסה לרמות את בוחריו".

עוד אמר לפיד: "מה שהם עושים עכשיו זה את הדבר שהם הכי טובים בו - הם משקרים ומנסים לבלבל את כולם. כשהם הורגים את הדמוקרטיה, הם קוראים לזה 'הגנה על הדמוקרטיה', כשהם דורסים את בית המשפט, הם קוראים לזה 'החזרת האמון במערכת המשפט', כשהם מפרקים את כל משרדי הממשלה הם קוראים לזה 'משילות'" .

לאחר דבריו, לפיד נשאל על ההיעדרות מההפגנה במוצ"ש והשיב: "היינו בקשר עם המארגנים, חלק לא רצו להפוך את ההפגנה לפוליטית. זו דרך ארוכה". לאחר מכן אמר לפיד לעיתונאים, כי הוא מתכוון להיפגש בימים הקרובים עם נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג, כדי לדון עמו על רפורמת לוין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר