הרפומה המשפטית

בנט נגד בנט: תקף את הממשלה, זה מה שהבטיח לפני 3 שנים

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט תקף אמש את הרפורמה המסתמנת במערכת המשפט, אבל הארכיון לא שוכח - ינצח את בג"ץ? (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, אוליביה פיטוסי - פלאש 90)

3 שנים אחרי שהבטיח במסגרת מפלגתו 'הימין החדש' רפורמה במערכת המשפט, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט תקף אמש (שני) את הרפורמה של שר המשפטים יריב לוין והממשלה החדשה.

אמש כתב כי "ההצעה הנוכחית המלאה, כפי שהיא כרגע, מסוכנת. היא תפגע ביסודות מדינת ישראל, בכלכלתה ובאזרחיה, והיא עלולה לקרוע את החבל שמחבר את כולנו. לכן צריך לתקן אותה".

אלא שלפני 3 שנים בלבד, פרסם בנט יחד עם שותפתו לשעבר איילת שקד תכנית "100 ימים" לפיה במאה הימים הראשונים לממשלה בה יהיו חברים, יבצעו 5 שינויים; חקיקת פסקת התגברות, שימוע ציבורי, ביטול הוועדה למינוי שופטי עליון, צמצום סמכויות בג"ץ וכן מינוי יועמ"שים על ידי השרים עצמם.

גם בציוץ שפרסם לפני ארבע שנים כתב בנט: "פיסקת ההתגברות ברוב 61 עברה פה אחד בוועדת השרים לחקיקה. *זהו יום גדול לדמוקרטיה הישראלית.*

נחזק את המשילות של הממשלה, ונעצים את אמון הציבור בבית המשפט. אני מודה לחבריי בממשלה על התמיכה בחוקים."

אתמול נשמע בנט אחרת: "זה לא סוד שאני סבור שמשך שנות דור מערכת המשפט נטלה לעצמה סמכויות-יתר, ובלמה כל ניסיון לתיקון. אני מאמין שנדרשים שינויים מסוימים במערכת המשפט ובשנים האחרונות אף קידמנו את חלקם. אבל לא מתקנים עיוות היסטורי בעיוות אחר".

בנט הדגיש: "אין מנוס: שני הצדדים חייבים להידבר מיד. האופוזיציה חייבת להבין: הציבור בחר בממשלה, יש לה מנדט לבצע שינויים, יהיו שינויים, וטוב שכך. הממשלה חייבת להבין: אסור ללכת לקיצוניות הפוכה של אובדן בלמים ואיזונים, סירוס מערכת המשפט והעברת מינוי כל שופטי ישראל לידי ראש הממשלה בלבד, כפי שמוצע".

בנט תקף את הרפורמה שמוביל השר לוין וכתב: "ההצעה הנוכחית המלאה, כפי שהיא כרגע, מסוכנת.היא תפגע ביסודות מדינת ישראל, בכלכלתה ובאזרחיה, והיא עלולה לקרוע את החבל שמחבר את כולנו. לכן צריך לתקן אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר