"לא מאיים" | צפו

הח"כ החדש על אפשרות לפסילת דרעי: "יורים לעצמם בראש"

חבר הכנסת אברהם בצלאל מש"ס, מי שנכנס רק לאחרונה לכנסת, התייחס בריאיון לאפשרות שהשר דרעי ייפסל ואמר כי השופטים "יורים לעצמם בראש" אם יעשו זאת (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ כנסת)

אחרי שחבר הכנסת אברהם בצלאל מש"ס נכנס לכנסת לראשונה, הח"כ מש"ס מעורר סערה אחרי ריאיון שהעניק מוקדם יותר היום (שלישי) לערוץ כנסת.

בריאיון אמר כי אם שופטי בג"ץ יכריעו כי שר הפנים והבריאות אריה דרעי לא יכול לשמש כשר - הם "יורים לעצמם בראש"; "אם הם יפסקו ויפסלו את אריה דרעי הם יורים לעצמם בראש - ברמה הזאת".

בתגובה, שאלה המראיינת מזל מועלם אם הוא לא חושב שהדברים שהוא אומר הם מאיימים. ח"כ בצלאל השיב: "אני לא חושב שזה מאיים בכלל, אין לי ספק שזה נמצא גם על השולחן".

מאוחר יותר, הבהיר ח"כ בצלאל: "הדברים שנאמרו בראיון לערוץ הכנסת לא הובנו כהלכה ואני מיצר על כך. כמי שאמון הציבור במערכת המשפט חשובה לי. כוונתי הייתה שאם החלטת בגץ תפסול את בחירתם של יותר מ400,000 אזרחים הדבר יפגע קשות באמון הציבור בבית המשפט".

שרי וח"כי ש"ס יצאו ביומיים האחרונים להתקפה חריפה נגד שופטי בית המשפט העליון, על רקע ההכרעה הצפויה בעתירות נגד מינוי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לשר הפנים והבריאות.

בכירי המפלגה טוענים כי בג"צ צפוי לפסול בימים הקרובים את אריה דרעי מלכהן כשר ובתגובה הם יפעלו במהירות לביטול עילת הסבירות ולהעביר פסקת התגברות, כך שדרעי יוכל לחזור לתפקידו סביב שולחן הממשלה.

המתקפות של בכירי ש"ס מגיעות לאחר שנים ארוכות בהן דרעי אסר על חברי הכנסת לתקוף את מערכת המשפט. "המצב השתנה, לא מאפשרים לו שנה של שקט, והגיע הזמן להשיב מלחמה", הסביר שר בש"ס את שינוי הכיוון במפלגה.

דרעי עצמו התבטא אמש במהלך ישית סיעת ש"ס הסגורה והסביר כי גם אם בג"צ יפסול אותו הרי שזו תהיה בעיה של נתניהו שייצטרך להעביר חקיקה מהירה כדי להחזירו לשולחן הממשלה.

לדברי דרעי: "החלטת בג"צ ידועה מראש, זו לא בעיה שלי, זה כאב ראש של נתניהו". שעה קלה לאחר הישיבה נכנס דרעי לפגישה ארוכה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר