ביקורת בירושלים

רוסיה השוותה את הטבח בנווה יעקב לפעילות בג'נין

בשיחת טלפון שערך שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, עם מקבילו הישראלי אלי כהן הוא השווה בין הטבח בירושלים לבין פעילות צה"ל לחיסול חוליית הטרור בג'נין (מדיני)

לברוב וכהן. אילוסטרציה (צילום: shutterstock U-Tomer Neuberg/Flash90)

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב שוחח היום (ראשון) עם שר החוץ אלי כהן ועם שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי על רקע גל הטרור וההתדרדרות במצב הביטחוני. על פי הרוסים, לברוב הביע תנחומים בפני שני הצדדים כשבצד הישראלי היה זה הטבח בנווה יעקב ואילו במול הפלסטינים הייתה זו פעולת צה"ל בג'נין.

גם בהודעה שפרסם אתמול, התייחס משרד החוץ הרוסי יחד לטבח בירושלים ולפעולת כוחות הביטחון בג'נין ולמות שני פלסטינים נוספים בקלקיליה ובמחנה הפליטים שועפט כביכול מדובר באותו אירוע מתמשך. הרוסים סירבו גם לגנות את הטבח בירושלים.

"האירועים האחרונים מאשרים בבירור את הצורך בחידוש דחוף של דיאלוג פלסטיני-ישראלי קונסטרוקטיבי ובוויתור על פעולות חד-צדדיות", נאמר בהודעה הרוסית שעוררה ביקורת בישראל.

על פי הרוסים, השיחה שנערכה היום, עסקה בעיקרה בחשש הרוסי מפני סבב אלימות באזור. על פי הדיווח, לברוב קרא לצדדים לגלות אחריות מרבית ולהימנע מפעולות שיחמירו את המצב.

בירושלים אישרו את השיחה בין לברוב וכהן, אך כאמור לא אהבו את ההשוואה בין הטבח לבין הפעולה של כוחות הביטחון בג'נין שנועדה למנוע פיגוע טרור של החולייה שחוסלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר