נאומי ראשי הסיעות

בן גביר: "הפיגוע - אחריות שלי"; דרעי קרא להידברות | צפו

השר בן גביר נאם בפתח ישיבת הסיעה והבהיר כי הטבח בשבת קרה תחת המשמרת שלו והוא לוקח את האחריות | השר לשעבר דרעי, תקף את לפיד, ציטט את דברי גנץ וקרא להידברות | צפו (כנסת)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי, היום (צילום: ערוץ כנסת)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נאם היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה בכנסת ולקח אחריות על הפיגוע בנווה יעקב. יו"ר הש"ס השר לשעבר אריה דרעי נאם אף הוא, תקף את ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד וקרא להידברות.

דרעי פתח בתנחומים למשפחות נרצחי הפיגוע: "בשמי ובשם כל סיעת ש"ס אנחנו פותח בפיגוע הקשה שהתרחש בערב שבת בשכונת נווה יעקב בירושלים. יהודים שנרצחו רק בגלל שהם יהודים. טבח נורא. אכזרי. אין מילים לנחם. השם ייקום דמם. הקבינט המדיני ביטחוני והממשלה קיבלו החלטות, שמצד אחד ינקטו ביד קשה ביותר נגד המחבלים ובני משפחותיהם. התחלתי את זה לפני שנים כשר הפנים ולצערי נתקלתי בקשיים מצד המערכת המשפטית, היועמ"ש ובית המשפט".

עוד אמר דרעי: "אין דרך יותר הרתעתית מאשר לפגוע באזרחות ובתושבות של המחבלים ובני משפחתם. אין דרך אחרת לפגוע במי שפוגע באזרחי ישראל ובמדינה. הכנסת משדרגת היום את החוק שהממשלה תקדם בכנסת כדי לפגוע במשפחה הגרעינית של מחבלי הטרור".

בנושא משרד העבודה, אמר דרעי: "הכנסת תאשר היום את משרד העבודה. אלו החכות שאנו מעניקים לשכבות החלשות, ואני מברך את השר יואב בן צור שיבצע את זה בדרך הטובה ביותר. אנחנו נעודד הכשרות מקצועיות ולהכניס כמה שיותר ציבורים למעגל העבודה".

דבריו של דרעי

על ביטול המס על החד פעמי, הוסיף דרעי: "הבטחנו וקיימנו לבטל את המס על הכלים החד פעמיים שפגעו בשכבות החלשות. גם את המס על השתייה המתוקה נבטל, אבל צריך לעשות את זה בשום שכל ולהתחשב בהשלכות הבריאות הכרוכות בנושא".

בשלב זה הוא עבר לתקוף את יאיר לפיד: "זה לא קורה לי כל הזמן שאני מצטט את יאיר לפיד. תהיו אופוזיציה לממשלה - אבל אל תהיו אופוזיציה למדינה. אני אומר לו ולחבריו: בסדר, אתם באופוזיציה. הציבור אמר את שלו. זו הדמוקרטיה, קבלו את זה בכבוד. תילחמו בממשלה, אל תהרסו את מדינת ישראל. אתם עושים כעת מעשים כמו הגרועים ביריבים שלנו, הבי-די-אס וחבריהם בעולם שפוגעים בישראל בכלכלה ובמעמד המדינה. לא שמעתי עוד שום טיעון מדוע הרפורמה של יריב לוין פוגעת בכלכלה. אני שומע דווקא אמירות אחרות. יתר מעורבות משפטית פוגעת בכלכלה. שמעתי טענות שהרפורמה תפגע בחופש האקדמאי. אין לי מושג למה אני רק יודע שמרוב מעורבות משפטית חלק מהציבור החרדי, שרוצות ורוצים ללכת ללמוד תואר שני ותארים יותר מתקדמים לא הולכים בגלל מעורבות משפטית שלא ללמוד בהפרדה ולא ללמוד מכל מיני שיקולים אחרים".

לאחר מכן הבהיר דרעי בטון מפויס: "שמעתי היום את בני גנץ שאומר בואו נגיע להסכמה ולהדברות. אדרבה, יש פה בית מחוקקים, יש פה ועדת חוקה שיושבת ימים ולילות - שבו. אני אומר לכם: על כל דבר אפשר לדבר, אפשר לשבת, אפשר להתווכח, אבל להגיד שאין שום תיקון ולהגיד שאין שום צורך בלתקן ולהגיד שקץ הדמוקרטיה על כל מילה ועל כל משפט, עם כל הכבוד, הממשלה הזו נבחרה, זאת אחת מהמטרות הגדולות שלה להחזיר את המשילות, לעשות הפרדה בין הרשויות, שכל אחד ייסע במסלול שלו לא תהיינה התנגשויות, כל אחד יידע באיזה רמזור הוא צריך לעצור ואיפה הוא צריך לנסוע. אבל כשנוסעים במסלולים מקבילים ולא יודעים לעצור ברמזורים אלו ההתנגשויות שקורות היום. הממשלה והקואליציה הזאת נבחרו כדי לממש את רצון הבוחר וכדי לדאוג להפרדה מוחלטת בין הרשויות הללו וכל אחד יהיה חזק בתחומו ואף אחד על חשבון השני".

הנאום של בן גביר; "לוקח אחריות"

בן גביר התייחס בראשית דבריו לטבח הנורא בליל שבת ואמר: "הפיגוע הקשה בנווה יעקב החזיר את כולנו לעולם המציאות. פיגוע כואב, זירה מחרידה. אני חושב שבפעם המי יודע כמה כולנו מבינים שאין הבדל בינינו, ימין, שמאל, דתיים, חילונים, אותו מחבל לא מבדיל בינינו. מבחינתו כולנו בני מוות".

"הפיגוע הזה מתרחש כבר במשמרת שלי, עם האחריות שלי ואני לרגע אחד לא מתכוון להסיר את האחריות ולרגע אחד לא מתכוון להפסיק לפעול כדי למגר, להילחם ולנצח".

דבריו של בן גביר

עוד אמר בן גביר: "המלחמה בטרור מתחילה כבר מהדברים הקטנים. נתתי הוראה ליישם את כל צווי ההריסה של הבתים הלא חוקיים בירושלים. השבוע הזה אנחנו כבר הורסים 14 בתים שמשום מה ההריסה שלהם התעכבה. נתתי הוראה: שכונה אחר שכונה, מקום אחר מקום, לבוא וליישם את הצווים. משילות מתחילה כבר בדברים הללו. זה גם לא סוד שאני בישיבת הממשלה ובפורומים נוספים דרשתי להטיל עוצר בשכונה שממנה יצא המפגע, ולעבור בית, בית, ולקחת את כלי הנשק, כלי הנשק שהמגזר מוצף בהם. זו הסכנה המרכזית למדינת ישראל. לצערי בעקבות חילוקי דעות עם הגורמים המקצועיים אנחנו עדיין בשיח ולא ממצים את היכולת הזו, אבל הנחתי את המשטרה לפעול בצורה נחרצת לאסוף כלי נשק גם על סמך מידע מודיעיני וגם פשוט לסרוק את הרשת, בטיקטוק בטויטר, בפייסבוק וכל מי שמרים נשק, מנופף בנשק, יעצר".

עוד אמר בן גביר: "אני ביקשתי מהמשטרה להכין בנק מטרות ולאסוף מודיעין. מבחינתי הפיתרון היא לעבור שכונה שכונה, אבל אם כרגע זה נמנע מאיתנו, אז בהחלט לעשות בנק מטרות ומודיעין, כי זו המשימה מספר אחד שלנו, לאסוף את כלי הנשק. יש עוד יוזמות שונות שאנחנו פועלים במשרד לביטחון לאומי. כמו שאתם יודעים, אני מתכוון לשנות את הקריטריונים בעניין אחזקת כלי ייריה, אני מתכוון וכבר קיבלתי תקציב מסויים להגדיל את מצבת העובדים כדי שלעשרות אלפי בקשות של אזרחי ישראל שרוצים כלי נשק וזה הוכיח את עצמו, יוכלו להגן על עצמם".

"ובנוסף", אמר בן גביר: "אני בשיג ושיח עם האוצר כדי לקבל כבר עכשיו תקציבים למשמר הלאומי. לפרויקט הכל כך חשוב הזה, שכבר מהרגע הראשון שנכנסתי לתפקיד, אני רוצה אותו ואני חושב שלא נוכל בלעדיו. אנחנו מצפים מהמשטרה לאסוף את כלי הנשק, מצפים מהמשטרה להיות בכל מקום, מצפים מהמשטרה לעצור כל מפגע, בלי כוח למשמר לאומי, אנחנו לא נוכל להצליח והמשמר הלאומי זה הפרויקט הכי חשוב שלי. ודבר אחרון, חקיקה. אנחנו בקרוב מאוד הולכים להגיש את חוק עונש מוות למחבלים. אמרנו ובעזרת השם נקיים. מחבל הוא בן מוות ומי שרוצח ומי שפוגע ומי שעושה טבח באזרחים, צריך להיות בכיסא החשמלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר