הפוסט והסערה

הקצין הבכיר קרא להרוג ראש ממשלה "דיקטטורי" • בליכוד מסירים כפפות: "טירוף שיא"

אלוף המשנה במילואים, ממובילי מחאת בלפור ולשעבר ממפציצי הכור בעיראק, עורר סערה בפוסט שפרסם בפייסבוק ומחק • בליכוד הגיבו בחריפות, והממשלה הודיעה כי תחקור מעתה כל חשוד בהסתה נגד אישי ציבור • בן גביר: "נער גבעות כבר מזמן היה עצור" (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
נתניהו, בחודש האחרון (צילום:livier Fitoussi/Flash90)

זאב רז, אלוף משנה במילואים, ממפציצי הכור בעיראק וכיום ממובילי מחאת בלפור נגד נתניהו, עורר סערה כשקרא לקיים "דין רודף" בראש הממשלה, אם זה "ייטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות".

בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב: "אם יקום ראש ממשלה וייטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף".

היום מחק אז את הפוסט, וטען: "הפוסט שהעליתי כאן עם המילים 'דין רודף' היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים".

בליכוד הגיבו לדברים וקראו לפתוח בחקירה. "ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו שוברת שיאים של טירוף. אנחנו מזועזעים מקריאתו של זאב רז לרצוח את ראש הממשלה נתניהו ואת שרי הממשלה. שב״כ והמשטרה חייבים לפעול מייד כדי לעצור אותו ואת יתר המסיתים נגד ראש הממשלה נתניהו".

בעקבות פרסום הפוסט הודיעו במשטרה כי יחקרו מעתה ואילך באזהרה כל אדם שייחשד בפרסום הסתה נגד אישי ציבור. בהמשך הודיעה המשטרה כי פתחה בחקירה בעקבות דבריו של רז. התיק נגדו ייחקר בלהב 43..

"בשל עליית מדרגה משמעותית בהתבטאויות חמורות להסתה, פגיעה ואיומים נגד אישי ציבור החליטו מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי וראש אח״מ ניצב יגאל בן שלום כי כל פרסום מהסוג הזה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת יטופל חקירתית על ידי משטרת ישראל", נמסר מהמשטרה.

לדברי המשטרה, "משטרת ישראל תנהג באפס סובלנות לפרסומים מסיתים מכל סוג וכל מי שייפרסם או יתבטא בצורה המאיימת ומסיתה לפגיעה באישי ציבור ייחקר תחת אזהרה ואם יתברר כי עבר עבירה פלילית יוגש נגדו כתב אישום.

"מפכ״ל המשטרה וראש אח״מ רואים בחומרה רבה כל התבטאות המסיתה לאלימות פגיעה ואיום על אישי ציבור. משטרת ישראל לא תמנע מאיש את חופש המחאה במדינה דמוקרטית אך יחד עם זאת לא נאפשר שיח אלים מסית ומאיים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הנחיתי את המשטרה להתייחס במדיניות מקבילה להסתות שמגיעות משמאל לימין ומימין לשמאל. אם נער גבעות היה כותב דברים דומים ואפילו חמורים פחות ממה שאמרו חודק ורז, הוא היה עצור בבית מעצר".

כמו כן ראש השב"כ רונן בר שוחח הערב עם מפכ"ל המשטרה על רקע העלייה בשיח האלים והמסית כנגד נבחרי ציבור ככלל וראש הממשלה בפרט.

בשיחה ציין ראש השב"כ כי בימים האחרונים מזוהה עלייה בהיקף וחומרת התבטאויות פומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, אשר יש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים.

סוכם כי תנקט מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה באישי ונבחרי ציבור וכן כלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים.

מהשב"כ נמסר: "זכות ההפגנה והמחאה הינה זכות חוקית וחשובה במדינה דמוקרטית, ובצידה נכון להבהיר כי קריאות לפגיעה ולאלימות הן מחוץ לשיח הלגיטימי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר