הזיה של ממש

הדרישות של אוקראינה מישראל: חצי מיליארד דולר וגינוי לרוסיה

לקראת ביקורו של שר החוץ אלי כהן בקייב, האוקראינים העבירו שורת דרישות, בהן גינוי ברור נגד הפלישה הרוסית, אישור הלוואת ענק וסיוע בטיפול בפצועי המלחמה (מדיני)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90 ולשכת נשיא אוקראינה)

דרישות הזויות במיוחד מכיוונם של האוקראינים לקראת ביקורו הקרוב של שר החוץ אלי כהן בקייב. לטענת האוקראינים, כהן לא יוכל לפגוש את הנשיא זלנסקי אם ישראל לא תאשר הלוואת ענק של חצי מיליארד דולר ותפרסם גינוי פומבי של ישראל כנגד הפלישה הרוסית לאוקראינה.

ביקורו של כהן בקייב, יהיה הפעם הראשונה ששר ישראלי יגיע לבירת אוקראינה מאז הפלישה הרוסית. לישראל אין שום סיבה להיענות לדרישות האוקראיניות הנועזות, עצם הביקור לכשעצמו אמור לשמש כהוכחה לתמיכת ישראל באוקראינה, אך נראה שהאוקראינים מדמיינים לקבל הרבה יותר.

כהן צפוי להיפגש במהלך ביקורו בקייב עם מקבילו האוקראיני דמיטרי קולבה ולפתוח מחדש את שגרירות ישראל בקייב שהיתה סגורה מאז תחילת המלחמה. כהן ביקש להיפגש גם עם זלנסקי, אך כאמור האוקראינים מצהירים שלא יאפשרו זאת, לולי שישראל תנקוט בצעדים ממשיים לטובת אוקראינה.

הבקשה להלוואה בסך חצי מיליארד דולר, הועברה בתקופת הממשלה הקודמת, אך שר האוצר דאז אביגדור ליברמן לא אישר אותה.

בנוסף, האוקראינים גם ביקשו שישראל תקלוט מאות חיילים ואזרחים אוקראינים שנפצעו במלחמה לטיפולים רפואיים בישראל, כמובן שגם פה מדובר בעלות כלכלית גבוהה מאד של טיפול רפואי יקר.

דרישה אוקראינית נוספת, היא קבלת התחייבות מצד הממשלה החדשה בישראל להמשך קידום מערכת ההתראה לאוכלוסיה האזרחית מפני התקפות טילים, שעליה התחילו הצדדים לעבוד בתקופת הממשלה הקודמת. מדובר במערכת דומה לזו שמופעלת על ידי פיקוד העורף בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר