"ביקורת לא עניינית"

קרעי זועם על היועץ במשרד האוצר: חתרנות פקידותית מהסוג שנבחרנו למגר

לאחר שפורסם כי אסי מסינג, היועץ המשפטי במשרד האוצר, מתנגד לרפורמה בתקשורת, השר שלמה קרעי, שמוביל את הרפורמה, תוקף בחריפות את מסינג: "ניסיון של פקיד לחבל בעבודת הממשלה"(פוליטי, חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
ממשיך עם הרפורמה. שר התקשורת שלמה קרעי (צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90)

לא מוותר: שר התקשורת, חבר הכנסת שלמה קרעי, מגיב לחוות הדעת של אסי מסינג - היועץ המשפטי במשרד האוצר לפיה המהלכים אותם מוביל קרעי במשרד התקשורת לפגיעה בתאגיד השידור אינם תואמים לחוק ההסדרים במשרד האוצר. לטענת מסינג, עצמאות התאגיד אינה ניתנת לשינוי.

במכתב אותו שלח שר התקשורת קרעי לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', תוקף קרעי את חוות הדעת של מסינג בחריפות ומכנה אותה: "ביקורת לא עניינית". "למדתי את תוכנו של המכתב, ואף נתתי למשפטנים ולכלכלנים מצוותי לעיין בו, ומצאתי שאין בו כל טיעון משפטי" כותב קרעי.

שר התקשורת התייחס עניינית לטענותיו של מסינג: "יש בו ביקורת ערכית על המדיניות שלי, וז'רגון משפטי-כלכלי המתיימר להיות בלתי חדיר, אך לגוף העניין, וכפי שאפרט להלן אין שום דין המונע את הטמעת הצעת המחליטים בצירוף לחוק ההסדרים הקרוב".

"מכתב מסינג הוא בדיוק החתרנות הפקידותית מהסוג שנבחרנו למגר", כותב קרעי. "חוק ההסדרים הוא רכיב חשוב ביכולתה של ממשלה למשול ולהגשים מדיניות. נפלה בחלקך הזכות להיות השר האחראי על חוק ההסדרים",

קרעי פורך את טענותיו של מסינג אחת לאחת: "אין שום משמעות לעובדה שהצעת המחליטים נערכה ללא עבודת מטה במשרד האוצר. היא מוצעת לאחר עבודת מטה במשרד התקשורת – הוא המשרד האמון על פי חוק על תאגיד השידור הציבורי. לא מוכרת לי הוראה בדין הפוסלת מדיניות בשל היעדר עבודת מטה בדרגים מקצועיים. במדינה דמוקרטית הדרג הנבחר קובע ומעצב את המדיניות, והדרג המקצועי מבצע אותה".

קרעי מגיב לטענת מסינג על ביטול החלטותיה של הממשלה הקודמת: "הטענה כאילו עבודת המטה בוצעה במשרד האוצר על פני חודשים, עבודת מטה שנועדה בכלל לקדם את מדיניותה של הממשלה הקודמת שהודחה על ידי הציבור הישראלי, היא טענה שמוטב היה לולא נטענה: עבודת המטה נועדה להגשים מדיניות של ממשלה נבחרת. אין דבר כזה "אינרציה" בממשל, אין מגמה חקיקתית שלא ניתן לעצור, והכנסת סוברנית לחוקק כראות עיניה, גם אם הדבר מבטל עבודת מטה בשירות ממשלה קודמת".

"עו"ד מסינג צודק בטענתו שהעברת תקציב התאגיד לפיקוח הממשלה תפגע בעצמאותו של התאגיד" כותב קרעי. "אך זוהי טענה מתחום המדיניות ולא מתחום המשפט. עמדתי היא כי התאגיד עשה שימוש פסול. בעצמאות שהוענקה לו, וכי הוא לא ממלא את תפקידיו כפי שנקבעו בחוק. אני סבור שפיקוח תקציבי הדוק, שהינו כלי פיקוח פרלמנטרי מהמעלה הראשונה, יסייע בפיקוח על עמידת התאגיד במטרות שהוגדרו לו. זוהי אחת ממטרות החקיקה. יתרה מכך, מכיוון שבכוונתי לגבש מדיניות. כוללת בעניין אופי פעילות התאגיד, אך מן הראוי הוא שהתחייבויות עתידיות יעוגנו בהצגתן ובאישורן".

"אני רואה בחומרה רבה ניסיון של זה של פקיד לחבל במדיניות הממשלה" מסיים קרעי את מכתבו הממוען לשר האוצר סמוטריץ', "ואני מבקש את טיפולך, ברמת חומרה הולמת. אנחנו שותפים לתפיסת העולם הדמוקרטית לפיה נבחרי הציבור מתווים את המדיניות ונותנים בגינה דין וחשבון לבוחרים ולא יועצים משפטיים שאינם נבחרים ואשר לא משקפים את רצון העם. לאור זאת, אבקש שיובהר לעורך דין מסינג כי חרף התנגדותו, הצעתי תיכלל בתכנית הכלכלית הקרובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר