סערת הרפורמה המשפטית

נתק ומתיחות בין נתניהו ויריב לוין; שר המשפטים איים לפרק הקואליציה • הליכוד: "פייק"

ראש הממשלה חושד בשר המשפטים כי הוא פועל מתוך מגמה להוציא אותו ולנבצרות ובין השניים שורר נתק של כמה ימים • השר יריב לוין אף איים כי יתפטר ויפרק את הקואליציה • ביקורת על ההתנהלות ברפורמה • בליכוד מכחישים: "פייק ניוז מוחלט, שקרי ונבזי" (פוליטיקה)

איצלה כץ | כיכר השבת |
לוין חותר רחוק? ראש הממשלה עם שר המשפטים (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

מתכנן פוטש? בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ובין סגנו - שר המשפטים יריב לוין, המוביל את הרפורמה במערכת המשפט, קיים לאחרונה נתק מוחלט, זאת בעקבות ביקורת חריפה מצד סביבת ראש הממשלה כלפי הניהול התקשורתי של הרפורמה במערכת המשפט אותה מוביל יריב לוין. כך לפי הדיווח של דפנה ליאל הערב (רביעי) בחדשות 12.

לפי הדיווח, בסביבתו של ראש הממשלה חוששים כי האגרסיביות התקשורתית סביב הרפורמה של לוין, "תדחק את בג"צ לקצה" ותגרום לשופטי בית המשפט העליון לשלוח את נתניהו לנבצרות בטענה כי ראש ממשלה שמואשם בשלושה תיקים שונים, אינו כשיר לנהל מדינה.

בסביבת נתניהו חוששים, כך לפי הדיווח, כי לוין יהיה מי שירוויח מהחלטה כזו היות והוא מכהן כסגן ראש הממשלה. עוד דווח כי לוין איים על נתניהו בהתפטרות ואף בפירוק הקואליציה אם הוא יתקע מקלות בגלגלי הרפורמה - מה שעורר את חשדו של ראש הממשלה כי לוין מעוניין ב'הליכה עד הקצה'. לפי הדיווח, הנתק שורר ביניהם כבר כמה ימים.

מנגד, בליכוד זעמו על הפרסום וטענו כי הוא שקרי לחלוטין וכי שידור הידיעה מוכיח על חובבנות וחוסר רצינות. "הדיווח של דפנה ליאל בעניין רה״מ נתניהו וסגנו יריב לוין הוא פייק ניוז מוחלט, שקרי ונבזי, שלא היה ולא נברא", כתבו בליכוד כתגובה. "לצערנו הדיווח שודר באופן חובבני על אף שהוכחש על ידי כל גורם מוסמך ורשמי", הוסיפו.

נדגיש, כי אם הדיווח נכון, משמעות הדבר כי ראש הממשלה עבר על הוראת היועצת המשפטית לממשלה, ששלחה מכתב תקיף מאוד מיד עם פרסום הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, ובו הבהירה היועמ"שית לראש הממשלה כי בשל מצבו המשפטי, נאסר עליו לעסוק בנושא היות והוא מצוי בניגוד עניינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר