אין לו גבולות?

שוב משווה להיטלר; ח"כ רם בן ברק: "הנאצים עלו לשלטון בדרך דמוקרטית"

חבר מפלגתו של יאיר לפיד, יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ רם בן ברק, חוזר שוב על אמירה שלו שעוררה בעבר סערה - "גם בגרמניה הנאצית עלו לשלטון בצורה דמוקרטית. אנחנו לא הונגרים או פולנים ולא נסכים לדבר הזה" | צפו בנאומו במליאת הכנסת (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
רם בן ברק במליאה • צפו (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ רם בן ברק, נאם לפני דקות ספורות (שני) במליאת הכנסת וערך שוב השוואה מחוצפת ומחרידה בין שלטון הימין, לשלטון של גרמניה הנאצית.

"זהו יום עצוב", פתח בן ברק את נאומו במליאה: "אתם אולי לא מודעים למה שקורה, אבל אנו הולכים ומתפלגים. מדינת ישראל מפסידה, אנו בתוהו ובוהו. מאות אלפי אנשים יוצאים לרחובות, ואומרים לכם תעצרו את החקיקה המטורפת הזו. אתם חושבים שנהיה מוכנים לחיות בדיקטטורה שלכם, ושאנו לא מבינים שזהו צעד ראשון בדרך לקחת אותנו לדברים הרבה יותר גרועים? לא ניתן לזה לקרות, זהו מהלך לא חוקי ונתנגד לזה".

עוד אמר בן ברק: "לא ניתן שתהרסו את מה שבנינו במשך 75 שנה. מה שאתם עושים זה גרוע יותר מכל המשטרים שאנו לא רוצים להיות כמוהם – הטורקים, ההונגרים והפולנים. גם בגרמניה הנאצית עלו לשלטון בצורה דמוקרטית. אנחנו לא הונגרים או פולנים ולא נסכים לדבר הזה".

כזכור, לפני מספר חודשים נאם בן ברק ב'שבת תרבות', והתייחס לאפשרות של הקמת ממשלת ימין צרה והשווה את ח"כ איתמר בן גביר למפלגה הנאצית.

את דבריו סייג מעט בן ברק, אך המשמעות הייתה ברורה, לדבריו: "החיבור הזה בין מפלגה גזענית אנטי דמוקרטית של בן גביר וסמוטריץ' וחיבור שלהם לבן אדם שאנחנו רואים שמוכן לעשות כמעט הכל כדי להיחלץ ממשפט – הוא מסוכן".

"להבדיל אלפי הבדלות, ואני לא משווה את זה לשום דבר, היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית. אני מסביר את הפחד שזה יכול לקרות. החוק, אחד הראשונים שהוא עשה, אם לא הראשון, היה לבטל את בית המשפט העליון. אנחנו צריכים לשמור על הדמוקרטיה שלנו".

כאשר החלו נגדו מתקפות, בן ברק הסביר את דבריו בחשבונו ברשתות החברתיות וכתב: "שיהיה ברור – אני לא משווה ולעולם לא אשווה אף אחד במדינת ישראל ובעולם להיטלר. הניסיון להציג זאת כהשוואה הוא לא נכון וצר לי אם מישהו מנסה להציג זאת כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר