חיילי צה"ל ייעצרו?

'חוק החסינות'; בן גביר נגד היועמ"שית: "מתקרב היום שנצטרך להחליט לגביה"

בצל הביקורת נגד חוק החסינות לכוחות הביטחון של 'עוצמה יהודית', ביקורת שבין היתר גם היועמ"שית לקחה חלק - יו"ר 'עוצמה יהודית' תוקף שוב ואומר: "היום שנצטרך להחליט לגביה מתקרב" | יו"ר הקואליציה: "יועצת פוליטית של האופוזיציה" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שיר תורם, אבשלום שושני פלאש 90)

אחרי הביקורת של היועצת המשפטית לממשל על חוק החסינות לכוחות הביטחון שאמורה לאפשר ללוחמים להיות חסינים מהעמדה לדין מה שאמור לחשוף את הלוחמים להעמדה לדין בחו"ל, יו"ר 'עוצמה יהודית' תוקף.

בריאיון ל-ynet אמר השר בן גביר: "מתקרב היום שנצטרך לקבל החלטה בעניינה. אני לא מדבר רק עליי, אני לא מקבל החלטות לבד.

זו החלטה של ממשלה, אבל יועצת משפטית כל כך מגמתית, שעם הממשלה הקודמת לא הייתה לה בעיה לאשר הסכמי גז תוך כדי ממשלת מעבר, לא הייתה לה בעיה לאשר דברים לא חוקיים? כאן בממשלה שלנו כל דבר שאנחנו רוצים זה לא, לא, לא ולא. זה אומר כמה היא פרזנטורית של הרפורמה המשפטית - הפרזנטורית מספר אחד".

עוד אמר כי "צריך להעביר חוק יועמ"שים שאומר שתפקיד היועץ המשפטי חשוב, מהותי - אבל תפקידו לייעץ. נראה לכם סביר ששר חותם על המלצת מפכ"ל, מתחיל סבב מינויים ובאה יועצת משפטית שלא דיברה או התקשרה וכבר קובעת שההליך לא בסדר? ביום הזה, אם שואלים אותי, אני מוחק בכלל את חוקיות ההחלטה שלה. לטעמי היא כל הזמן משתמשת באשם, משפטי, חוקתי, סבירות, מידתיות, שאני לא בטוח שהיא מדייקת בכל הדברים".

גם יו"ר הקואליציה חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד תקף ואמר: "אני לא זוכר שהיה פתק בבחירות מפלגה בראשות גלי בהרב-מיארה. כרגע יש נבחרי ציבור. היא חושבת שהיא השריף של המדינה, היא חושבת שהיא קובעת פה הכול ואנחנו לא ניתן לה".

עוד אמר: "מאז שהממשלה הזו קמה בכל החלטה שלה היא נגדנו. זו לא יועצת משפטית, זו יועצת פוליטית של האופוזיציה. אנחנו לא ניתן לעשות פה הפיכה שלטונית. אנחנו נכבד את הפתקים של אזרחי מדינת ישראל".

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה: "אני אגיד דבר אחד. הממשלה הקודמת לימדה אותי שהיועצת משפטית היא רק יועצת, ובסופו של דבר הממשלה נבחרה כדי למשול, כדי להעביר אחריות, כדי להעביר את המשימה שלנו. לשר יש אחריות וסמכות, ולא ליועצים משפטיים, פקידים או כאלה ואחרים."

חוק החסינות שמקדם חבר הכנסת צביקה פוגל מעוצמה יהודית מתכוון להגן על לוחמים שפעלו בפעילות מבצעית, אלא שהיועצת המשפטית חוששת מכך שהלוחמים ובכירי מערכת הביטחון ימצאו את עצמם בבתי משפט בעולם.

"הטלת חסינות עלולה להביא לסיכון משמעותי לציבור ולמדינת ישראל, ועלולות להיות לה משמעות מרחיקת לכת על אופן פעולתו של המשטר בישראל, ביחסים שבין הפרט לבין נציגיו המובהקים של השלטון, קרי – גורמי הביטחון לובשי המדים." כתבה.

"ההצעה מייצרת אף סיכון לאנשי כוחות הביטחון עצמם, שיהיו חשופים לחקירה ולהעמדה לדין פלילי בחו"ל וכן לסיכון משמעותי יותר לחייהם ולשלמות גופם במסגרת פעילותם המבצעית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר