"אירוע חמור"

הנגיד תקף את הרפורמה, סמוטריץ' ב'לייק' לציוץ שתקף

בעוד שר האוצר עדיין לא התייחס לריאיון של נגיד בנק ישראל לרשת CNN בו תקף את קצב הרפורמה, סמוטריץ' סימן 'לייקים' לציוצים שתקפו את הנגיד (פוליטי, כלכלה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, נעם ריבקין פנטון - פלאש 90)

אחרי שמוקדם יותר השבוע התראיין נגיד בנק ישראל אמיר ירון לרשת הטלוויזיה האמריקנית CNN בו תקף את קצב התקדמות הרפורמה - שר האוצר סמוטריץ' עדיין לא התייחס בקולו לריאיון אך סימן ב'אהבתי' כמה ציוצים שתקפו את הריאיון של הנגיד.

כך למשל סימן כאהוב דברים שכתב איש 'גלי צה"ל' ישי שנרב שכתב: "לנגיד בנק ישראל יש זכות ואפילו חובה להתריע בפני הממשלה, אם הוא חושב שמהלכיה יזיקו לכלכלה. אבל, ללכת לטלוויזיה האמריקאית ולתת למשקיעים סיבות לפקפק בכלכלה הישראלית זה פריטי מאצ' ההיפך המוחלט ממהות תפקידו. אירוע חמור.

ללכת לcnn ולחזור על החשש מהעברת הרפורמה כלשונה? בשביל מה זה טוב? מאתגר את הצייצנים האמיצים למצוא דוגמאות לנגידי בנקים מרכזיים בישראל או בעולם שמתנדבים ככה להפחיד משקיעים פוטנציאליים. זה נדיר שבנדירים אם בכלל" הוסיף שנרב.

סמוטריץ' סימן כאהוב ציוץ נוסף בו נכתב: "יש רק דבר אחד יותר גרוע מהתערבות בעצמאות של נגיד בנק ישראל - ההתערבות של נגיד בנק ישראל בהליך חקיקה של הפרלמנט. ימים אפלים מאוד".

בריאיון השבוע אמר הנגיד: "השינויים שעושים ברפורמה המשפטית יכולים להחליש חלק מהעצמאות (של מוסדות המדינה, י"ג".

כשנשאל אם הוא חושב עצמאותו תפגע השיב: "אני לא יכול להיות ברור יותר - העצמאות של הנגיד, העצמאות של הבנק המרכזי הכרחיים לכלכלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר