הקרב על בית המשפט

נתניהו נגד הרצוג: "החמצה, חד צדדי לגמרי" • הבהיר: "מקווה להידבר בשביל להגיע לפתרון"

יממה אחרי מתווה הנשיא, ראש הממשלה נתניהו תוקף כי מדובר במתווה חד צדדי, אבל מביע נכונות לפשרה מוסכמת ו"אחראית" • "אני לא בטוח שזה 'מתווה חצי העם' אפילו", הבהיר (אקטואליה בארץ, משפט)

יוני גבאי | כיכר השבת |

ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף את "מתווה העם" שהציג הנשיא יצחק הרצוג אמש, ואומר כי מדובר במתווה "חד צדדי לגמרי". יחד עם זאת הראה נתניהו נכונות לפשרה כשהצהיר כי עדיין מוכן לדבר כדי להגיע ל"פתרון מוסכם ואחראי".

"אני מברך על כך שהאופוזיציה סוף סוף מודה שיש צורך ברפורמה משפטית", אמר נתניהו, "אבל המתווה שהציג הנשיא אתמול היה צד צדדי לגמרי, ומאיפה יודעים? כי צד אחד מקבל את זה וצד אחד לא מקבל את זה".

נתניהו תקף: "וחבל, כי זו הזמנות שהוחמצה", והוסיף: "אנחנו אבל קיבלנו מנדט מהבוחר ונממש אותו ובצורה אחראית, אני עדיין מקווה לדבר ולהידבר עם כל מי שרוצה להגיע לפתרון מוסכם ואחראי, ובכל זאת נפעל לפי המנדט שקיבלנו כדי לקדם פתרון כזה".

דברים דומים אמר נתניהו קודם לכן בתדרוך לכתבים שהצטרפו לנסיעתו המדינית לברלין. נתניהו טען אז כי המתווה שהציג הרצוג הוא החמצה של הזדמנות גדולה לפשרה וכי ההצעה לא תאמה את המנדט שקיבלה ממשלתו לשינוי.

"אני לא בטוח שזה 'מתווה חצי העם' אפילו. מה שהובא בפני הנשיא מצד הקואליציה בנוגע לוועדה למינוי שופטים כלל מתווה של שני שלבים - תיקון מיידי מסוים ואח"כ איזון. הנשיא שמע את הדברים האלה ושם אותם בצד", האשים נתניהו.

גם השר איתמר בן גביר החליט להתפשר וסיכם עם הליכוד כי חוק הפרוטקשן, להחמרת הענישה על עברייני פרוטקשן, יעלה להצבעה בועדת שרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב ולהצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת כבר ביום רביעי הקרוב, במקום חוק חסינות לחיילים ושוטרים שידחה למועד מאוחר יותר.

בעוצמה יהודית סיכמו עם הליכוד על כך שכל אחת מהמפלגות תביא מומחה מטעמה, אשר יתן את חוות דעתו על חוק החסינות, זאת לאחר שעלו קולות שונים שהתנגדו לחוק בטענה כי החוק יסבך את הלוחמים בעולם ומתביעות מהאג.

חוק הפרוטקשן שיעלה בראשון מחיל עונש מינימום של שלוש שנות מאסר בפועל על עבירת פורוטקשן וקובע כי עונש מקסימלי גבוה עד עשר שנות מאסר.

השר בן גביר מסר: "חוק הפרוטקשן הוא חוק חשוב שמביא בשורה לתושבי הדרום והצפון. במקביל נמשיך בדיונים עם הליכוד כדי למצוא נוסח מוסכם לחוק החסינות למען חיילי צה"ל״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר