הוועדה למינוי שופטים

4 התנגדו: סיעת 'הליכוד' אישרה את ריכוך רפורמת המשפט

סיעת הליכוד הצביעה ברוב בעד ריכוך השינוי בוועדה לבחירת שופטים • ארבעה חברי כנסת התנגדו • 'הליכוד': "החוק לא מאפשר השתלטות של הקואליציה או האופוזיציה על בית המשפט" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)

ארבעה חברי כנסת מסיעת 'הליכוד' הצביעו הערב נגד המתווה המורכך בשינויים בוועדה למינוי שופטים. שאר חברי הכנסת אישרו וההצעה אושרה ברוב גדול.

בליכוד טענו: "החוק מחזיר את האיזון בוועדה לבחירת שופטים ומבטל את המצב הלא-דמוקרטי שבו השופטים ממנים את עצמם. שיטה זו שבה נציגי הציבור בוחרים שופטים נהוגה כמעט בכל הדמוקרטיות בעולם. הטענה שביטול המנגנון שבו השופטים ממנים את עצמם זה ׳קץ הדמוקרטיה׳ - משוללת יסוד".

"החוק לא מאפשר השתלטות של הקואליציה או האופוזיציה על בית המשפט, אלא מבטיח שיהיה גיוון בהרכב השופטים", הוסיפו במפלגה.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, מיהר להגיב: "משלת יריב לוין ממשיכה לשקר לציבור הישראלי. אם השינוי בוועדה למינוי שופטים יעבור זו השתלטות עוינת ומסוכנת של פוליטיקאים חסרי מצפון על מערכת המשפט. זה לא יביא לגיוון מערכת המשפט, היא פשוט תהפוך לסניף של מרכז הליכוד.

"אין בשום מקום בעולם מנגנון שאפילו מזכיר את ההצעה המחפירה הזו. במו ידיהם הם מובילים את ישראל למשבר חוקתי נורא שיהרוס את הכלכלה, יפגע בבטחון, ירסק את יחסינו עם העולם ויקרע את עם ישראל לגזרים".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', חבר הכנסת דוד ביטן, שנחשב אופוזיציה במפלגה וקרא בשבועות האחרונים מספר פעמים להגיע לפשרה, הבהיר במהלך ישיבת הסיעה, כי הוא תומך בריכוך הרפורמה, אך הוא דורש, כי יתייעצו עם חברי הסיעה בכל דבר הנוגע לרפורמה, אחרת הוא לא יתמוך ברפורמה כלל.

ראש הממשלה ושר המשפטים ביקשו מכלל חברי הסיעה לתמוך בהצעת הריכוך - כולם ביחד, כדי שלא יצא מצב שחברי כנסת מנצלים את המצב לצרכי פריימריז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר