ח"כ דב חנין מפתיע:

"תומך במימון לאברכים, לא מקבל ההתנגדות לחרדים"

דווקא חבר-הכנסת דב חנין, שמאלן משולי המפה הפוליטית, יוצא להגנת האברכים בשעה שחברי כנסת מימין תוקפים אותם ללא הרף. "לא מבין את ההתנגדות לחרדים. תופעה בעייתית", הוא אומר בראיון. על הקשר ליהדות: "אני אוהב את הערכים היהודיים ורואה בהם יופי" (אקטואליה, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דב חנין נואם בכנסת (פלאש 90)

"אני תומך בכך שהמדינה צריכה לתמוך באברכים בעלי משפחות, כי אני דואג לילדים. לנגד עיניי עומדים הילדים שעלולים להישאר מתחת לקו העוני ובזה אינני רוצה" - הדובר הוא לא אחר מאשר חבר-הכנסת דב חנין, המכהן בכנסת מטעמה של חד"ש הערבית.

דווקא חנין, שמאלן משולי המפה הפוליטית, יוצא להגנת האברכים, בשעה שחברי כנסת מימין תוקפים אותם ללא הרף.

"אני מציע לסטודנטים להמיר את המאבק שלהם ממאבק נגד החרדים למאבק על הזכויות שלהם ונגד הממשלה", הוא אומר בראיון לאתר "צו פיוס".

אליבא דחנין, הכתובת למחאה היא לא החרדים. "אני לא מבין ולא מקבל את ההתנגדות לחרדים. זו תופעה בעייתית, מי שמציג אותם כאויב של החברה הישראלית עושה עוול להם ולעצמו".

"אתה רואה דמיון בין המיעוט הערבי למיעוט החרדי? היחס כלפי שני המיעוטים האלה מאוד שונה, בעיקר מצד השמאל", הוא נשאל ומשיב:

"אני לא מבין את ההקבלה בין שתי הקבוצות. אני חושב שחברה דמוקרטית נמדדת ביחס שלה למיעוט שבקרבה. המיעוט הערבי מקופח בהמון דרכים, והמיעוט החרדי אכן זקוק לעזרה כלכלית, בחלקו".

בשתי הקבוצות האלה יש תוקפנות כלפי החברה הישראלית המרכזית, אולי זו תוצאה של התגוננות ופחד מהשתנות שכופה הסביבה.

בהחלט. שתי הקבוצות מרגישות מנודות. איזו ברירה יש להן אם לא להתנגד? אני מבין שהחרדים נלחמים כי הם רואים את עצמם נאבקים על המסורת ועל הייחוד שלהם. זה ברור. עבורם זה קיום נפשי לא רק פיסי.

איפה אתה נמצא על הסקאלה הדתית, היהדות שלך משמעותית לגביך?

מאוד. אני מכיר וקרוב למסורת היהודית, אני מחובר מאוד לחגים, מציין אותם וחוגג. אני אוהב את הערכים היהודיים ורואה בהם יופי, ובמה שלא מוצא חן בעיניי במסורת אני מנסה לשנות.

(הראיון במלואו התפרסם באתר "צו פיוס").

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר