אין כניסה

סערת ההקפאה: גורמי ימין ניסו להיכנס לגר"ע - וסורבו

ל"כיכר השבת" נודע כי גורמי ימין, ובהם שרים בכירים המקורבים לנתניהו ביקשו להיפגש עם נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף לקראת ההכרעה בעניין ההקפאה, וסורבו שוב ושוב. ח"כ מיכאל בן ארי: "אלי ישי מושך בחוטים, האינטרס שלו שההצבעה תעבור" (ארץ, פוליטי)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
מרן הגר"ע יוסף (מאיר אלפסי, כיכר)

ש"ס צפויה להכריע בימים הקרובים האם תתמוך בחידוש ההקפאה לשלושה חודשים, והמערכת הפוליטית כולה ממתינה בדריכות להחלטת המפלגה.

שר הפנים, אלי ישי, ושר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, יטו את הכף לכאן או לכאן. במידה וימנעו, לראש הממשלה בנימין נתניהו יהיו שבעה שרים שיתמכו בהארכת הקפאה, מול שישה שיתנגדו.

אם ישי ואטיאס, בניגוד למסתמן, יחליטו להתנגד להקפאה - נתניהו יפסיד על חודו של קול.

ופעילי הימין לא עומדים מנגד. כדי להשפיע על שני בכירי ש"ס בהחלטתם, הם ביקשו בשבוע האחרון להיפגש עם נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף, אולם נתקלו שוב ושוב בסרוב מוחלט.

ל"כיכר השבת" נודע כי בין המבקשים להיפגש עם הגר"ע יוסף היו גם כמה שרים בכירים המקורבים מאוד לראש-הממשלה.

מי מחליט?

"יש תחושה שמישהו מנסה לשים לנו רגליים", התבטאו כמה מהם. "מדובר בפרק זמן קריטי במהלכו נוכל להשפיע על החלטת ש"ס, ובכל התקופה הזאת מסרבים לתת לנו להיפגש עם הרב עובדיה".

מי, אם כן, אחראי על המפגשים עם מרן? אתמול אמר על-כך שר הפנים, אלי ישי: "אי-אפשר להפיל את האשמה על המשמשים בקודש שאחראים מי נכנס לרב ומי לא. אין מושג כזה שהם מסתירים מהרב מי רוצה להיכנס. הרב מעודכן ומחליט מי ייכנס אליו".

"מדובר בפגיעה חמורה במרן, החמורה יותר מההקפאה", אמר הבוקר ל"כיכר השבת" חבר-הכנסת מיכאל בן ארי. "אלי ישי הוא זה שמחליט מי נכנס לבית הרב עובדיה ומי לא. האינטרס שלו זה להימנע בהצבעה הזאת. הוא רוצה הקפאה".

בתחילת השבוע הודיעה ש"ס כי היא לא תתנגד להמשך ההקפאה. בראיון ל"קול ברמה" אמר אתמול ישי: "ש"ס תחליט על-פי הדעה של מרן הרב עובדיה יוסף".

לדבריו, "קודם כל, ברור שאם נחליט להימנע מהצבעה נגד ההקפאה, נדרוש 3 תנאים ברורים. תנאי ראשון: בנייה מאסיבית בירושלים, בכל המקומות בהם כעת יש הקפאה מוחלטת. לצערי יש הקפאה גם בירושלים, כמה שזה מצער. אין תיאום בעניין בין ראש-הממשלה נתניהו לשר השיכון.

"אני גם לא רוצה שיווצר מצב שאין תיאום בין ישראל לארה"ב. אני רוצה שאמריקנים יבינו - וכך גם הודעתי לנתניהו וברק - שבירושלים ייצאו מכרזים בכל המקומות.

"תנאי שני: התחייבות של ארה"ב שלא תהיה הקפאה נוספת, בתום שלושת חודשים ההקפאה הנוספים. המציאות היא שמיום שהוקמה הממשלה, יש הקפאה.

"תנאי שלישי: התחייבות שאחרי שלושת חודשי ההקפאה - נוציא מכרזים בביתר-עלית, קרית-ספר ובערים הנוספות. בתום ההקפאה, ברק יוציא מכרזים בביתר בקרית ספר ובמקומות נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר