הממשלה מתכנסת, החרדים במוקד

שרי הליכוד נגד הקצבאות לאברכים: "בכייה לדורות"

הממשלה מתכנסת מאז שעות הבוקר כדי לאשר תוכנית שתאריך את מתן הקיצבאות לאברכים בעוד חמש שנים לפחות. "זו החלטה לא אמיצה ואין בה שום מנהיגות", אמר השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן. שרי הליכוד תקפו את החלטת ראש הממשלה: "הליכוד מאבד את העם, את אמון הציבור", אמרו (פוליטי)

אברהם הלוי וגלובס | כיכר השבת |
נתניהו בדרך לישיבת הממשלה (ארכיון: פלאש 90)

הממשלה מתכנסת מאז שעות הבוקר כדי לאשר תוכנית שתאריך את מתן הקיצבאות לאברכים בעוד חמש שנים לפחות.

הישיבה נפתחה הבוקר וחלק מהשרים הביעו תרעומת על ההצעה. "זו החלטה לא אמיצה ואין בה שום מנהיגות", אמר השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן (עבודה). מנגד, שר האוצר, יובל שטייניץ הביע תמיהה על כך ש"כל הצעה הנוגעת לחרדים מלווה בהיסטריה". שטייניץ הוסיף כי מדובר ב"הסדר ראוי".

גם שר החינוך, גדעון סער הביע התנגדות להסדר וטען כי הליכוד מאבד את אמון הציבור בעקבות המהלכים הללו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה, כי "יש כאן פתרון מדורג שהוא לא קל גם לחרדים. זהו צעד ראשון; רבים דיברו, אנחנו הראשונים שעושים".

על פי התוכנית המתוקנת, תשלום קצבת הבטחת ההכנסה לכל אברך תיפסק לאחר חמש שנים ויוגבל מספק מקבלי הקצבה.

יישום ההחלטה: רק בעוד חמש שנים

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, שעמד בראש הצוות שגיבש את ההמלצות, טוען כי ההחלטה תסייע להוציא אברכים לעבודה, אלא שבפועל, לא תופסק קצבתו של שום אברך: על פי התוכנית, הוותק של האברכים יחושב ממועד קבלת ההחלטה בממשלה ולכן יישום ההחלטה יתחיל רק בעוד 5 שנים. אברכים בני 29, שהם יותר מ-80% ממקבלי קצבת הבטחת ההכנסה, ימשיכו לקבל קצבה בלי קשר לוותק שלהם.

ביום שישי, הודיעה לשכתו של נתניהו כי מתן הקצבאות, במתכונת הנהוגה בעשורים האחרונים, לא מאפשר את שילוב האוכלוסייה החרדית במעגל העבודה, ומהווה "מלכודת עוני" לאוכלוסייה זו.

מוזס: "נתניהו גרוע מפרעה"

בעקבות ההודעה, תקף חבר-הכנסת מנחם אליעזר מוזס חזיתית את ההחלטה.

בראיון למרדכי לביא ברדיו "קול חי", אמר מוזס: "כואב לי. אני רואה את המצוקה. אני רוצה לומר לך, שמכיוון שמדובר בחמש שנים אני מקווה שבעוד חמש שנים יהיה שלטון אחר שיבין את המצוקה ואת עולם התורה".

מוזס הוסיף: "מייקרים את המיסים ואת המים, ומה כבר אפשר לקנות ב-1,000 שקל? פרעה גזר רק על הזכרים והם גוזרים על הכל.

"מהשכר שלי לבד הורידו השנה 100,000 שקל. אז זה צריך ללכת לכל הרוחות, רק להם? כדי להתקין מצלמות נגד סכינאות בבתי הספר? מה, אנחנו לא משלמים מיסים? אנחנו מממנים אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר