חרדים לעבודה?

השר אטיאס: לא רוצים להעסיק חרדים בגלל איך שהם נראים

"יש לא-מעט סיבות שהחרדים משתתפים פחות בכוח העבודה, אבל ללא ספק הרוב המכריע של החרדים רוצה לעבוד", אומר שר הבינוי והשיכון בראיון הבוקר ● "המעסיקים לא רוצים חרדים בגלל המראה החיצוני שלהם", הוא תוקף ● לימודי ליב"ה? "לא צריך אותם בשביל להביא לחם הביתה" (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אטיאס (מאיר אלפסי, כיכר)

העיתון "כלכליסט" מארח הבוקר, במסגרת הפרויקט המיוחד המוקדש להשתלבות החרדים במעגל העבודה, את שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס.

לאטיאס יש הסברים לרוב לשינוי שהתחולל בתפיסה החרדית. "הציבור החרדי מבין שצריך לצאת להתפרנס. זה קורה כי יוקר המחיה גדל וההורים כבר לא יכולים לעזור. אלו תהליכים שקטים שהחברה החרדית עוברת בשנים האחרונות", הוא אומר.

אטיאס מבהיר שכדי להרחיב את התופעה, חשוב לנהוג בהם בכפפות של משי ו"לא לתקוף אותם".

אטיאס מקדם בימים אלו תוכנית לעידוד תעסוקה במגזר החרדי בשיתוף משרד ראש הממשלה. אם התוכנית שלו תתקבל, הוא מבטיח, תרשם עלייה של עשרות אחוזים במצטרפים למעגל העבודה.

לדברי אטיאס, "יש מגוון סיבות שהחרדים משתתפים פחות בכוח העבודה, אבל ללא ספק הרוב המכריע של החרדים רוצה לעבוד. יש לא מעט חסמים שמפריעים.

"ללא מעט מעסיקים פשוט לא מתאים להעסיק חרדים, בעיקר גברים, בגלל המראה החיצוני שלהם. כמה מעסיקים שקוראים אותנו עכשיו אומרים, ´אין לי בעיה שגבר עם זקן ופאות יעבוד אצלי בשירותים פרונטליים´, אבל עם היד על הלב - מתי בפעם האחרונה נתקלת בחרדי שם? הם לא רוצים את החרדים מכל מיני סיבות ותרוצים.

"אין רב שיגיד למישהו אל תעבוד"

"תוסיפו לזה את העובדה שלעיתים קרובות לחרדים אין את ההשכלה הנדרשת למקום העבודה, וכך זה הופך למשימה בלתי אפשרית".

אטיאס שב ומבהיר: "החרדים רוצים לעבוד, אבל לעיתים קרובות לא רוצים להעסיק אותם".

אז מה השתנה בתפיסה החרדית בכל הקשור ליציאה לעבודה? אטיאס מסביר כי כולם מסכימים, גם גדולי הרבנים, על כך שאברך שאינו יכול ללמוד - מחובתו לפרנס את משפחתו.

"אין רב שיגיד למישהו לא לעבוד, אבל גם לא יהיה קול קורא של הרבנים שיגיד לסגור את הכוללים. לא מוכרחים לשלב את הרבנים במאמץ לעידוד תעסוקה", הוא אומר.

ומה באשר ללימודי ליב"ה? בנושא הזה אטיאס נשמע נחרץ. "המצב הקיים נותן בסיס טוב מאוד. בשביל עבודה פשוטה יחסית, כדי להביא לחם וחלב הביתה, לא צריך לימודי ליבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות