כהן נגד מרגי: "גפני לא עיכב תקציבים למקוואות"

פחות משבוע אחרי המתקפה של שר הדתות יעקב מרגי נגד יו"ר ועדת הכספים משה גפני, מרגי מצא את עצמו במבוכה לא צפוייה, ודווקא מחבר-כנסת וותיק בש"ס. במהלך דיון שגרתי בוועדת הכספים, במהלכו אישר גפני העברת 27 מיליוני שקלים למקוואות ולמוסדות דת, חבר-הכנסת אמנון כהן, הגן על גפני (פוליטי)

מנחם כץ | כיכר השבת |
מרגי וגפנים במליאה (פלאש 90)

פחות משבוע אחרי המתקפה של שר הדתות יעקב מרגי נגד יו"ר ועדת הכספים משה גפני, מרגי מצא את עצמו במבוכה לא צפוייה, ודווקא מחבר-כנסת וותיק בש"ס.

במהלך דיון שגרתי בוועדת הכספים, במהלכו אישר גפני העברת 27 מיליוני שקלים למקוואות ולמוסדות דת, חבר-הכנסת אמנון כהן, הגן על גפני.

"הוא לא עיכב עד היום אף תקציב למקוואות", אמר כהן וגרם להגבת גבה של כמה מהנוכחים בוועדה.

נציג האוצר אישר זאת. "העיכוב נבע מבעיות בתוכניות ההבראה", אמר.

בסוף-השבוע שעבר אמר מרגי ל"כיכר השבת" כי "גפני מעדיף לאשר תקציבים למסגדים ולא למקוואות". מרגי טען כי גפני מקפיא תקציבים בכוונה למוסדות דת. "המצב של המקוואות בכי-רע בגלל גפני", הוא האשים.

גפני סירב להגיב ביום חמישי לדברים. היום, כהן עשה את העבודה בשבילו.

יועץ השר מרגי, אלון נוריאל, ממשיך לטעון כי ח"כ גפני עיכב במתכוון 110 מליון ש"ח, כספי עודפים מחוייבים השייכים למקוואות ובתי-כנסת.

"כל נסיון לטשטש זאת או לפייס את ח"כ גפני לא יצלח. נכון לעת עתה כל העבודות במקוואות, בבתי-הכנסת, עירובין ובתי עלמין מעוכבים ומופסקים", אמר נוריאל.

סיבוב חדש: גפני נגד מרגי

בסיום הדיון, אישרה ועדת הכספים העברות תקציביות בסך 27 מיליון ₪ למקוואות. חברי הכנסת אשר נכחו בדיון ביקשו מנציג משרד האוצר הבהרות לעיכוב התקציב ונענו כי הדבר נבע כתוצאה מבעיות בתכניות ההבראה של המועצות הדתיות ובעיכובים בירוקראטיים במשרדי הממשלה.

ח"כ הרב גפני מחה בדיון בפני נציגי משרד האוצר ונציגי המשרד לשירותי דת על העיכוב במתן שכרם של עובדי המועצות הדתיות מזה כארבעה חודשים, כפי שעלה מהדברים בוועדה..

הרב גפני אמר לנציגי המשרדים כי בזמנו כאשר אירע עיכוב דומה בהעברת המשכורות לעובדי המועצות הדתיות, פנה לראש הממשלה אריאל שרון אשר טיפל מיידית בהעברת התקציב, "לא ייתכן שיעכבו את שכרם של עובדים אלו במשך חודשים ארוכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר