השר שלום: "השארת מתנחלים תחת ריבונות פלסטינית אינה מייצגת את הליכוד"

המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום השתתף היום בחידון התנ"ך לאולפנות שנערך בקרית ארבע-חברון ונשאל בעקבות נאומו של ראש הממשלה בקונגרס על האפשרות להשאיר יישובים יהודים תחת שליטה פלסטינית: "לא עמדתי ולא עמדת הליכוד" (חדשות, פוליטי-מדיני)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום השתתף היום בחידון התנ"ך לאולפנות בקרית ארבע-חברון ונשאל בעקבות נאומו של ראש הממשלה בקונגרס על האפשרות להשאיר יישובים יהודים תחת שליטה פלסטינית: "לא עמדתי ולא עמדת הליכוד".

המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל השתתף היום (ד') בחידון התנ"ך לתלמידות אולפנה שהתקיים בקרית ארבע-חברון. השר הוזמן להגיש את חמשת השאלות האחרונות בתחרות ואף ציין לתלמידות כי שמו "סילבן שלום" שווה למילה "מתנחל" בגימטריה.

ראש מועצת קרית ארבע, מלאכי לוינגר בירך את השר ואת המתמודדות: "אנו מברכים את המתמודדות ומאחלים כי גם בעוד 40 שנה ימשיכו תלמידי ותלמידות ישראל להגיע לקרית ארבע- חברון ומכאן ללמוד ולעסוק בספר הספרים".
מעבר לכך, התייחס המשנה לראש הממשלה לחשיבותו של קבר יוסף: "הייתי מבין אלה שעבדו קשה על מנת להכליל ברשימת אתרי המושרת את מערת המכפלה שבחברון וקבר רחל. היום אנחנו מבינים כי גם קבר יוסף חייב להיכלל באתרי המורשת ואפעל לכך. יוסף בסיכול אותיות זה "פיוס", רק כאשר יהיה פיוס בעמנו, נוכל לצאת מחוזקים ומאוחדים" .

השר עוד הדגיש את הקשר האיתן בין עיר האבות לעם ישראל: "לא מזמן חגגנו 63 להקמת מדינת ישראל. אבל במקום הזה אנחנו נמצאים מאז תקופת אבות האומה. חברון תמיד היתה בידינו ונמשיך להחזיק בה לעולם".

במסגרת הביקור נשאל השר "מה דעתך על מובלעת יהודית בתוך עיר ערבית כמו חברון":
"הארץ שלנו, אנחנו לא כובשים כאן אלא בעלים. המעשים בשטח הם מי שקובעים את הגבולות בארץ. היישובים כולם צריכים להתפתח ונמשיך לפתח את ההתיישבות" השיב המשנה לראש הממשלה.
כאשר נשאל בעקבות נאומו של ראש הממשלה בקונגרס על האפשרות להשאיר יישובים יהודים תחת שליטה פלסטינית, השיב השר שלום כי "זו אינה עמדתי ולא מייצג את עמדת הליכוד".

כ-800 תלמידות מכ-23 אולפנות שונות ברחבי הארץ בשלב הפומבי של חידון התנ"ך הארצי לאולפנות ה- 13, על שם הרב משה צבי נריה זצ"ל. השנה הנושא שנבחר לחידון הינו "עוד אבנך ונבנית" בסימן 40 שנה לקרית ארבע. זוכת החידון הינה תלמידת אולפנת להבה-קדומים תחיה אידלס , נכדתו של הרב דב ליאור רבה של קרית ארבע-חברון.

השנה, ישתתפו בחידון 23 אולפנות מרחבי הארץ וכן יגיעו במסגרת האירוע אלפי תלמידות מכל הארץ. את היום יתחילו תלמידות האולפנא בסיור ותפילה במערת המכפלה וכן פעילויות והרצאות בנושאים הקשורים לתנ"ך ולקרית ארבע חברון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר