ח"כ אייכלר: "לשחרר קרקעות לזכאים בלי מכרזים"

חברי סיעת "יהדות התורה" ייפגשו עם ראש-הממשלה בנימין נתניהו על רקע מצוקת הדיור. "שיטת המכרזים לקרקעות לדיור פשטה את הרגל. היא הפכה למסחטת כספים של מיליארדים הזורמים לאוצר, אבל גרמה לפשיטת רגל לאלפי זוגות צעירים שאין להם קורת גג" - אומר חבר-הכנסת הרב ישראל אייכלר (פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
אייכלר (פלאש 90)

"שיטת המכרזים לקרקעות לדיור פשטה את הרגל. היא הפכה למסחטת כספים של מיליארדים הזורמים לאוצר, אבל גרמה לפשיטת רגל לאלפי זוגות צעירים שאין להם קורת גג" - כך אומר חבר-הכנסת הרב ישראל אייכלר.

במסמך הכנה לפגישת סיעת יהדות התורה עם ראש הממשלה, מפורטות הצעות שונות לפתרון מצוקת הדיור, אך לדברי ח"כ הרב ישראל אייכלר, יו"ר סיעת יהדות התורה, שום הצעה לפתרון לא תעקור מן השורש את הסיבה העיקרית למירוץ מחירי הדירות והיא שיטת המכרזים.

"נכון שבימים בהם ההיצע עולה על הביקוש, אין בעיה במכרזים. כאשר המדינה תסיים להציף את השוק בדירות, המחירים ירדו באופן טבעי. אבל כאשר חסרות 50,000 דירות בארץ, הרי שיטת המכרזים מריצה את המחירים כלפי מעלה", הוא אומר. "היא מאפשרת לספסרים לפגוע באינטרס הכללי להוזיל את המחירים ומקשה על הפרט להשיג דירה. שיטת המכרזים במצב כזה דומה למי שמביא ככר לחם למחנה סגור של אנשים רעבים.

"כל אשר לו ייתן האדם בעד נפשו. מכרז לקרקעות, בתקופת יובש בשוק הדיור, הוא מתכון להרצת מחירים לשמים. זאת הסיבה שבשנתיים האחרונות עלו מחירי הדירות בכל הארץ ב 40% ומדינת ישראל ניצבת במקום השלישי בעולם ביוקר הדיור.

"לכן צריך למצוא אלטרנטיבות לשיטת המכרזים ולערוך קריטריונים שיסייעו לזכאים חסרי דיור להשיג דירה. בעבר היו דרכים רבות להקצאת קרקעות לדיור וכל עוד תימשך שיטת המכרזים, הדירה תתרחק מהישג ידם של זוגות צעירים וחסרי דיור", מזהיר הרב אייכלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר