'אדי' למי?

וועדת הכנסת החליטה: לא מעונינים לקדם השתלת איברים

האם המחוקקים באמת רוצים לקדם תרומת איברים? לא ממש. וועדת הכנסת דחתה ברוב קולות את הצעת החוק של חה"כ עתניאל שנלר מ'קדימה', שאפשרה להוסיף בכרטיס 'אדי' התניה, כי התרומה תהיה כרוכה באישור רב. הסיבה: החתימה על הכרטיס תעניק חלילה את ההטבות גם לחותמים הדתיים (פוליטי)

יוסי וייס | כיכר השבת |

"ביד אחת מתלוננים שהדתיים אינם חותמים על כרטיס 'אדי', וביד השניה מסכלים כל פתרון שנועד לאפשר להם חתימה על כרטיס שכזה", כך הגיבו אישים חרדים, נוכח החלטת וועדת הכנסת, לדחות את הצעת החוק של חה"כ עתניאל שנלר מקדימה, המאפשר להוסיף על גבי הכרטיס סייג, המתנה את ביצוע התרומה בפועל, באישור רב.

על פי ההצעה, יוכל החותם על הכרטיס, להתנות את ביצוע התרומה באישורו של רב מסוים, או ועד רבני מיוחד, כזה שיוודא כי התרומה מתבצעת על פי ההלכה.

לדברי חה"כ שנלר, מטרת ההצעה הינה לעודד את הציבור הדתי לחתום על כרטיס 'אדי' ולהצטרף למערך התורמים, וע"כ, הצעה זו המביאה לפשרה בין הקטבים השונים, ויכולה לסייע מאוד בעידוד ציבור שומרי המצוות לחתום על הכרטיס, ולהגדיל בכך את מאגר התורמים, בעיקר את אלו הוראים בהצלת חיים מצווה, אך כיום נמנעים מחתימה על הכרטיס מסיבות הלכתיות.

אלא שההצעה מסתבר, זכתה להתנגדות עזה במוסדות הרפואיים, זאת מאחר ואישור ההצעה עשוי להביא חלילה יתרון בתור לתרומת איברים, גם לאלו שחתמו על ההתניה הרבנית, בעוד שהם מעוניינים במימוש הקדימות הזו, אך ורק לאלו הכפופים להחלטות הרופאים בלבד.

בשיחה שערכנו היום עם גורם רבני, הביע זה זעזוע נוכח ההתנגדות העזה לה זכה הרעיון, הכל בשל הסיבה, כי חלילה עשויה לצמוח ממנו איזו שהיא תועלת ליהודי דתי.

"שנים הם מתלוננים שהציבור החרדי אינו חותם על הכרטיס. ומנסים לשכנע אותנו כמעט בכל דרך לחתום. אבל כאשר עולה על הפרק איזה ניסיון לפתרון, הם נעמדים על רגליהם האחוריות, ומנסים למנוע בכל דרך את התרומה, שמא חלילה חייו של יהודי דתי עלולים להינצל בעטיה. שווה אפילו לוותר על תרומות איברים של מגזר גדול בשביל זה. עצוב שכך נראית מדינת היהודים בשנת 2011", אמר הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר