נאום הנשיא

שמעון פרס לחרדים: "התורה מצווה עלינו לעבוד בימי חול"

בנאומו בפתח מושב החורף של הכנסת, קרא נשיא המדינה פרס למגזר החרדי להשתלב בשוק העבודה: "התורה מצווה שעלינו לכבד את מנוחת השבת ואת העבודה בימי החול. אני קורא לאנשי המגזר החרדי להרחיב השתתפותכם במערכת העבודה". הוא קרא למעסיקים: "פיתחו את הדלת לחרדים" (חדשות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |

בכנסת נערכת בשעה זו הישיבה הפותחת של מושב החורף, במעמד נשיא המדינה, ראש-הממשלה, יו"ר האופוזיציה וחברי-הכנסת.

בנאום שנשא, התייחס הנשיא שמעון פרס להשתלבות המגזר החרדי בשוק העבודה, וקרא להאיץ את המגמה הזאת.

פרס אמר: "התורה מצווה שעלינו לכבד את מנוחת השבת ואת העבודה בימי החול. 

"אני יודע שהרבה חרדים יצאו לעבוד מרצונם. סטודנטיות וסטודנטים חרדים נקלטו בעבודה, ורבים נמצאים בשלבי הכשרה באקדמיה. אני קורא לאנשי המגזר החרדי להרחיב השתתפותכם במערכת העבודה. אני פונה לכל המעסיקים בישראל, פיתחו שעריכם לחרדים, נהגו בכבוד במינהגיהם ובצורכיהם".

פרס הוסיף: "הרי אנו רוצים להיות עם אחד. ואם לא נדע לכבד את המִגוונים החברתיים כולם – נישאר מנוכרים איש לרעהו. החברה תפסיד אחדות והמדינה תפסיד כישרונות. יש לעבוד ולהשקיע יותר בענפי המדע והטכנולוגיה. כי מה שחסר באדמה, מצוי באדם היוצר".

על המחאה החברתית אמר פרס: "התנהלות המחאה ואהדת הציבור, היוו מפגן דמוקרטי מכובד. ללא אלימות. תוך קשב הדדי ובתקווה לשינוי ממשי.הממשלה אימצה את דו"ח טרכטנברג. דו"ח מכובד לכל הדעות, גם לדעת אלה שאינם שלמים איתו.

לתקן היחס

"עתה הוא מונח על שולחנכם.

"אסור שהתובנות והמסקנות יישארו רק על הנייר. כי גורלו ייקבע על פי תוצאותיו".

פרס קרא גם לסייע למגזר הערבי: "על פי המורשת, על פי מגילת העצמאות, ישראל מחויבת לשוויון מלא לכלל אזרחיה. אין היתר לקיפוח או הפלייה. אבל קיימת תחושת קיפוח בלב רבים מאזרחינו הערבים. תחושת הקיפוח נובעת לדעתי גם מהבדלי ההכנסה שבין היישובים הערבים לבין היישובים היהודים. הקמת פארקים של היי-טק ביישובים הערבים, וכניסת עובדים למעגלי ההיי-טק הקיימים, יעלו את ההכנסות. יתרמו למשק. יפחיתו את תחושת הקיפוח.

"התחלנו לעשות זאת וצריך למנף עשייה זו. לאחרונה פורסם דו"ח היישום לדו"ח גולדברג בנושא הבדויים. מבחנו של הדו"ח יהיה שוב בביצועו הקרוב, ולא באחרית הימים. אני מחזק את ידי מערכת החינוך שעושה מאמצים לתקן הזנחות בתחום החינוך במגזר הערבי. ישראל משכילה יותר תהא ישראל מאוחדת יותר. צודקת יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות