ראש הממשלה משיב אש

נתניהו על חוק ההשתקה: "זה חוק שנועד לפרסם את האמת"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מגיב למבקרי חוק לשון הרע שצפוי לפגוע בפעילותם של כלי התקשורת: "אני לא קורא לזה חוק ההשתקה אלא החוק לפרסום האמת. החוק הזה לא מיועד למי שכותב עובדות של אמת - אלא למי שחוטא בקביעת העובדות", אמר במהלך נאום היום שנשא בעקבות דרישת האופוזיציה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (פלאש 90)

אחרי שנאספו 40 חתימות ח"כים נגד ממשלתו, נתניהו דרש להשיב לאופוזיציה - ותקף בכל החזיתות.

"הממשלה הוסיפה 50% תוספת להתחלות בנייה - ומחירי הדירות יורדים בפעם הראשונה מזה שנים", אמר נתניהו ובכך החמיא לשר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס. "אני לא יודע אם הנגיד אמר שמחיר הדירות יורד מהר מדי, אבל אין ספק שיש שינוי מגמה כתוצאה מתוספת היצע, וזה דבר שלא היה לנו במשך עשור. זה שינוי נוסף, חשוב".

"לא נעשו דברים בתחומים הכלכליים, החינוכיים, התשתיתיים - כמו שאנחנו עשינו ובזמן שהעולם נתון בטלטלה כלכלית גסה שלא ידענו כמותה שני דורות. חשוב לומר שכל השינויים הללו נעשים מתוך אחריות ולא מתוך פופוליזם", הוסיף ראש הממשלה.

"היו שהציעו שניקח עשרות מיליארדים תוספת לתקציב ונכניס את המדינה לאוברדראפט שאי אפשר לצאת ממנו.

"המשק צומח, יש תיקונים חברתיים ומנענו את האבטלה הענקית שפוגעת עכשיו במדינות רבות במערב ושזה הנזק החברתי האכזרי ביותר. אני לא רוצה לומר לכם שהכל ורוד, כי אנחנו הולכים לעבור תקופה מאוד קשה. אנחנו לא אי חסין והטלטלה בכלכלה העולמית תגיע אלינו".

באשר לחוק לשון הרע שמסעיר את התקשורת, אמר נתניהו: "אני לא קורא לזה חוק ההשתקה אלא החוק לפרסום האמת. החוק הזה לא מיועד למי שכותב עובדות, אלא למי שחוטא בקביעת העובדות. לאף אחד אין את הזכות להוציא דיבה. אדם שנפגע על לא עוול בכפו ראוי לפיצוי".

בהמשך התבטא נתניהו: "זו פגיעה בדמוקרטיה? על מה אתם מדברים? הרי בדיוק ההיפך קורא פה ואם יש קול אחד חריג כולם צועקים שזו פגיעה בדמוקרטיה".

כעת נואמת כתגובה יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות