תמליל מלא: "נאום המוסר" של אייכלר בכנסת

"כשמדברים על חוק האזרחות, השאלה היא, של מי המדינה הזאת? אני יודע של מי הארץ הזאת. זו ארצנו. ארץ-ישראל שלנו אך ורק בגלל שהקדוש ברוך הוא כרת ברית עם אברהם ואמר לו: 'לזרעך אתן את הארץ הזאת'. הקדוש ברוך הוא אמר ליעקב כשהיה בבית לבן: 'קום צא מן הארץ הזאת ושוב אל ארץ מולדתך'" * "נאום המוסר" של הרב אייכלר במליאת הכנסת

ניצן ארליך | כיכר השבת |
אייכלר בכנסת (פלאש 90)

"הדמוקרטיה מחייבת הקמת מדינה רב לאומית מן הירדן ועד לים ואם ייבחר ראש ממשלה ערבי, זאת מצוות הדמוקרטיה" - כך אמר ח"כ הרב ישראל אייכלר בדיון שהתקיים על חוק האזרחות במליאת הכנסת.

"כשאני שומע על הסכנה הדמוגרפית של לידת ילדים יהודים בארץ-ישראל, כסכנה למדינה, עולה השאלה: סליחה, של מי המדינה הזאת? לא שלנו? רוצים מדינה דמוקרטית? דמוקרטיה פירושה מדינה רב-לאומית, כמו צרפת, כמו ארצות-הברית, כמו כל מדינות המערב. מי קבע שהדמוקרטיה מכירה במדינה יהודית שאינה מדינת כל אזרחיה?

"כשמדברים על חוק האזרחות, השאלה היא, של מי המדינה הזאת? אני יודע של מי הארץ הזאת. זו ארצנו. ארץ-ישראל שלנו אך ורק בגלל שהקדוש ברוך הוא כרת ברית עם אברהם ואמר לו: "לזרעך אתן את הארץ הזאת". הקדוש ברוך הוא אמר ליעקב כשהיה בבית לבן: "קום צא מן הארץ הזאת ושוב אל ארץ מולדתך", "ואת הארץ אשר נתתי לאברהם וליצחק לך אתננה ולזרעך אחריך אתן את הארץ". אבל זה ענין אמוני ולא דמוקרטי.

"מי שמאמין שיש בורא לעולם והוא נתן לנו את הארץ הזאת ובשבילו אנחנו קיימים, אני מבין למה הוא רוצה מדינה יהודית בארץ-ישראל. אבל כשאני שומע בתקשורת הישראלית שעושים צחוק מן האמונה היהודית ואני לא רוצה אפילו לצטט איך מציגים את הבסיסים של האמונות היהודיות, אני אומר: ריבונו של עולם, מה הם עונים לפלסטינים?"

ואייכלר המשיך: "אנו שומעים פה את חברי הכנסת הערבים, ומבחינה לוגית, דמוקרטית, חילונית, חסרת אלוקים, הם צודקים בכל מלה. במה הארץ הזאת שייכת יותר למישהו שבא מאי שם, מאשר לערבים שגרים פה? אנחנו מאמינים שארץ-ישראל היא שלנו, ויש בה מקום גם לתושב ולגר ולאזרח הארץ. צריך לכבד אותם ולתת להם זכויות אדם.

"מי שלא מאמין שיש בורא לעולם, מי שרואה סכנה באלה שיושבים ולומדים תורת ישראל, תורת הקדוש ברוך הוא בארץ ישראל, שיענו בבקשה תשובה לזעקת: "ליסטים אתם". הביאו תשובה חילונית לחברי הכנסת הערבים למה כבשו את יפו, את חיפה ואת כל 400 היישובים הערביים שנהרסו והוקמו עליהם קיבוצים ומושבים. אני יודע למה, כי היתה מלחמה. אם הערבים לא היו נלחמים נגד היישוב היהודי בארץ-ישראל 100 שנים, לא היתה הנכבה והגירוש והטרנספרים ב-48'. אבל בלוגיקה של אנשים שאומרים שהדמוקרטיה היא שורש הקיום של המדינה, למה שלא תהיה מדינה רב לאומית? אם דמוקרטיה, בבקשה, כל אזרחי הארץ, מהירדן עד הים, יעשו בחירות, אם ראש הממשלה יהיה מג'אדלה - זו תהיה מצוות הדמוקרטיה.

"לכן צריך להכריז קבל עם ועולם: ארץ-ישראל שייכת לנו בגלל שהקדוש ברוך הוא אמר לנו, אבל הקדוש ברוך הוא גם אמר: "אם-שמוע תשמע בקול ה' אלוהיך, לשמור לעשות את-כל-מצוותיו, אשר אנוכי מצווך היום, ונתנך ה' אלוהיך עליון על כל-גויי הארץ. ובאו עליך כל-הברכות האלה, והשיגוך". אבל, מצד שני, באותו פרק כ"ח בספר דברים כתוב: "אם לא תשמור לעשות את כל דברי התורה הזאת הכתובים בספר הזה ליראה את ה' הנכבד והנורא הזה, את ה' אלוקיך, והפלא ה' את מכותך ואת מכות זרעך וכו'... והפיצך ה' בכל העמים מקצה הארץ ועד קצה הארץ". זאת אומרת, הקיום שלנו כאן תלוי בשמירת התורה והמצוות, ומזה אנחנו לא רוצים להתחמק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר