השופט יעקב טירקל: "מוכן לגשר בנושא חוק טל"

שופט בית-המשפט העליון יעקב טירקל מוכן לגשר בנושא חוק טל. השופט המוערך, שעמד לפני כשנתיים בועדה שחקרה את המשט האלים לעזה, מכיר היטב את העולם החרדי ואף שימש כמגשר בסכסוכים בישיבת פוניבז' המעטירה: "אני מצטרף לדעת רוב השופטים, אבל עם ספיקות מסויימים, תוך פזילה לדעת המיעוט - הנשיא הבא גרוניס"

ניצן ארליך | כיכר השבת |
השופט טירקל ((צילום: פלאש 90))

שופט בית-המשפט העליון יעקב טירקל מוכן לגשר בנושא חוק טל. השופט המוערך, שעמד לפני כשנתיים בועדה שחקרה את המשט האלים לעזה, מכיר היטב את העולם החרדי ואף שימש כמגשר בסכסוכים בישיבת פוניבז' המעטירה.

"אם יפנו אליי שאשב בועדה שיקימו, אני חושב שלא אתנגד לתרום את חלקי - כמובן באם יחשבו שעדיין בגילי המתקדם אני עוד טוב לזה", אמר טירקל לצביקה גרוניך בקו בחשיפות.

ומה דעתו בעניין ביטול החוק? "אני מצטרף לדעת רוב השופטים, אבל עם ספיקות מסויימים, תוך פזילה לדעת המיעוט - הנשיא הבא גרוניס", אמר השופט.

לדבריו, "המצב שבו אנו נמצאים הוא קשה מאוד. אין שום ספק שבחורי ישיבות צריכים ללמוד, אין ספק שצדק ראש-הממשלה דאז, בן-גוריון שאמר שצריך לשמר את עולם התורה בארץ-ישראל, אך העניין התפתח יותר מידי. ביושר ובלב שלם ואם נדבר בנינו, בתוך הציבור החרדי - כולם יודו בכך שאין הצדקה לפתור אותם משירות בצה"ל".

"ההשתמטות - בושה"

עוד אומר טירקל: "ההשתמטות והפטורים בחוגים האחרים שאינם תלמידי ישיבות - הם בושה וחרפה, יחד עם זאת, אם דעתי הייתה נשמעת, החרדים צריכים לבדוק כיצד להתגבר על הבעיה כפי שיש בחסידות חב"ד ששם הנטיה היא לא לשבת כל החיים.

"בחור-ישיבה צריך להבין שהוא צריך לפרנס את משפחתו ולא ללמוד תורה כל היום. גדולי ישראל עסקו בכל מיני עיסוקים לשם פרנסתם ולצד זה יכלו להיות 'גדולים'".

ובכל זאת, איך עושים את זה? הנה הפיתרון של טירקל: "ראשית כל, הצעירים צריכים להתגייס בצבא, או בכל שירות אחר - לאומי או שירות אחר בקהילה. ברוך השם, יש לנו המון שירותים בתפקידים ובמעשים טובים בציבור החרדי ששם יש כמות גמ"חים - הגדולים ביותר מכל ציבור אחר. אם כך למה שבחור לא ימלא שם כל מיני תפקידים?"

במהלך הראיון, התייחס טירקל לעובדה ששופט בית-משפט העליון חנן מלצר ציטט מתוך האתר החרדי 'כיכר השבת'. "לא זכור לי ציטוט מהתקשורת בפסקי דין", אמר השופט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר