תמליל מלא מנאום ראש-הממשלה

"אנטישמי פרסי ניסה להשמיד את עמנו לפני כ-2,500 שנה"

"השבוע נקרא כיצד אישה אחת שינתה את ההיסטוריה היהודית. בבתי כנסת ברחבי העולם, העם היהודי יחגוג את חג הפורים. נקרא כיצד, לפני כ-2,500 שנה, ניסה אנטישמי פרסי להשמיד את העם היהודי. ונקרא כיצד סוכלה מזימה זו על ידי אישה אמיצה אחת – אסתר". 'כיכר השבת' מגיש תמליל מלא מהנאום (פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
מימין: נתניהו כותב את נאומו (צילום: פלאש 90)

בכלי-התקשורת בארץ ובעולם הוגדר נאומו של ראש-הממשלה בנימין נתניהו אמש (שני) כנאום היסטורי. ולא לחינם. נתניהו נגע בנקודות רגישות ביחסי ישראל-ארה"ב ובעיקר בסוגיה האיראנית.

'כיכר השבת' מגיש את התמליל המלא מהנאום של ראש-הממשלה בוועידת איפא"ק:

שרה ואני מבקשים להודות לכם על קבלת הפנים הנפלאה, על מחיאות הכפיים הללו שאפשר לשמוע אותן עד ירושלים. ירושלים – בירתה הנצחית והמאוחדת של ישראל.

תודה לכם, הווארד, רוזי, מייקל, ותודה לכל הנהגת איפא"ק. תודה לכם על כל מה שאתם עושים.

אני יודע שנמצאים כאן הלילה יותר ממחצית מחברי הקונגרס. אני מעריך מאוד את היותכם כאן.

מייקל, אתה הזכרת שכשנשאתי דברים במאי שעבר בקונגרס, אתם, חברי הקונגרס, נעמדתם על הרגליים כדי להריע למדינת ישראל. כעת אני מבקש מחיאות כפיים אחרות. כעת אני מבקש מ-13,000 תומכי ישראל הנמצאים כאן הלילה לקום על רגליהם ולהריע לכם על התייצבותכם לצידה של ישראל. דמוקרטים ורפובליקנים כאחד – אני מצדיע לכם על תמיכתם הבלתי מעורערת במדינה היהודית.

אני מבקש לשלוח מסר מיוחד לידיד גדול של ישראל שלא נמצא כאן הערב, הסנאטור מארק קירק, יוזם חוק קירק-מננדז לסנקציות נגד איראן.

הסנאטור קירק, אני יודע שאתה צופה בנו הלילה. אני מקווה שתחלים במהרה. אמריקה זקוקה לך; ישראל זקוקה לך. אני שולח לך ברכות להחלמה מהירה. תחלים ותחזור לעבודה.

אני מבקש גם לציין את יוסי פלד הנמצא כאן הלילה. יוסי, קום בבקשה. יוסי נולד בבלגיה. הוריו החביאו אותו אצל משפחה נוצרית במהלך השואה, מלחמה העולם השנייה. אביו ורבים אחרים מבני משפחתו נרצחו באושוויץ. אמו שרדה את השואה, החזירה אליה את יוסי והביאה אותו לישראל. הוא הפך לאחד הגנרלים אמיצי הלב והגדולים ביותר של ישראל. והיום, הוא מכהן כשר בממשלתי.

,,נתניהו עם אובמה, אתמול (צילום: פלאש 90)

חייו של יוסי הם סיפורו של העם היהודי – סיפורו של עם חסר ישע וחסר מדינה שהפך לאומה חזקה וגאה, המסוגלת להגן על עצמה.

גבירותיי ורבותיי, ישראל חייבת תמיד לשמר את הזכות להגן על עצמה.

אני מבקש להביע את הוקרתי לשגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן. מייקל, אתה עושה עבודה יוצאת מן הכלל. תודה לך על כל מה שאתה עושה למען מדינתנו ותודה לך על כל מה שאתה עושה למען הידידות בין ישראל לארה"ב.

אני מבקש גם להביע את הוקרתי לשגריר דן שפירו, שגריר ארה"ב בישראל. הנשיא אובמה צודק. העברית שלך אכן משתפרת, אם כי היא עדיין לא שווה לזו של מייקל אורן. דן, אנו מעריכים את מאמציך לחזק את הברית בין אמריקה לישראל.

האם יש כאן סטודנטים הלילה?

האם יש כאן מישהו מפלורידה? מניו-יורק? מוויסקונסין? זה חשוב. אספר לכם על כך אחר כך. מקליפורניה?

אתם העתיד, ותודה לכולכם על שאתם מבטיחים את עתידה של הברית הגדולה בין ישראל לארה"ב.

גבירותיי ורבותיי,

הערב אני מבקש לדבר אתכם על נושא שאיש אינו מדבר עליו לאחרונה – איראן.

בכל יום אני פותח את העיתונים וקורא על קווים אדומים כאלה ואחרים ולוחות זמנים כאלה ואחרים. אני קורא על מה שישראל לכאורה החליטה לעשות או על מה שישראל אולי תעשה.

ובכן, אינני מתכוון לדבר אתכם על מה ישראל תעשה או לא תעשה. אני אף פעם לא מדבר על כך. אבל אני כן מבקש לדבר אתכם על הסכנות שבאיראן החמושה בנשק גרעיני. אני מבקש להסביר מדוע אסור לעולם לאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני.

הנשיא אובמה חזר על מחויבותו למנוע זאת. הוא הצהיר מפורשות שכל האופציות מונחות על השולחן ושהמדיניות האמריקנית היא אינה מדיניות של הכלה.

,,בנאום באיפא"ק (צילום: פלאש 90)

ובכן, לישראל יש בדיוק את אותה מדיניות. אנו נחושים למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני. אנו משאירים את כל האופציות על השולחן, והכלה היא ודאי לא אופציה.

המדינה היהודית לא תאפשר לאלה החותרים להשמדתה להחזיק באמצעים למימוש יעד זה.

חובה לבלום את האפשרות של איראן החמושה בנשק גרעיני.

הדבר המדהים הוא שישנם אנשים המסרבים להכיר בכך שאיראן חותרת לפתח נשק גרעיני. תבינו, איראן טוענת שכל מה שהיא עושה, שהעשרת האורניום שלה, הם לצורך פיתוח איזוטופים רפואיים. כן, בטח...

מדינה הבונה מתקני גרעין תת-קרקעיים, מפתחת טילים בליסטיים בין-יבשתיים, מייצרת אלפי צנטריפוגות וסופגת סנקציות משתקות עושה כל זאת כדי לקדם...מחקר רפואי.

ובכן, כשאותם טילים בליסטיים איראניים בין-יבשתיים יתעופפו באוויר לעבר יעד קרוב אליכם, אין לכם מה לדאוג. הם בסך הכל נושאים איזוטופים רפואיים.

גבירותיי ורבותיי,

אם זה נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז, אז מה זה? אכן כן – זה ברווז. אבל הברווז הזה הוא ברווז גרעיני. והגיע הזמן שהעולם יתחיל לקרוא לברווז ברווז.

למרבה המזל, הנשיא אובמה ורוב מנהיגי העולם מבינים שהטענה שאיראן אינה חותרת לפיתוח נשק גרעיני היא פשוט מגוחכת.

עם זאת, יש כאלה המוכנים לקבל רעיון שהוא לא הרבה פחות אבסורדי: שעלינו להשלים עם עולם שבו לאייתולות יש פצצות אטום.

ודאי, הם אומרים, איראן היא אכזרית, אבל היא לא מטורפת. היא מתועבת, אבל ניתן להרתיעה.

ידידיי,

מנהיגים אחראים אינם מהמרים על ביטחון מדינותיהם על בסיס האמונה שהמשטרים המסוכנים ביותר בעולם לא יעשו שימוש בנשק המסוכן ביותר בעולם.

ואני מבטיח לכם שכראש ממשלה, לעולם לא אהמר על ביטחון מדינת ישראל.

מאז הקמתו הפר משטר האייתולות כל חוק בינלאומי ובז לכל נורמה. הוא השתלט על שגרירויות וחיסל דיפלומטים; הוא שולח את ילדיו שלו דרך שדות מוקשים; הוא תולה הומוסקסואלים וסוקל נשים; הוא תומך בטבח הברוטלי שמבצע אסד בעם הסורי; הוא פטרון הטרור הגדול ביותר בעולם; הוא מממן את חיזבאללה בלבנון, את החמאס בעזה וטרוריסטים בכל רחבי המזרח התיכון, אפריקה ואפילו דרום אמריקה.

באי כוחה של איראן שיגרו מאות מפגעים מתאבדים, השתילו אלפי מטעני צד וירו למעלה מ-20,000 טילים על אזרחים.

באמצעות טרור בשמיים וטרור ביבשה, אחראית איראן לרציחתם של מאות, אם לא אלפי, אמריקנים.

ב-1983 פוצץ בן-חסותה של איראן, החיזבאללה, בסיס נחתים בלבנון והרג 240 נחתים אמריקנים. במהלך העשור האחרון, הוא היה אחראי לרציחתם ופציעתם של חיילים אמריקנים באפגניסטן ובעיראק.

רק לפני מספר חודשים, הוא ניסה להתנקש בחייו של השגריר הסעודי בארה"ב במסעדה הנמצאת במרחק כמה רחובות מכאן. למתנקשים לא היה אכפת שכמה סנאטורים וחברי קונגרס יירצחו בדרך.

והנה חוצפה אמיתית: איראן מאשימה את הממשל האמריקני בתכנון ה-11 בספטמבר – התרסה לא פחותה מהכחשת השואה, וגם את זה הם עושים...

איראן קוראת להשמדתה של ישראל ופועלת להשמדתה – מדי יום, כל יום, ללא לאות.

אני אומר כל זאת כדי להבהיר נקודה אחת: כך איראן מתנהגת היום, בלי נשק גרעיני. חשבו כיצד היא תנהג מחר, עם נשק גרעיני. איראן תהיה פרועה אף יותר ומסוכנת פי כמה.

הרבה דיבורים נשמעו לאחרונה על מחיר עצירתה של איראן. אני חושב שהגיע הזמן שנדבר על המחיר של אי-עצירתה של איראן.

איראן החמושה בנשק גרעיני תגביר דרמטית את הטרור בכך שהיא תעניק לטרוריסטים מטריה גרעינית. הרשו לי לנסות ולהסביר מהי המשמעות של מטריה גרעינית.

משמעות הדבר היא שבני חסותה הטרוריסטיים של איראן דוגמת חיזבאללה וחמאס יומרצו לתקוף את ארה"ב, ישראל ומדינות אחרות כיוון שהם יזכו לגיבויו של כוח המחזיק בפצצות אטום. ולכן הטרור עלול לגבור פי עשרה.

איראן החמושה בנשק גרעיני תוכל לחנוק את אספקת הנפט של העולם ולממש את איומה לסגור את מיצרי הורמוז.

אם אתם מודאגים ממחירי הנפט היום, תארו לעצמכם כמה עלולים מחירי הנפט לנסוק ברגע שאיראן החמושה בנשק גרעיני תתחיל לסחוט את העולם.

,, (צילום: פלאש 90)

אם איראן תשיג נשק גרעיני, היא תתניע מירוץ מטורף מצדן של סעודיה, טורקיה ואחרות לרכוש נשק גרעיני משל עצמן. האזור ההפכפך ביותר בעולם יהפוך לחבית נפץ גרעינית מתקתקת.

ולהלן הסיוט הגרוע מכל – איראן, החמושה בנשק גרעיני, תוכל לאיים על כולנו בטרור גרעיני.

היא תוכל להטמין מתקן גרעיני על גבי ספינה העושה את דרכה לנמל כלשהו או במשאית החונה בעיר כלשהי, בכל מקום בעולם.

אני רוצה שתחשבו מה תהיה המשמעות של נשק גרעיני בידיהם של אלה המובילים מיליוני קנאים בקריאות "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל".

כשתחשבו על כך, תגיעו למסקנה פשוטה: למען הצלחתנו, למען ביטחוננו, למען ילדינו, אסור לאפשר לאיראן לרכוש נשק גרעיני!

התרחיש הטוב ביותר הוא כמובן אם איראן תחליט לזנוח את תכניתה הגרעינית בדרכי שלום. איש לא יברך על כך יותר ממני ומעם ישראל אם איראן תתפרק מתכניתה.

אולם עד כה, זה לא קרה. מזה 15 שנה אני מזהיר שאיראן גרעינית תהווה סכנה חמורה לכל מדינה ולשלום וביטחון העולם כולו.

במהלך העשור האחרון, הקהילה הבינלאומית ניסתה את הדיפלומטיה. זה לא עבד.

במשך שש שנים, הקהילה הבינלאומית הפעילה סנקציות. גם זה לא עבד.

אני מעריך את מאמציו האחרונים של הנשיא אובמה להטיל סנקציות חזקות אף יותר על איראן. הסנקציות הללו פוגעות בכלכלת איראן, אולם למרבה הצער, תכניתה הגרעינית של איראן ממשיכה לצעוד קדימה.

ישראל המתינה בסבלנות שקהילה הבינלאומית תפתור את הסוגיה הזו. חיכינו שהדיפלומטיה תעבוד. חיכינו שהסנקציות יעבדו. איש מאיתנו אינו יכול להרשות לעצמו להמתין עוד זמן רב.

כראש ממשלת ישראל, לעולם לא אתן לעמי לחיות תחת צל של השמדה.

גבירותיי ורבותיי,

פרשנים מסוימים ינסו לשכנע אתכם שהאפשרות לעצור את איראן מלהשיג פצצה מסוכנת יותר מלאפשר לאיראן פצצה. הם טוענים שעימות צבאי עם איראן יפגע במאמצים שכבר בדרך, שהוא יהיה בלתי יעיל ושהוא יעורר תגובה נקמנית אף יותר מצדה של איראן.

שמעתי את הטיעונים הללו בעבר. למעשה, קראתי אותם בעבר. על שולחני מונחים העתקים של חילופי מכתבים בין הקונגרס היהודי-עולמי ומחלקת המלחמה של ארה"ב.

להלן המכתבים:

השנה הייתה 1944. הקונגרס היהודי-עולמי הפציר בממשל האמריקני להפציץ את אושוויץ. התשובה הגיעה חמישה ימים מאוחר יותר. אני מבקש לקרוא לכם אותה.

"ניתן להוציא אל הפועל מבצע כזה רק באמצעות הסטה משמעותית של סיוע אווירי שהינו חיוני להצלחת כוחותינו במקומות אחרים...

,, (צילום: פלאש 90)

ובכל מקרה, יעילותו מוטלת בספק במידה כזו שאינה מצדיקה את השימוש במשאבינו..."

וידידיי, להלן המשפט המדהים מכל, ואני מצטט:

"מאמץ כזה עלול לעורר פעולה נקמנית אף יותר מצד הגרמנים".

חשבו על כך – "פעולה נקמנית אף יותר" מהשואה.

ידידיי,

2012 היא לא 1944. הממשל האמריקני היום הוא שונה. שמעתם זאת בנאומו של הנשיא אובמה אתמול.

אולם הנקודה שלי היא זו:

גם העם היהודי שונה. היום יש לנו מדינה משל עצמנו, ותכליתה של המדינה היהודית היא להגן על חיים יהודיים ולהבטיח את העתיד היהודי.

לעולם לא נוותר עוד על זכותנו להיות אדונים לגורלנו ולעצם הישרדותנו. לעולם לא.

זו הסיבה שישראל חייבת תמיד לשמר את היכולת להגן על עצמה, בכוחות עצמה, מול כל איום.

ידידיי,

אנו מעריכים מאוד את הברית הגדולה בין שתי מדינותינו. אולם כשהדבר נוגע להישרדותה של ישראל, עלינו להיות תמיד אדונים לגורלנו.

גבירותיי ורבותיי,

גורלה של ישראל הוא להמשיך ולהיות חוד החנית של החופש במזרח התיכון. המקום היחיד במזרח התיכון שבו מיעוטים נהנים מזכויות אזרח מלאות; המקום היחיד במזרח התיכון שבו ערבים נהנים מזכויות אזרח מלאות; המקום היחיד במזרח התיכון שבו נוצרים חופשיים לקיים את אמונתם; המקום היחיד במזרח התיכון שבו שופטים אמיתיים מגנים על שלטון החוק.

וכראש ממשלת ישראל, אגן תמיד על הדמוקרטיה הישראלית. תמיד. לעולם לא אאפשר לשום דבר לאיים על אורח חייה הדמוקרטי של ישראל. ובייחוד, לעולם לא אסבול אפליה כלשהי נגד נשים.

גבירותיי ורבותיי,

השבוע נקרא כיצד אישה אחת שינתה את ההיסטוריה היהודית. בבתי כנסת ברחבי העולם, העם היהודי יחגוג את חג הפורים. נקרא כיצד, לפני כ-2,500 שנה, ניסה אנטישמי פרסי להשמיד את העם היהודי. ונקרא כיצד סוכלה מזימה זו על ידי אישה אמיצה אחת – אסתר.

בכל דור, ישנם אלה המבקשים להשמיד את העם היהודי.

בדור זה, התברכנו לחיות בעידן שבו ישנה מדינה יהודית המסוגלת להגן על העם היהודי; והתברכנו כפליים במספר כה רב של חברים כמותכם – יהודים ולא יהודים כאחד – האוהבים את מדינת ישראל ותומכים בזכותה להגן על עצמה.

לכן, כשאני עוזב אתכם הערב, אני מודה לכם על ידידותכם. תודה לכם על אומץ לבכם. תודה לכם על התייצבותכם לצידה של המדינה היהודית האחת והיחידה.

תודה לכולכם ופורים שמח!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר