עולם הפוך

האופוזיציה התחננה לש"ס: "תצביעו נגד הקדמת בחירות"

ימים טובים לקואליציה: חברת-הכנסת רונית תירוש מקדימה התחננה לחבר-הכנסת יצחק וקנין מש"ס, כי ש"ס תצביע נגד הצעת החוק לפיזור הכנסת בשבוע הבא. וקנין השיב כי אף אחד מהחכ"ים אינו מעוניין בהקדמת הבחירות. "אם היו מאפשרים לקיים הצבעה חשאית, 118 חברי כנסת היו נגד המהלך" (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
מנקים את הכנסת (צילום ארכיון: פלאש 90)

מסתבר שלא כולם רוצים בחירות. חברת-הכנסת רונית תירוש מקדימה פנתה לחבר-הכנסת יצחק וקנין מש"ס וביקשה ממנו לפעול שש"ס תצביע נגד הצעת החוק לפיזור הכנסת שתובא בשבוע הבא.

ח"כ וקנין השיב לה כי אף אחד מחברי-הכנסת אינו מעוניין בהקדמת הבחירות. "אם היו מאפשרים לנו לקיים על כך הצבעה חשאית, 118 חברי כנסת היו מצביעים נגד המהלך", אמר.

השר בני בגין מהליכוד אמר כי הוא אינו זקוק להצבעה חשאית וכי אין לו בעיה להצביע נגד הצעת החוק גם באופן גלוי.

ב'מקור ראשון' דווח הבוקר (חמישי) כי רבים מחברי הכנסת מביעים בשיחות סגורות את חוסר שביעות רצונם מההחלטה להקדים את הבחירות - בעיקר חברי האופוזיציה, אבל לא רק.

"הקדמת הבחירות היא טעות", הבהיר השר בגין מהליכוד, "הממשלה הנוכחית קבעה שיא של יציבות שלא נראתה פה במשך 30 ו-40 שנים", הוסיף. "זו דעתי ואני לא מסתיר אותה. אך הרבה פעמים דעתי אינה מתקבלת".

דברי בגין מצטרפים לדברים ברורים יותר שכבר אמר אתמול השר בשולי דיוני מליאת הכנסת. בשיחת מסדרון עם אחד משרי הליכוד, חזר באוזניו השר בגין ארבע פעמים על האמירה כי "הממשלה הייתה יכולה וצריכה לכהן חמש שנים פחות חודשיים, ולמעשה להשלים את מלוא כהונתה".

גם בשיחות סגורות העלה השר בגין את האפשרות שיצביע נגד הקדמת הבחירות, במידה שיתאפשר חופש הצבעה לחברי הקואליציה. בנוגע לשאלה על עתידו האישי בבחירות הקרובות, אמר השר בגין כי יקבל את ההחלטה אם להתמודד שוב רק סמוך לפריימריז הפנימיים בליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר