היום: הצבעה על חוק ההסדרה

גורם בש"ס ל'כיכר השבת': "נתניהו עושה מעשה שרון"

בעקבות הודעת ראש-הממשלה בנימין נתניהו ששר שיצביע בעד חוק ההסדרה - יפוטר, תוקף גורם בש"ס את ראש-הממשלה בהתבטאות חריפה במיוחד: "נתניהו מתנהג בבורטאליות ועושה את מעשה שרון בהתנתקות, כשאיים שמי שלא יצביע בעד - יפוטר. גבעת האולפנה זה לא הגוש, אבל מדובר בשכונה יהודית" (פוליטי)

מנחם כץ | כיכר השבת |
נתניהו ושרון (צילום ארכיון: פלאש 90)

בעקבות הודעת ראש-הממשלה בנימין נתניהו ששר שיצביע בעד "חוק ההסדרה" - יפוטר מהממשלה, הוחלט בש"ס להימנע.

הטון ההחלטי גרם לש"ס לסגת בהם מההחלטה לתמוך בחוק, שיעלה היום (רביעי) להצבעה. בהודעה שהוציא שלשום יו"ר ש"ס השר אלי ישי נכתב כי דעתו של מרן הגר"ע יוסף לתמוך בחוק. בעקבות האולטימטום והחשש שנתניהו יבצע את הבטחתו - ש"ס שינתה את עמדתה.

בשיחה עם 'כיכר השבת', תוקף גורם בש"ס בחריפות רבה את ראש-הממשלה, בהתבטאות יוצאת דופן. "נתניהו מתנהג בבורטאליות ועושה את מעשה שרון בהתנתקות, כשאיים על שרים שאם לא יצביעו כרצונו - יפטר אותם מהממשלה. והוא קיים זאת", אומר הגורם.

"נכון", מציין אותו גורם, גבעת האולפנה זה לא גוש-קטיף מבחינת ההיקף, אבל מדובר בשכונה יהודית לכל דבר. חבל שממשלת הליכוד מוכיחה שוב ושוב שרק היא מסוגלת לפנות יהודים".

כזכור, בשנת 2004, ראש-הממשלה לשעבר אריאל שרון איים לפטר מהממשלה שרים וסגני שרים שלא יצביעו בעד תוכנית ההתנתקות בהצבעה בכנסת.

לאחר ההצבעה זימן אליו שרון את השר עוזי לנדאו ואת סגן שר התמ"ת מיכאל רצון, ומסר להם מכתבי פיטורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר