האיומים עולים שלב

פלסנר מאיים: "מי שלא יתגייס יהיה חשוף לסנקציות פליליות"

ח"כ יוחנן פלסנר, יו"ר ועדת קש"ב, יורה לכל עבר: "מי שיעבור על חוק הגיוס יהיה חשוף לסנקציות פליליות". מגלה: "נפתח גדודים חרדיים ומסלולי הסדר לישיבות חרדיות". מאיים: "ישיבה שתלמידיה לא יתגייסו עד גיל 22 תקציבה ייפגע משמעותית". מבהיר: "ישנה מחלוקת על הסנקציות אישיות, נעמוד על זה" (פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
פלסנר בוועדה (צילום : פלאש 90)

האיומים מבית מדרשם של חברי "ועדת קש"ב" (פלסנר) עולים שלב: במהלך ישיבת מועצת קדימה שהתכנסה אמש (רביעי), מסר חבר-הכנסת יוחנן פלסנר דיווח על התקדמות עבודת הועדה לשוויון בנטל בראשה הוא עומד.

"הכלל הבסיסי שעומד לנגד עינינו הוא שכולם משרתים והולכים לשירות משמעותי. החוק יחייב גיוס. מי שיעבור על החוק יהיה חשוף גם לסנקציות פליליות", ירה פלסנר, "אנחנו בונים שורה של תמריצים וסנקציות במודל הגיוס. נפתח גדודים נוספים בצה"ל כי התגייסות לגדודים חרדיים הוא הבסיס לפתרון, נפתח מסלולי הסדר לישיבות חרדיות ואלה שלא ילכו לגדודים ישתלבו בשירות במשטרה ובשירותי ההצלה".

עוד אמר פלסנר: "אנחנו נוביל להשתלבות במאמץ הלאומי בשירות משמעותי – גם באיכות השירות וגם במשך השירות. לא יהיה יותר שנה שירות אזרחי, מסלולי השח"ר יארכו שנתיים ומעלה ולא יהיה יותר שלב ב'. יהיה רק שירות משמעותי".

חבר-הכנסת פלסנר הבהיר כי המתגייס החרדי לא יקבל יותר מאשר שאר המתגייסים, אם כי חלקם ירכשו במהלך שירותם הצבאי מקצוע ויהיו זכאים להשלמת לימודי ליבה במטרה לשלב אותם מאוחר יותר בשוק התעסוקה.

פלסנר חשף במהלך נאומו כי לראשונה, קושרת הועדה את תקציב הישיבות והכוללים להסדר דחיית הגיוס: "כעומק העמידה ביעדי הגיוס כך גודל התקצוב. ישיבה שתלמידיה לא יתגייסו עד גיל 22 תקציבה ייפגע באופן משמעותי. התגמול הגבוה יינתן לתלמידי הישיבה שמתגייסים בגיל 18".

פלסנר פירט כי באמצעות מנגנון אכיפה תדע המדינה לזהות פרטים שלא נמצאים כלל בישיבה. "החוק יחייב אותם להתגייס ובאם לא יעשו כך הם יהיו חשופים לסנקציות פליליות".

"גם מעשית, גם חוקתית וגם מוסרית, החבות צריכה להיות של הפרט", אמר פלסנר, "בלי חובות על הפרט לא נעמוד ביעדי הגיוס ועל כך בשלב זה אין הסכמה. ישנה מחלוקת על הסנקציות אישיות, לאו דווקא בתוך הוועדה אך עלינו לעמוד על העיקרון הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר