מתקפה חזיתית

החרדים מגיבים לדו"ח פלסנר: "רוע ורשעות, שנאה ליהדות"

ח"כ יוחנן פלסנר הציג את הדו"ח האישי לגיוס תלמידי הישיבות והח"כים החרדים תוקפים בחריפות. יו"ר ש"ס אלי ישי ל'כיכר השבת': "הוא פעל מתוך שנאה ליהדות". ח"כ משה גפני: "לא היה גיבוב של רוע ורשעות כמו דו"ח הזה". השר אטיאס: "הוא הוביל למסקנה קיצונית". ח"כ אייכלר: "רוצים לחסל את הישיבות" (פוליטי)

חיים שקדי | כיכר השבת |
מימין: גפני, ישי, אטיאס ואייכלר (צילום ארכיון: פלאש 90)

15 דקות התהילה של ח"כ יוחנן פלסנר יצאו הבוקר לדרכם במסיבת עיתונאים באולם "ירושלים" בכנסת ישראל, בה הציג את הדו"ח האישי שלו בנושא גיוס בני הישיבות וחיסול עולם התורה.

מכל קצות הקשת הפוליטית מגיבים חברי הכנסת לדו"ח של פלסנר, ובנתיים, מרבית התגובות תוקפות בחריפות את הדו"ח של פלסנר.

+ פלסנר הציג את הדו"ח: "היעד 80 אחוז, יהיו סנקציות אישיות"

יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי, אמר ל'כיכר השבת' כי פלסנר "פעל מתוך שיקולים פוליטיים עבור המפלגה שלו וקידום אישי. העובדה שרוב חברי הוועדה התפטרו ממנה, מעידה שהוא לא בדק את הנושא באופן ענייני, אלא פוליטי. קשה להתייחס לוועדה הזו שהוקמה משיקולים פוליטיים".

עוד אומר השר ישי, כי "כל הפעולות של הוועדה נעשו מתוך שנאה ליהדות ולמסורת ישראל".

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, חבר-הכנסת משה גפני, הגיב לדו"ח ואמר כי "לא היה גיבוב של רוע ורשעות כמו הדו"ח הזה. עמדתו האישית של פלסנר הייתה מוכרת לנו ומסקנותיו היו ידועות מראש".

"בשם השוויון", מוסיף ח"כ גפני, "היה ראוי להפחית מהתקציב של 7 מיליארד שקל להשכלה הגבוהה בגין סטודנטים שלא ישרתו ולהטיל עליהם סנקציות אישיות".

אטיאס: "מסקנות קיצוניות"

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, אומר בתגובה לדו"ח פלסנר כי "היומרה של ח"כ פלסנר להבין תהליכים מורכבים בתוך הציבור החרדי הובילה אותו למסקנה קיצונית שמשמעותה סגירת 80% מהמוסדות התורניים בתוך 4 שנים (!). בתוך 4 שנים לא משנים תהליכים שנמשכים 60 שנה.

"אחרי זה פלסנר עוד רוצה לקרוא לדוח שלו מאוזן", אומר אטיאס. "אני מבין שחלק מהציבור הישראלי לא מבין את לומדי התורה, אבל אנחנו מאמינים באמונה שלמה שלימוד התורה חשוב לעם היהודי ומבדל ומייחד אותנו מאומות העולם".

אטיאס הוסיף ואמר כי "אני משוכנע שאם נשנה את החלקים הקיצוניים בדוח, ואם רוצים להגיע לפיתרון מתוך הבנה שלשינוי הנדרש מחויבת הסכמה רחבה, ניתן להגיע אליו בהליך מדורג כך שבסוף יהיה חוק שישנה את המצב באופן משמעותי מחוק טל המקורי".

יו"ר סיעת 'יהדות התורה', חבר-הכנסת ישראל אייכלר אומר בתגובה כי "מסקנות ועדת קש"ב הן הוכחה שהמטרה הייתה נעולה מראש, לחסל את תקציב הישיבות ולא מציאת דרך לשוויון בנטל".

לדבריו, "מי שאינו רוצה בהפיכת ישראל ללבנון וסוריה, חייב לשחרר את כל האזרחים מגיוס חובה. הדרך היחידה לחסל את המלחמה נגד החרדים, הוא ביטול הדרגתי של גיוס החובה לצבא ותגמול החיילים בשכר הוגן בכל הדרגות".

ח"כ אורי מקלב מסר בתגובה כי "במשך תקופה ארוכה מנהל ח"כ יוחנן פלסנר מסע רדיפה ושיסוי נגד ציבור לומדי התורה בישראל. שנאתו האובססיבית, התורשתית והתהומית לא הייתה מביישת את שונאי ישראל הגויים, גוזרי הגזרות של העם היהודי בדורות עברו".

מקלב הוסיף כי "על מנת להחדיר את ארסו, הוא מפריס פרסה ואף מעלה גרה כאומר 'טהור אני', בעוד הוא מציג עצמו כאיש ערכים, אולם כנחש הוא מעליל עלילות נבזות, מעוות נתונים ומציג מצגות שווא אשר אין בינם לבין האמת ולא כלום".

"ח"כ פלסנר מונע משנאה תהומית ואינו חושש להוביל מדינה שלמה לקיטוב ולהביא לפרוד עמוק בעם, כאשר בעיות חמורות של ביטחון, כלכלה, חינוך וביטחון פנים עומדים לפתחה של המדינה. מסקנות הוועדה אינן נוגעות אלינו ולא ישפיעו עלינו במאומה. עם ישראל שבכל הדורות, חרף הגזירות והרדיפות, שמר על תורתו והמשיך בלימוד התורה במסירות נפש, ימשיך גם כעת בתלמודו וימית עצמו באוהלה של תורה, למרות איומי הגזירות והרדיפות. עם ישראל חי וקיים אוחז במורשת הנצח של תורת ישראל!".

יו"ר קדימה, השר שאול מופז, כינס את סיעת קדימה, ואמר כי החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפזר את ועדת פלסנר הייתה "הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני". מופז אמר כי קדימה הניחה על שולחן הממשלה את "היסוד לשינוי היסטורי".

"אני לא זקוק להטפות מוסר, לא באנו לרדוף את הציבור החרדי, אינני עוין למי שתורתם אומנותם אך הגיעה העת ליצירת אמנה חדשה", הוסיף מופז ואמר כי "הכדור מצוי בידי ראש הממשלה, זה עניין של ימים".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה בתגובה לדו"ח כי "למסיבת העיתונאים של ועדת פלסנר אין כל ערך והיא חלק מהונאה של הציבור ומתיאטרון בובות פוליטי, הצגה שיש להפסיקה מיד. באותה מידה אפשר היה לכנס מסיבת עיתונאים על טיסה למאדים".

"אין ספק שכוונותיו של פלסנר טובות, וחלק מהמסקנות ראויות, אבל הן מתנפצות אל מציאות של חבירה צינית בין קדימה לליכוד שנועדה רק לצורכי הישרדות פוליטית", הוסיפה יחימוביץ'.

יו"ר יש עתיר, יאיר לפיד, הגיב ואמר כי "ההנחות הסקטוריאליות שמעניקה ועדת פלסנר במסקנותיה, כאשר היא דוחה את גיל הגיוס הממשי לחרדים ל-23, מעקרת את עקרון השוויון מתוכנו".

"זהו מתווה בלתי ישים מעשית וכלכלית, שיביא הלכה למעשה למניעת גיוסם בפועל", אמר לפיד והוסיף כי "הרחבת מעגל המתגייסים והחלת חובת שירות -צבאי או אזרחי - על כל אזרח ישראלי בהגיעו לגיל 18 היא הכרח כדי להביא להפסקת הקרע בחברה הישראלית ולמניעת המשך נשיאת הנטל באופן בלעדי על ידי מעמד הביניים הקורס".

לדבריו, "האחריות ליצירת שוויון אמיתי בחברה הישראלית מוטלת על ראש הממשלה, שעושה הכול כדי לברוח מהכרעה ולמרוח את הציבור הישראלי בתרגילים שונים".

שירת הברבור

גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, תקפה את מסקנות פלסנר ואמרה כי "זו שירת הברבור של קדימה. דוח הסרק של פלסנר ומופז נועד להכשיר את המשך ישיבת הבטלה של קדימה בקואליציית נתניהו".

"במקום להציע חוק שירות ממלכתי שוויוני - אזרחי או צבאי, מסקנות הדו"ח נועדו לטהר את שרץ האפליה", אמרה גלאון והוסיפה כי "מופז כבר התגלה כנמר של נייר, והוא מייצר משברי שווא ואיומים על עזיבת הקואליציה, וכך הוא מנשים את קדימה, שכבר מזמן מתה מוות קליני".

במהלך מסיבת העיתונאים של פלסנר, חבר-הכנסת מיכאל בן ארי חולל במקום מהומה כאשר קרא לעבר פלסנר "מה עם הערבים?". פלסנר התעלם, אך בן ארי המשיך לתקוף: "מדובר בדו"ח גזעני שנועד להציל את קדימה".

פלסנר הורה להוציא את בן-ארי החוצה. "אני הזמנתי את האולם הזה, תוציאו אותו", הורה למאבטחים. "גם אני הייתי בלבנון, אני לא נגד חרדים", אמר בן-ארי, בעוד הוא מוצא על-ידי המאבטחים. רגע אחרי שבן-ארי הוצא מהאולם, פלסנר עקץ שוב: "כשכהניסטים מטיפים לי מוסר - אני בכיוון הנכון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר