אלפים הפגינו, נתניהו נכנע

גפני: "האם נתניהו ינטוש אותנו בגלל הפגנה של 5,000 איש?"

אלפי איש יצאו לרחובות תל-אביב בדרישה לגייס את בני הישיבות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על כוונתו להביא היום את דו"ח פלסנר לדיון בישיבת סיעת הליכוד ולקבל אישור עקרוני לאימוץ הדו"ח. ח"כ גפני הגיב להפגנה ותהה "האם נתניהו ינטוש את השותפים שלו בגלל איזו הפגנה של 5,000 איש?" (חדשות)

חיים שקדי | כיכר השבת |
המפגינים, אמש (צילום: פלאש 90)

אלפי בני אדם יצאו אמש (שבת) לרחובות תל-אביב וזעקו "אנחנו לא פרייארים", כשהם דורשים מהממשלה לגייס, כמה שיותר מהר את הציבור החרדי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עושה קולות של הכנעה, כאשר בכוונתו להביא היום (ראשון) את דו"ח פלסנר לדיון בישיבת סיעת הליכוד, ישיבה חריגה שלא מן המניין, במהלכה צפוי לקבל אישור עקרוני לאימוץ הדו"ח.

לאחר אישור חברי הסיעה, ייפגש ראש המשלה עם השר שאול מופז, ויסכם עמו על הקמת צוות משותף לניסוח החוק לשוויון בנטל, שבו יבקש נתניהו לתת משקל גם לגיוס הערבים וגם להטלת סנקציות אישיות.

החלטת נתניהו לדון בדו"ח פלסנר למרות שפירק את הוועדה מהווה כניעה מוחלטת של נתניהו ללחץ הציבורי תוך שהוא זונח את שותפיו הטבעיים, הציבור החרדי.

למרות זאת, חברי הכנסת החרדיים מסרבים להאמין כי נתניהו ינטוש אותם ויעביר חוק גיוס לכל,כאשר להערכת נתניהו הוא יוכל להשיג רוב לחוק הזה גם אם ש"ס, יהדות התורה וישראל ביתנו יתנגדו, וזאת באמצעות הסיעות - הליכוד, קדימה, העצמאות והבית היהודי, שיחד הם 63 חברי-כנסת.

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, חבר-הכנסת משה גפני, אמר כי "זו שעת מבחן לנתניהו ולליכוד, האם בשעת האמת הוא נוטש את השותפים ההיסטוריים שלו ואת הנאמנות החברית כלפינו בגלל איזו הפגנה של 5,000 איש?".

גפני הוסיף ואמר כי "התקשורת התגייסה ופמפמה את העצרת הזו, ובסוף מי בכלל בא לשם? יכול להיות שבליכוד כבר קיבלו את ההחלטה שלהם, אבל אני יהודי שלא מאבד תקוה, ואוי ואבוי יהיה כשאאבד אותה".

יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר-הכנסת ישראל אייכלר אמר כי "הציבור החרדי מבין היטב כי המשטרה החילוני, רואה בילדי תלמודי התורה והישיבות את 'הסכנה האמיתית' למדינה. כל תוכניות 'הגיוס והשילוב' מטרתם לחסל את החינוך החרדי ולבטל תורה מישראל. מי שרוצה 'שוויון בנטל' שיבטל את גיוס החובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות