סימה קדמון ב'ידיעות'

סקר: מפלגה בראשות דרעי תביא 6 מנדטים

סקר שפורסם במוסף שבת של ידיעות אחרונות מעניק למפלגה חדשה בראשות אריה דרעי 6 מנדטים. לפי הסקר מפלגת ש"ס בראשות אלי ישי צונחת ל-6 מנדטים גם היא. סימה קדמון: "מפלגתו של דרעי אם תקום עשויה להיות לשון מאזניים בין הימין לשמאל" (חדשות, בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
דרעי, "לשון מאזניים בין הימין לשמאל" (צילום: פלאש 90)

למרות השתיקה, והמצב בו דרעי עדיין לא הכריז על הקמת מפלגה חדשה, הסקרים ממשיכים להחמיא לו.

ב'מוסף השבת' של 'ידיעות אחרונות' מדווחת הפרשנית הפוליטית סימה קדמון על כך שמפלגה בראשותו של אריה דרעי עשויה להביא תוצאה של כ6 מנדטים, ועלולה להיות גורם מכריע בבחירת ראש הממשלה הבא, בעוד שמפלגת ש"ס בראשות אלי ישי צונחת ל6 מנדטים.

מתוך הכתבה ב'ידיעות אחרונות': "סקר שהוזמן על ידי גורמים בעלי עניין ושנועד לבדוק היתכנות של מפלגת מרכז חדשה, בדק את המערכת הפוליטית כפי שהיא עכשיו, מול האפשרות שבבחירות מצטרפות שתי מפלגות חדשות".

קדמון עוסקת בהצטרפותם של שני מפלגות חדשות לזירה הפוליטית, אחת בראשות יו"ר קדימה לשעבר ציפי לבני, ואחת בראשות יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי.

"מהסקר, שבוצע על ידי סוקר בעל מוניטין, עולה כי המפלגה החדשה של לבני עשויה להביא 13 מנדטים. במקרה כזה לבני לוקחת מנדטים מהעבודה, שיורדת מ21 מנדטים היום ל-17 מנדטים. ומלפיד שיורד מ-13 מנדטים ל-9".

עוד נכתב "מפלגה בראשות דרעי עשויה להגיע ל-6 מנדטים"

לדברי קדמון, לפי הסקר, התרחיש בו גוש הימין מגיע ל-58 מנדטים, וגוש השמאל ל-56 מנדטים, "דרעי הופך להיות לשון מאזניים אפקטיבית שתכריע בין שני הגושים".

"המשמעות היא שבחירתו של נתניהו לראשות הממשלה, שעד לא מזמן נראתה בלתי ניתנת לערעור, עשויה להיות מוטלת בספק".

סקר קודם: ש"ס מזנקת

בסקר שפורסם לפני מספר שבועות ב'ידיעות אחרונות', נרשם פער קטן במיוחד בין תנועת "הליכוד" בראשות ראש-הממשלה בנימין נתניהו למפלגת "העבודה" בראשות שלי יחימוביץ.

על השאלה "אם הבחירות היו היום, למי היית מצביע?" - להלן התוצאות: הליכוד - 25, העבודה - 21, ישראל ביתנו - 13, יאיר לפיד - 13, ש"ס - 10, קדימה - 7, האיחוד הלאומי - 6, יהדות התורה - 4, מרצ - 4, מפד"ל - 4, חד"ש - 4, רע"מ-תע"ל - 4, בל"ד - 3, עצמאות - 2.

מנתוני הסקר עולה שלנתניהו יש הרבה מה לחשוש מיחימוביץ', שבאחרונה צוברת יותר ויותר נקודות במפלגות החרדיות, על היושר, הנאמנות והסובלנות שלה בנושאים הקשורים לציבור החרדי.

מפלגת ש"ס רושמת עלייה מרשימה, כשבסקרים האחרונים עמדה על 8 מנדטים, ואילו בסקר החדש היא מזנקת ל-10. יהדות התורה יורדת במנדט ועומדת על 4 מנדטים בלבד - בניגוד לסקרים הקודמים אז עמדה על 5 מנדטים לפחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות