בפסק דין

נהג מונית שפעל שלא כחוק יורחק מנתב"ג עד לחודש יולי

בית המשפט אסר על נהג מונית להיכנס לתחומי נמל התעופה בן גוריון עד לתום תקופת ההרחקה המנהלית שנקבעה בעניינו, לאחר שפעל במקום כנגד הכללים (רכב)

(צילום: פלאש 90)

פסק דין חדש מהווה תמרור אזהרה לנהגי המוניות המפרים את הסדר בנתב"ג. בפסק דין נאסר על נהג מונית להיכנס לתחומי נמל התעופה בן גוריון עד לתום תקופת ההרחקה המנהלית שנקבעה בעניינו, ביולי 2023, אלא לצורך טיסה על פי כרטיס טיסה בתוקף לאותו יום בתום לב.

על פי פסק הדין רשות שדות התעופה תוכל לאסור על הנהג את הכניסה לשערי נמל התעופה בן גוריון, ואף תוכל לפנות למשטרה, לאכיפת פסק-הדין היה ויסתנן לנתב"ג בדרך כלשהי.

פסק הדין ניתן ע"י בית המשפט לבקשת רשות שדות התעופה נגד נהג מונית -נהג שהפר באופן סידרתי את הוראות וכללי הרשות ואת צווי הרחקה שהוצאו נגדו.

על פי רשות שדות התעופה, הנהג נהג בבריונות, שידל נוסעים, עקף את תור המוניות, תוך נפנוף בחופש העיסוק שלו, וכל זאת תוך פגיעה באינטרס הציבורי ובבטיחותם של הנוסעים.

בית המשפט קיבל את בקשת הרשות ומנע כניסת הנהג לנתב"ג עד לתום תקופת ההרחקה.

מרשות שדות התעופה נמסר כי היא נערכת לשפר את השרות למען הציבור ולמיגור פעילות של מספר נהגי מוניות אשר נוהגים בבריונות, אי ציות לחוק, אי שמירה על סדר הציבורי ולחוקי התנועה בנמל התעופה בן גוריון

לדבריה, מדובר במספר נהגי מוניות אשר פוגעים בסדר הציבורי ובשם הטוב של נהגי המוניות ובשמה של מדינת ישראל.

תופעת נהגי המוניות הפועלים באופן בלתי הולם, בשידול נוסעים, בסרוב להפעלת מונה ובהפקעת מחירים מהנוסעים היוצאים מנמל התעופה בן גורין חייבת להפסק בכל דרך חוקית.

דיון בנושא קיים מנכ"ל רש"ת בהשתתפות של משטרת ישראל, משרד התחבורה, מנהל אגף פיקוח בקרה ורמת השירות במשרד התחבורה, יועצים משפטיים, הנהלת נתב"ג וגורמי האכיפה.

בדיון עלה הצורך בשילוב זרועות של כלל גורמי האכיפה ובכלל זה רש"ת, משטרת ישראל, משרד התחבורה ורשות המיסים.

תיבחן עבודה משותפת ושימוש בכלים משפטיים משותפים הכוללים קנסות על נסיעה ללא אישור, צווי הרחקה מנהליים, יבחנו הפרת תנאי הרישיון של המונית המאפשרת למפקח על המוניות להתלות את הרישיון של המונית ורשיונו האישי של הנהג.

יוקם צוות ייעודי לטיפול במיגור התופעה - צוות שיעבוד בסיוע יחידת האכיפה של נמל התעופה בן גוריון.

הגורמים המוסמכים בישראל בתחום האכיפה יטפלו גם בטיפול משפטי בנהגים אשר משדלים לפי סעיף 517. נהגים אשר מבצעים עבירות של בריונות הן בכביש והן באולמות בנתב"ג יקנסו ויועמדו לדין.

כמו כן, יינתנו דו"חות תנועה לנהגים המסכנים את העוברים בדרך - דוחות בהן הנקודות הנזקפות לנהג גבוהות. גרירת מוניות אשר לא יחנו באופן מסודר - הגרירה תלווה בקנס כספי. תבחן העלאת גובה הקנסות והוספת נקודות לעבירות הקשורות בתחום המוניות.

נהגים אשר ישדלו או לא יפעלו על פי החוק פרטיהם יועברו לרשות המיסים להמשך טיפול על פי פקודת מס הכנסה ומע"מ.

כחלק מההסברה לציבור הוצב שילוט אלקטרוני באולם המזוודות המפנה את התיירים והישראלים לנסיעה רק במוניות אשר פועלות ממסלול המוניות המאושר של נמל התעופה בן גוריון ותתבצע הכוונה לשרות המוניות.

על פי הנהלים, מונית אשר יוצאת מנמל התעופה מחוייבת בהפעלת מונה בכל נסיעה וברשות קוראים לציבור לדווח לממונה על המוניות במשרד התחבורה על כל אירוע שבו נהג אינו פועל על פי החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר