צפו בשיעור המלא

הראשל"צ: לפי מרן ברמות קוראים מגילה בט"ו

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פסק בשיעורו השבועי כי על תושבי רמות לקרוא את המגילה בט"ו באדר כמנהג ירושלים. "זו דעתו של מרן זצ"ל", אמר וקרא לא לעשות מחלוקות (יהדות, פורים)

סערת פורים ברמות: הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף פסק בשיעורו השבועי אמש (מוצאי שבת) כי תושבי רמות בירושלים יקראו את המגילה בט"ו, וזאת - לדבריו - על דעתו של אביו מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל: "בצורה ברורה, דעתו של מרן, לקרוא המגילה ברמות בט"ו, לא לעשות מחלוקות".

צפו בשיעור המלא שעסק בנושא מתוך השידור חי באתר "כיכר השבת".

בפתח דבריו אמר הגר"י יוסף: "הייתה בעיה לגבי שכונת רמות, מתי לקרוא את המגילה. לפני 23 שנה, מרן האבא זצ"ל נתן תשובה בזה ב'יביע אומר', ולא התייחס בפירוט לעניין של להקים מבנים באמצע כדי לחבר. כל התשובה לא התייחס בצורה ברורה. הוא כתב תשובה שצריכים לקרוא את המגילה בי"ד ומחמירים גם לקרוא בט"ו בגלל הספקות".

"הרב אלישיב פסק שיש חצרות, לפי החצרות שמחבר משכונת רמת שלמה וזה מתחבר", הוסיף הגר"י יוסף. "הגאון הרב שלום משש סמך על ה'פרי מגדים' שאם משלמים מסים לעירייה זה מחבר אותם לעיר אחד, תושבי רמות משלמים מסים לעיריית ירושלים, מרן לא סמך על זה כי בשו"ע לא מובא הדבר הזה. אבל היו כמה קהילות, של המרוקאים למשל - כמו הרב משאש, שקראו בט"ו.

"הרב אוירבך פסק לקרוא בט"ו. הוא אומר: שאתה נוסע ברמות אתה נוסע בכרטיסייה בין-עירונית? אתה נוסע בכרטיסייה עירונית, זה עיר אחד נקרא" .

הראשל"צ הדגיש: "מי כמונו אמונים על פסקיו של מרן, לחזק את הפסקים שלו ולהסביר אותם, לא להיות חסיד שוטה, גם להסביר אותם ולהבין למה התכוון. תמיד אמרנו לאנשים לקרוא בי"ד".

הרב יוסף סיפר כי בשנת תשע"ד, השנה הראשונה שהיה כרב הראשי, הגיעו אליו מספר אברכים ובקשו שיוציא מכתב לקרוא המגילה ברמות בט"ו, וזאת לאחר שהם גילו שקבר שמואל הנביא נמצא בתוך מקום שבעבר היה בתוך 'הרי חומה', וזה קרוב לשכונת רמות.

"ישבתי איתם, עברנו על החוברת שלהם, בררנו והגענו למסקנה שהם לא צודקים", מר הראשל"צ והסביר מדוע.

בשלב הזה הציג הרב יוסף את הפתרון שהציג בשנה שעברה: "בשנה שעברה באו כמה תלמידי חכמים חשובים, והביאו פתרונות, שמענו מה שהם עושים. הם מדדו - כל 35 מטר שמו תיבת עץ, לא סתם עץ, יכולים לישון שם. אבל היה בעיה, אני לא רוצה לפרט".

"אני קראתי לראש העיר, אחרי פורים שנה שעברה, צריך למצוא פתרון לזה, וזה לא נגד מרן חס ושלום. זו הייתה דעתו, שאם יהיה שם מקום שראוי לגור אז זה מספיק. קראתי לראש העיר ודיברתי אתו. הסברתי, קראתי לסגן ראש העיר, במשך כל הזמן האחרון טיפלנו בנושא.

"אני ביום שישי הלכתי לראות את המקום, שמו ברזל גדול, מחר יביאו שם מזרנים והבחורים יבואו לישון שם. כל 35 מטר שמו את ה'בית דירה' הזה. ראוי לגור שם. מרן אמר גם אם זה ראוי למחסן, כאן זה ראוי לדירה, כל 35 מטר שמו אחד, ואז לדעתו של האבא קוראים בט"ו".

הרב יוסף סיפר כי אביו זצ"ל חיפש פתרונות ואף קרא לסגן ראש העיר דאז אליעזר שמחיוף, אך הדבר לא יצא אל הפועל: "ב"ה פעלנו בנושא במשך השנה הזו, וב"ה בזכות העסקנים הקימו את המקומות האלה, הלכתי בעצמי לראות. גם לדעת מרן זה מועיל, זו הייתה דעתו של מרן".

הראשל"צ אמר כי כתב 13 צירופים שהביאו אותו למסקנה לקרוא המגילה בשכונת רמות בתאריך ט"ו.

הרב סיכם את שיעורו: "בצורה ברורה, דעתו של מרן זצ"ל, על כל תושבי רמות לקרוא המגילה בט"ו, שלא יעשו מחלוקות, מי שבאמת נאמן לפסיקים של מרן זה אנחנו, וזו דעתו של מרן".

צפו בשיעור המלא.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

19
אם כמה שמרן הגר"ע היה גאון עולם, הוא לא דעת יחיד ויש זכות לכל ישראל ללכת אחרי איזה רב גדול שיחפצו, בין אם זה רב משאש, בין אם זה הרב אליהו, בין אם זה רבני הציונות הדתית וכו'.
יניב
18
הרב עמאר כל ימי חייו פסק כמו תוכי כמו הרב עובדיה, ומה עלתה בידו, גם ש"ס נידו אותו וגם כעת הוא פוסק נגד הרב עובדיה ובנו הרב יצחק שהוא מייצג את דעתו יותר מכולם. מיהו הרב עמאר מול מרן רבי שלום משאש?
מיכאל
17
מי שקורא ביד בכל מקרה יוצא ידי חובה גם לפי השיטה של הרהר, אולם מי שקורא בט״ו (תושבי רמות) לא יוצאים בכלל ידי חובה! לפי שיטת מרן הרב עובדיה ומאן הרב עמאר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד
16
הוא ממשיך הדרך
המרן מאלעד
15
אבל לו, מותר לחלוק 'כדרכה של תורה'...........
חחחח
14
זה אומר בכו וזה בכו.אולי נבקש הכרעתו של מרן הבבא ישועה.בעל המופת ופוקד העקרות.....לבית ליאון
ישראל
13
הרבנים הפרענקים מבלבלים את השכל של תושבי רמות באיזה יום פורים. תחליטו סופי ותודיעו לכולם. נמאס לקרוא כל יום דעה אחרת
משה
12
כך פסק הרב עובדיה יוסף כך פסק הרב עמאר!!
דוד
11
די! שתקו כבר! מספיק. מרן לא קונים בטוקבקים. הפכתם את הכל לחוכא ואיטלולא. נמאס מכם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמת ושלום
10
אומר שהרב לא נכנס לעניין נכון
דוד
9
הרב אמר מפורש ששנה שעברה היה טעות אם כך מי שקרה שנה שעברה ביום טו לא קיים את מצוות היום בכלל
רמות
8
הרב עמאר כתב תשובה מפורטת וברורה שחייבים לקרוא בי"ד ולא בט"ו
חיים
7
כאן בכיכר השבת ותחליטו מי צודק
י
ככה מחליטים? הכל בסדר אצלך?
יי
6
למה לעשות מחלוקת שלא לש"ש, הוכח והוברר מעל לכל ספק גם על דעת מרן זצוק"ל וגם על דעת הרב עמר שליט"א, וכן צירף להקת פוסקים בענין זה "לא לקרוא מגילה בט"ו", "מה תעירו ומה תעוררו" עם ישראל מספיק בצער תתעסקו בדברים החשובים למען מצבו של עם ישראל, "ובא לציון גואל"!
דוד, היום
רוב גדולי הדור סוברים לקרוא בט"ו כמו שהיה מקדמת דנא. אתה גדול מזקן הדיינים הרב בוארון? מחכם שלום כהן. מהגרב"צ מוצפי? מי אתה???
מרן הראשל"צ
5
דרעי ליכלכת את הרב יצחק יותר מידי
ישראל
4
ולא כמו הרב עאמר או הרב מזוז אם כל הכבוד
מאור
3
ברמות!!!
יאיר
2
תגידו לי מי אתם בכלל שתדברו בזלזול על מרן הגר"י יוסף? אנחנו כעפר לרגליו גדול הדור גאון עצום! וגם במידות! ומי אנחנו שנגיד עליו שהוא טועה?, קודם נלמד עשירית ממה שלמד.. ולא רק הגר"י סובר לקרוא בט"ו, עוד גדולים רבים סוברים כך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ערד
1
רמות נקרא ב יד ללא התרגשות מהכרטיסיה של מכלוף
איתמר-רמות

אולי גם יעניין אותך:

עוד בפורים: