יש פירות

בשורת דיור לציבור החרדי: אושרה הקמת העיר כסיף

בשורה לציבור החרדי: הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע) של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אישרה לפני זמן קצר את הקמת העיר החרדית כסיף בתל ערד בנגב. על פי התכנית, תאכלס העיר כ-50,000 תושבים בכ-10,000 יח"ד שיבנו על פני שטח של 4,750 דונם. המתנגדים: החברה להגנת הטבע (נדל"ן)

יוסי וייס | כיכר השבת |
יש תוצאות לעבודה. אטיאס (פלאש 90)

בשורה חשובה לציבור החרדי: הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע) - מטעם המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אישרה לפני זמן קצר את הקמתה של העיר החרדית 'כסיף', המיועדת להיבנות בסמוך לתל ערד שבנגב.

על פי התכנית, תתוכנן העיר כסיף לאכלוסם של כ-50,000 תושבים לכל הפחות, כאשר לצורך כך יתוכננו בעיר כ-10,000 יח"ד שיבנו על שטח של 4,750 דונם.

המדובר באחת הערים המיועדות לפיתרון מצוקת הציבור החרדי, כסיף – לצד אחותה חריש – הממוקמת קרוב יותר למרכז הארץ, מהוות חלק ממכלול הפתרונות דרכן מנסה המדינה לפתור את מצוקת הדיור במגזר החרדי.

הבנייה בערים החרדיות שונה מהותית מאשר הבנייה באזורים חילונים, ואין המדובר רק בתוספת מרפסות סוכה לדירות.

תכנון אזור מגורים חרדי הינו בעל מאפיינים שונים לחלוטין מעיר חילונית. הוא מצריך דירות מגורים גדולות יותר – או בעלות אופציה להרחבה, תכנון מוקדם של מוסדות חינוך בהיקפים גדולים מהמקובל במגזר הכללי, וכמובן מוסדות דת בהיקף שאינו קיים באף ציבור אחר.

במקרה הנדון של הישוב כסיף, יש גם צורך לתכנן את העיר באופן כלכלי נכון, בשילוב אזורי תעשייה נרחבים, וזאת על מנת להצליח ולמשוך ציבור המעוניין להתגורר באזור כה רחוק ממרכז הארץ.

יצוין, כי נציגי הבעבר הביעו גורמים בציבור החרדי ביקורת נוקבת על העובדה, כי הציבור החרדי מהווה בשר תותחים, זה הנשלח תמיד למקומות 'בעייתיים' בהם אין אף ציבור אחר המעוניין להתגורר, כך למשל כאשר המדובר בערים הממוקמות מעבר לקו הירוק, או כמו 'חריש' הממוקמת בסמוך לישובים הערביים בואדי ערה, או כמו במקרה הנוכחי של העיר 'כסיף', המצויה במרחק גדול מאוד ממרכז הארץ.

מי שהתנגדו היום לאישור התכנית, היו חברה להגנת הטבע. אלו נימקו את התנגדותם להקמת העיר, בטענה כי "פיתוח יישובים חדשים, הכולל בניית בתי מגורים ותשתיות נלוות כגון כבישים, חשמל, ביוב ומים, פוגע בנוף, מצמצם את כמות השטחים הפתוחים, ומוביל להרס בתי גידול ולנזק אקולוגי".

בחברה להגנת הטבע הצביעו על החלופות הקיימות, וטענו כי ניתן לפתור את מצוקת הדיור על ידי עיבוי הישובים הקיימים - המצויים ממזרח לבאר שבע ועדיין רחוקים ממיצוי הקיבולת שלהם.

"מיקומה המוצע של העיר כסיף, בלב בקעת ערד, יפגע ברצף השטח האיכותי הפתוח של בקעת ערד. להקמת הישוב יהיו השלכות משמעותיות על המרחב בשל רגישותו הנופית הגבוהה וקרבתו לגן הלאומי תל ערד" טענו אנשי החברה להגנת הטבע.

כך או כך, יש לזכור כי מאישור עקרוני זה ועד לתחילת האכלוס במקום, או אפילו לתחילת שיווק דירות בפועל, עומדים כמה שנים טובות, כך שאם בעוד חמש שנים תהיה במקום דירה אחת מוכנה, יחשב הדבר להצלחה גדולה מאוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר