רגע לפני רכישת דירה: מה אתם יודעים על הסביבה?

רכישת דירה היא כמו שידוך: גם כאן, אתם צריכים לברר היטב לפני שהמזומנים מחליפים ידיים ויש לכם דירה משלכם. אתם מוכרחים להקדיש עוד מעט זמן גם לבירור סוגיית המיקום. אחרי הכל, אסור לשכוח: גם הדירה החלומית ביותר עלולה להפוך לחלום בלהות אם היא ממוקמת בסביבה, רחוב או בניין גרועים ובלתי מוצלחים. בררו על השכנים, החנייה, הסביבה

(פלאש 90)

סוף סוף, אחרי חיפושים ארוכים ומייגעים, נראה לכם כי הצלחתם למצוא את הדירה המופלאה והמושלמת, שכמעט כבר איבדתם תקוה להגיע אליה אי פעם.

אבל רגע, אל תסגרו עדיין עם בעל הדירה. אתם מוכרחים להקדיש עוד מעט זמן גם לבירור סוגיית המיקום. אחרי הכל, אסור לשכוח: גם הדירה החלומית ביותר עלולה להפוך לחלום בלהות אם היא ממוקמת בסביבה, רחוב או בניין גרועים ובלתי מוצלחים.

אז מה בדיוק צריך לבדוק?

סקירת השכנים והבנין

"טוב שכן קרוב מאח רחוק" , ומאידך כמה גרוע כשהמצב הוא הפוך. מספיקה משפחה אחת שגורמת לרעש, לכלוך ובלאגן, כדי להפוך את החיים בבנין לבלתי נסבלים בעליל. אז אל תזניחו בשום אופן את עניין הבירור בנוגע לטיבם של השכנים העתידיים. קניית דירה באזור חילוני, מחייבת גם בדיקה האם אין הפרעות מיוחדות בבנין בשבת, והאם הוא איננו מכיל במקרה גם דייר אימתני בעל ארבע רגליים, שעלול להפוך כל יציאה תמימה מן הבית למסע מפחיד ומפוקפק. את כל הדברים הללו, מומלץ מאד לבדוק אצל אחד מדיירי הבנין (ולא מוכר הדירה בעצמו!) כדי שלא ליפול בפח.

דבר נוסף שכדאי לברר הוא, האם ישנו ועד בית מסודר שדואג לנקיון הבניין ולתחזוקו השוטף והיעיל, ומהו התשלום החודשי לועד הבית.

מקום חנייה

אם אתם זקוקים למקום חנייה, אל תשכחו לבדוק האם אכן ישנו דבר כזה בחצר הבניין, והאם אינו שייך במקרה באופן בלעדי לאחד השכנים.

בדיקת סביבת המגורים

אל תזניחו בשום אופן את עניין הבירור בנוגע לטיבם של השכנים העתידיים. קניית דירה באזור חילוני, מחייבת גם בדיקה האם אין הפרעות מיוחדות בבנין בשבת

כדי שתהנו מהדירה החדשה, חשוב שגם האזור החדש יתאים לכם ולצרכיכם היום יומיים, על כן שימו לב לפרטים הבאים:

כבישים – כביש גדול וסואן על שפת הבניין, מהווה חיסרון עצום למשפחה עם ילדים קטנים. יש להביא בחשבון, שכל יציאה של ילד קטן מהבית, תהיה מוכרחה להיות מלווה בהשגחת מבוגר, מה שעלול בהחלט לסבך אתכם, ולהפוך גם מקומות קרובים לבלתי נגישים לילד. גם העשן, הפיח והרעש שמגיעים מן הכביש לא ממש מטהרים את האויר, ואף לא תורמים הרבה לבריאות התקינה.

מדרכות ומדרגות – אם מצבכם הבריאותי או גילכם המתקדם, מקשים עליכם את ההליכה המאומצת והעליה במדרגות, או אם אתם הולכים בדרך כלל עם עגלת תינוק (ועוד כמה ילדים מסביב)- אל תקנו דירה בשכונה שיש בה מדרכות גבוהות ומשופעות או גרמי מדרגות רבים שמובילים ממקום למקום.

בית כנסת – האם יש בית כנסת בנוסח בו אתם נוהגים להתפלל, בקירבה סבירה למקום מגוריכם?

מכולת - יש לבדוק האם גם היא נמצאת בקרבת מקום סבירה לדירתכם, והאם תוכלו לשלוח לשם לפעמים ילד קטן כדי לבצע את הקניות.

מוסדות לימוד - בדרך כלל יהיה לכם קשה מאד לקחת יום יום את כל הילדים לגנים ולבתי הספר, לכן חשוב מאד שמוסדות הלימוד לא יהיו רחוקים מדי, ושהדרך אליהם תהיה סלולה ובטוחה.

שירותים חינויים – בית מרקחת, קופת חולים, בנק, דואר – יש לבדוק היכן הם ממוקמים ביחס אליכם, הכל לפי מידת חשיבותם בשבילכם.

גנים ציבוריים - האם ישנם מספיק כאלה, והאם רמתם עונה על דרישותיכם (ולא גינה עם נדנדה אחת ומגלישה שמתאימה לבני שנתיים ומטה).

בדיקת האוכלוסיה המקומית

חשוב מאד שהאוכלוסיה במקום תתאים לכם ולמשפחתכם. משפחה בעלת ילדים בוגרים, לא תמיד תחוש בנוח באזור של זוגות צעירים, וכן להיפך. כולנו יודעים עד כמה חשוב שיהיו לילדים חברים בקרבת מקום, ועל כן כדאי מאד לבדוק את הנושא מבעוד מועד.

מיותר כמובן להזכיר, את הבירור הפשוט והטבעי לגבי טיבה וסוגה של החברה: הסגנון, הקודים החברתיים והרמה הרוחנית – כל אלו קריטריונים חיוניים שתצטרכו לבחון ולהחליט האם הם באמת מתאימים למה שהורגלתם אליו.

תכניות בניה עתידיות באזור

אל תדלגו גם על בירור הנושא הזה. בניין נוסף שעתיד להיבנות ממול, עלול להפוך את הנוף הפסטורלי שנשקף מן החלון, לקיר מפואר או חלון מעניין של דירת השכנים.

אם בדקתם את כל הנאמר לעיל, ועדיין אתם משוכנעים כי הדירה מתאימה לכם, כנראה שזוהי באמת הדירה שחפשתם. אז לא נותר לנו אלא לאחל לכם בהצלחה ומזל טוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר