"אני זוכר את המקום עוד ב-2014"

מה יש לשמאי מס' 1 בישראל לומר על מחירי הנדל"ן

'ירון ספקטור שמאים' בביקור בפרויקט ג'רוזלם אסטייטס היוקרתי בירושלים: כשחזיתי שהמחירים ב2021 יעלו ב10% חשבו שאני מגזים, בסוף הם עלו ב12% (נדל"ן)

(צילום: יח"צ)

אסטייטס היוקרתי בירושלים: כשחזיתי שהמחירים ב2021 יעלו ב10% חשבו שאני מגזים, בסוף הם עלו ב12%

משרד ירון ספקטור מדורג במקום ראשון בארץ בשמאות מקרקעין ובליווי פרויקטים. בסיור בפרויקט היוקרה ג'רוזלם אסטייטס שאלנו אותו אודות תחזית ערך הנדל"ן הירושלמי.

בשנת 2021 נרשמו מספר עסקאות הנדל"ן הגדול ביותר בתולדות ישראל. מה התחזית שלך לשנה הנוכחית 2022?

בתחילת 2021, נשאלתי בראיון לאן השוק הולך. אמרתי שהוא יעלה ב-10% בשנת 2021. בזמנו כולם חשבו שאני מגזים. כעת, במבט לאחור על 2021, המחירים עלו בכ-12%. בשנת 2022, ההערכה שלי היא שהמחירים בישראל יעלו בכ-15%...

מה מניע את הקפיצה הדרמטית?

ניתן להצביע על מספר גורמים: העלייה ברכישת דירות בישראל על ידי יהודים מחו"ל לצד שיעור הגידול הטבעי הגבוה של אוכלוסיית ישראל מגבירים את צד הביקוש. לצידם בולט ההיעדר בצד ההיצע, הנובע בעיקר מבירוקרטיה ממשלתית כבדה בכל שלבי יזמות הבניה, ואינני רואה שום דבר שניתן לעשות על מנת לעצור את המגמה. הרי בסוף הכל עניין של ביקוש והיצע. ברגע שהתחלות הבניה לא מתחילות לספק את ההיצע הקיים והגובר, התוצאה היא עליות מחירים ולמרות שהוצגו תכניות ממשלתיות, במציאות פשוט אין מספיק דירות כדי להשביע את רעבון השוק.

מהיכרותי את השוק, אני יכול לומר בבטחה שאם הפרויקט הזה ייבנה בתל אביב, המחירים יהיו גבוהים ב-50% (יח"צ)

ובאשר למחירי הדירות בירושלים?

המחירים באזור תל אביב עדיין גבוהים מאלה שבירושלים, האם זה מוצדק? למשל, אנחנו יושבים כאן בג'רוזלם אסטייטס, היוקרתי מבין הפרויקטים החרדיים שנבנים כיום בישראל. יש אומרים שהמחירים כאן גבוהים. אך מהיכרותי את השוק, אני יכול לומר בבטחה שאם הפרויקט הזה ייבנה בתל אביב, המחירים יהיו גבוהים ב-50% ובירושלים תנופת ההתפתחות היא עצומה, וזאת לצד השיקול הרוחני של יהודים מכל העולם לקנות דווקא שם מעבר לשיקולים הכלכליים.

ספקטור, התלהב לראות את החלום ששורטט בתוכנית לפני שנים כה רבות הופך למציאות מול עיניו.

לדבריו "אני זוכר את המקום עוד ב-2014, ליוויתי את הפרויקט מההיבט הפיננסי מאז הקמתו, ואני נרגש לראות את הדירות מאוכלסות ואת התחזיות והתכניות שהוגשו לפני מספר שנים הופכות למציאות ועולות על הציפיות.

המקצועיות הגלויה המשודרת מכל היבט של הפרויקט האדיר הזה, קובעים את ערכו של נכס זה במונחים אבסולוטיים גבוהים מאוד. הטופוגרפיה הטבעית של המתחם, המתנשאת גבוה מעל השטח מבליטה את הניגוד של הפרויקט המלוטש עם המולת מרכז העיר במרחק צעדים ספורים, והופכת אותו לבאמת יחיד במינו, כמו יצירת אמנות שמתעוררת לחיים רק אחת לכמה עשורים, ובמהדורה מוגבלת".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר