אל 'תשרפו'

מוכרים דירה? כך תצליחו לשווק אותה נכון ולהרוויח הרבה

אתם מוכרים או משכירים את הדירה שלכם, ואתם מפרסמים אותה במחיר גבוה מתוך כוונה להתגמש? יתכן שאתם 'שורפים' אותה ותאלצו למכור אותה במחיר רצפה (נדל"ן)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

חשוב לכם לקבל מחיר טוב על הדירה שאתם מוכרים, ואתם גם לא לחוצים בזמן - אבל זה בדיוק מה שעלול לגרום לכם לקבל את המחיר הנמוך ביותר. למרות שבחלק מהמקרים אכן תצליחו למכור את הדירה ולקבל מחיר גבוה מעט - בחלק לא מבוטל מהמקרים 'שרפתם' את הדירה ותתקשו מאד למכור אותה בהמשך, גם לא במחיר נמוך במיוחד.

לא מסכימים? בואו נחשוב על זה ביחד:

בשביל להבין את הדרך הנכונה לשווק דירה, חשוב שתיזכרו בחוויה האישית שלכם כשחיפשתם דירה. בפעם הראשונה שבה התחלתם לחפש דירה סימנתם לעצמכם כעשרה דירות פוטנציאליות, והתחלתם לברור מהרשימה את הדירה שתתאים לצרכים וליכולות שלכם.

התחלתם להרים טלפונים - היו מוכרים שלא ענו לכם במשך כמה ימים וגרמו לכם להבין שהם לא רציניים, והיו גם דירות אחרות שפחות נשאו חן בעיניכם, אבל דווקא הדירה שרציתם הוצעה במחיר גבוה מדי. הסתפקתם אם בכלל שווה להרים טלפון, ולבסוף כשהחלטתם לעשות את זה הבנתם בשיחה טלפונית שהמחיר רחוק מהמחיר שאותו אתם מוכנים לשלם. בראש שלכם - הדירה הזו מסומנת כ"לא רלוונטית".

כעת, גם אם תראו את הדירה הזו מפורסמת שוב ושוב, וגם אם תפתחו את לוח המודעות ותראו את הדירה מרוחה על עמוד שלם - אתם תתעלמו ממנה. לפעמים אפילו לא תזכרו למה - וכל מה שתזכרו יהיה שכבר בדקתם את הדירה והיא לא רלוונטית מבחינתכם.

בשלב הזה שבו הדירה מסומנת כ'לא רלוונטית' - גם אם המחיר ירד אתם כבר לא תתייחסו לדירה ה'לא רלוונטית'. בחלק מהמקרים, לאחר שכל הרוכשים הפוטנציאלים כבר ראו את הדירה ונסוגו בשל המחיר, יאלץ המוכר למכור את הדירה ה'שרופה' במחיר נמוך מאד ממחיר השוק - משום שאף אחד לא אוהב לקנות דירה 'שרופה' ואנשים מעדיפים שלא למכור דירה שהייתה תקועה חצי שנה ולא הצליחה להימכר...

לכן, בכדי לא 'לשרוף' את הדירה בשוק, חשוב שתתמחרו את הדירה במחיר הגיוני, ותציעו לקונים לבוא ולהתרשם מהדירה, וגם אם המחיר לא מוצא חן בעיניהם - הדגישו להם בכנות שלמרות שכעת אתם דורשים מחיר גבוה מדי, שינסו לפנות אליכם בעוד כמה חודשים, ואם הדירה לא תימכר אתם תנסו להתגמש מעט בשבילם.

בנוסף - חשוב שתתייחסו בצורה מכבדת לאנשים שמגיעים לראות את הדירה, וגם אם המחיר גרם להם לכעוס - אל תחזירו כעס אלא נסו לגרום להם להזדהות איתכם ולשמור על קשר חברי, בכדי שהם לא יהססו לרכוש ממכם את הדירה במידה ותחליטו לרדת במחיר. אתם יכולים להשתמש במשפטים כמו "אני מבין שהמחיר שאני דורש גבוה יחסית, אבל אני מאמין שגם אתה במקומי היית מנסה לקבל את המקסימום על דירה שאתה יודע שהיא איכותית ויפה"...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר