חוק סבסוד המשכנתאות בדרך לאישור

חוק סבסוד משכנתאות שיזם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס עבר לידי ועדת הפנים לאור דרישתו הנחרצת של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס שיזם את החוק, בכדי לזרז את קידום החוק שמבטיח החזר משכנתא חודשי של 800 שקל לחודש למשך 20 שנה לזוגות צעירים. כל הפרטים (חדשות, נדל"ן)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(פלאש 90)

חוק סבסוד משכנתאות שיזם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס עבר לידי ועדת הפנים לאור דרישתו הנחרצת של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס שיזם את החוק, בכדי לזרז את קידום החוק שמבטיח החזר משכנתא חודשי של 800 שקל לחודש למשך 20 שנה לזוגות צעירים.

את תוכנית סבסוד המשכנתאות בפריפריה לזוגות צעירים יזם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס והוא ביקש לקבלה במסגרת הצעת חוק ההסדרים, אולם משרד האוצר סירב לקדם אותה. לאור זאת, היא נשלחה לדיון בועדת השרים לענייני חקיקה כהצעת חוק פרטית של ח"כ יצחק וקנין (לאור התנגדות האוצר), והחוק זכה לתמיכת הממשלה ועבר בקריאה טרומית לפני כחודשיים. מאז התקיימו דיונים מול האוצר על היקפיו ותנאי החוק, אך הוא לא קודם.

תנועת ש"ס הודיעה כי היא רואה בחוק ובמצוקת הדיור בסיס למשבר פוליטי, והיום, עם העברת החוק לועדת הפנים נפתחה הדרך לקבלתו. לפי ההצעה תשתתף המדינה בהחזר המשכנתאות החודשי של רוכשי הדירות בפריפריה כדי לסייע לזוגות צעירים להגשים את החלום לרכישת קורת גג ולעודד הגירה חיובית של אוכלוסייה חזקה וצעירה לפריפריה וכדי לעודד בנייה רוויה באזורים אלה.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר היום בעקבות ההחלטה להעביר את החוק שיזם לועדת הפנים: "אני שמח שחוק סבסוד המשכנתאות שיזמתי יקבל כעת דחיפה וייתן פתרון לזוגות צעירים רבים, הנאנקים תחת עול המשכנתאות.

לפי החוק, משרד השיכון תשתתף באופן ישיר בהחזר המשכנתאות החודשי של רוכשי הדירות בפריפריה בגובה של 800 שקל לחודש באזור עדיפות לאומית א´ למשך 20 שנה, מה שיאפשר להגשים את החלום לרכישת קורת גג ולעודד הגירה חיובית של אוכלוסייה חזקה וצעירה לפריפריה. יש לנו באזורי העדיפות עשרות אלפי יחידות דיור מתוכננות עם תב"ע בתוקף שאפשר לשווק אותם בכדי להגדיל את המלאי אם הביקושים יעלו בעקבות ההטבה הזו.מדובר בצעד נוסף מתוך הצעדים שנקט ונוקט המשרד לשם הקלת מצוקת הדיור הקשה ובראשם הגדלת היצע הדירות ל-34 אלף יחידות דיור בשנת 2010, כפול מהממוצע בעשור האחרון".

יצויין כי עד כה הגיעה אוכלוסיה חזקה מהמרכז לפריפריה בעיקר לצמודי הקרקע וההרחבות במושבים, ולא לבניינים בערים, אולם הצעד החדש יעודד ביקושים גם לבנייה רוויה באזורי עדיפות לאומית ובכללם מגדל העמק, כרמיאל, מעלות, חצור הגלילית, נתיבות ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר