דרמה > מסמך רישמי קובע:

"שיווק חריש יהיה פתוח לכלל הציבור, כוחות השוק יקבעו"

האם חריש היא מקום המיועד לשיווק לחרדים בלבד? לא בדיוק ● מסמך רשמי שהגיע לידנו קובע: "שר השיכון אכן סבור כי ראוי ליצור הפרדה בין אוכלוסיות, ואולם בחריש הוא החליט, כי יבוצע שיווק ללא מגבלות, וכוחות השוק הם שיחליטו" ● הסיבה: עתירות צפויות כנגד המכרזים ● הערכה: רק חרדים יתמודדו (נדל"ן)

יוסי וייס | כיכר השבת |
לא רק לחרדים. אטיאס (פלאש 90)

"הרעיון של עיר חרדית המיועדת ל-150,000 נפש אכן עברה בראשם של היזמים, אלא שבינתיים שונתה המדיניות והוחלט על שיווק ללא מגבלה", על הציטוט דלעיל חתום עו"ד עודד פלוס, היועץ המשפטי של הוועדה המיוחדת לתכנון חריש.

וזה עוד לא הכל: "שר השיכון אכן סבור כי ראוי ליצור הפרדה בין אוכלוסיות, ואולם בחריש הוא החליט, כי יבוצע שיווק ללא הגבלה, וכוחות השוק הם שיקבעו".

המדובר, יש לציין, בתשובה שהגיש עו"ד פלוס, לשורת עררים והתנגדויות שהוגשו בידי "המטה לעתיד חריש והאזור", הנלחם בתכניות משרד השיכון להפיכת העיר חריש לחרדית.

בתשובתו, סוקר עורך הדין על פני שלושה עמודים, את קורותיה של העיר חריש ואת ניסיונות האכלוס שכשלו בה לאורך השנים, וקובע, כי הם שהביאו להחלטה הנוכחית על הפיכתה לעיר המתוכננת על פי מאפייני הציבור החרדי.

הקרן חדשה לישראל

בהקשר זה ראוי להזכיר, כי כפי שנחשף בעבר, מאחורי אותו מטה מתנגדים, המנסה לתקוע מקלות בגלגלי פתרונות הדיור לציבור החרדי, עומדת לא אחרת מאשר "הקרן החדשה לישראל", השולחת מסתבר את טלפיה גם במקרה זה, כמו ביתר המקרים בהם היא מסייעת לשונאי ישראל ולארגוני השמאל הקיצוני.

ההתנגדויות הללו, חתומות על ידי למעלה מ-1,000 איש, שככל הנראה אינם קשורים להתנגדות באופן ישיר, אך הוחתמו על ידי אותו ´מטה´, והם ככל הנראה שהביאו לתשובה דעיל.

החידוש בתשובתו של עו"ד פלוס, הינה האמירה הפומבית והרשמית - הנשמעת לראשונה, כי לכאורה, נסוג בו משרד השיכון נסוג מכוונתו הראשונית לשווק את העיר אך ורק לחרדים, וכי הוא מצהיר, כי העיר תשווק לכלל הציבור בארץ.

אלא שבירור קל מעלה מייד את העובדה, כי לא כל שינוי שהוא בעמדת משרד השיכון. העיר חריש עדיין מיועדת לחרדים ותכנונה המדוקדק נעשה על פי צרכי הציבור החרדי.

גם במשרד השיכון משדרים עסקים כרגיל: "אין בכך כל חידוש, ממילא לא ניתן מבחינה משפטית להוציא מכרז לציבור חרדי בלבד", מסביר גורם בכיר במשרד הבינוי והשיכון.

נושאים עיניים לבג"ץ

לדבריו, "העיניים נשואות כיום לעתירה הצפויה לבוא כנגד מכרזי השיווק, ואלו ינסו לטעון כי המדובר בשיווק המיועד באופן בלתי חוקי לציבור החרדי בלבד, ומשכך, הבהיר השר, כי המכרזים ייעשו אך ורק על פי החוק ויהיו פתוחים לכלל האוכלוסיה".

הנימוק אותו מצרף משרד השיכון בעניין, הינה העובדה כי תכנון המיועד למגורי ציבור חילוני - איננו מתאים לציבור חרדי, ואילו תכנון המיועד לציבור חרדי, יכול בהחלט להתאים לציבור חילוני. "אנחנו מתכננים משהו שיתאים לכל סוגי האוכלוסיה, המכרזים יהיו פתוחים לכולם, ולכן לא תהיה כאן שום טענה משפטית שתכליתה אך ורק לתקוע את המכרזים" גורסים במשרד השיכון.

החילונים לא יגיעו

אלא שבכל מקרה, אין מה להיבהל. שהרי הניסיון מוכיח, כי בכל מקום בו הציבור החרדי מגיע בהמוניו, הציבור החילוני מדיר את רגליו ממנו באופן מוחלט.

הכלל הזה הוכיח את עצמו אינספור פעמים בשכונות חילוניות, שננטשו על ידי תושביהן החילוניים, כאשר החרדים "השתלטו על השכונה", ונכון בוודאי לגבי מקומות שטרם אוכלסו - אך ידוע כי הציבור החרדי נוהר לשם בהמוניו. כך היה ברמת בית שמש ג´, ובמקומות רבים נוספים.

כך או כך, תרועות השמחה על שיווקה הקרוב של העיר חריש, ייתכן והיו מעט מוקדמות. אנשי "מטה המאבק" המגובים בתקציבי העתק של הקרן החדשה לישראל, טרם אמרו נואש, וככל הנראה יעבור עוד זמן-מה עד שיוסרו באופן סופי כל המכשולים והעתירות, והדרך למכרזי שיווק הקרקעות תיסלל באופן סופי, כשעל גבה חותמת הכשרות של בג"ץ, שללא ספק בדרך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר