גם רוכשי דירות בשנת 2011 ייהנו מהוזלת הריבית על הלוואת הזכאות

תיקון עוול נעשה אמש לרוכשי דירות בשנת 2011, האוחזים עדיין תוך כדי הליך לקיחת משכנתא, לצורך השלמת מימון רכישת הדירה. בחוזר שנשלח ממשרד השיכון לבנקים למשכנתאות נאמר, כי המועד הקובע לעניין קבלת הלוואת זכאות בריבית מופחתת של 3% הינה לרוכשי דירה מתאריך 01.01.2011. בהוראה הראשונית שנשלחה לבנקים נאמר כי המועד הקובע למתן ריבית מופחתת זו הינה רק לרוכשי דירות מהתאריך 01.01.2012

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

תיקון עוול נעשה אמש לרוכשי דירות בשנת 2011, האוחזים עדיין תוך כדי הליך לקיחת משכנתא, לצורך השלמת מימון רכישת הדירה. בחוזר שנשלח ממשרד השיכון לבנקים למשכנתאות נאמר, כי המועד הקובע לעניין קבלת הלוואת זכאות בריבית מופחתת של 3% הינה לרוכשי דירה מתאריך 01.01.2011.

בהוראה הראשונית שנשלחה לבנקים נאמר כי המועד הקובע למתן ריבית מופחתת זו הינה רק לרוכשי דירות מהתאריך 01.01.2012, שזהו המועד ממנו החלו לתת את הלוואות הזכאות בריבית 3%. רוכשים רבים מחודשי נובמבר דצמבר 2011, חשו החמצה רבה, וכך גם רוכשי דירות יד ראשונה שלהם פריסת תשלומים רחבה, ורק כעת הגיעו לעסוק בפרק המשכנתאות.

"זהו תיקון עוול שנעשה לחינם – מבהיר הרב עקיבא ויספלד, מנכ"ל 'משקלתא' – משכנתא בדרך הקלה – באם סוכם על תקציב למימון הלוואת זכאות בריבית מוזלת, למה ייגרע חלקם של אלו שרכשו בשנת 2011 וטרם מימשו את זכאותם".

"בשנים האחרונות רוכשי דירה כלל לא הזמינו תעודת זכאות – מוסיף הרב ויספלד – אני קורא לציבור הרוכשים הזכאים, לבדוק את זכאותם, ולבחון אפשרות הכנסת תמהיל 'הלוואת זכאות' כחלק מן ההלוואה, תוך קבלת ייעוץ מתאים לגבי משך פריסת ההלוואה".

"כמו כן יש לדעת כי נכון לעכשיו הפחתה זו הינה הוראת שעה למממשים עד לתאריך 30.06.2012, לתאריך זה נותרו עוד ארבעה חודשים בלבד, ומי שכבר נמצא בהליך רכישה כדאי שיבצע את חלק הזכאות בהלוואה עד לתאריך זה".

גורם בכיר במשרד השיכון אמר להמודיע כי "הנהלת אגף האיכלוס וצוות האגף שואפים ועושים מעשים טובים, וכי הודות לפועלם הנמרץ יזכו ליהנות עוד עשרות אלפי זוגות צעירים מההטבה".

ומי שכבר ביצע את ההלוואה בחודשיים האחרונים?

משרד השיכון הורה לתקן רטרואקטיבית את גובה הריבית על הלוואת הזכאות לאלו שכבר מימשו את ההלוואה בשנת 2012, עוד בטרם תיקון הוראת השעה. התיקון יתבצע עד לתאריך 11.03 למניינם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר