לקראת המכרזים ב'חריש': 'המודיע' נגד קבוצות הרכישה

לקראת המכרזים להקמת העיר החדשה 'חריש'. עיתון המודיע יוצא בקמפיין נגד קבוצות הרכישה. "עד לפני כשנתיים, היו קבוצות הרכישה טרנד חזק בציבור הכללי אך שם זה קרס בקול רעש גדול. רק בציבור החרדי עדיין נותנים אימון עיוור בעמותות שמארגנות קבוצות רכישה." ב'המודיע' עושים השוואה בין קנית דירות בחריש דרך קבוצות רכישה ל...קניית דירות על הירח.

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

השבוע הכריז השר ישי על הקמת העיר החדשה חריש. בעקבות זאת יוצאים בעיתון 'המודיע' בקמפיין כנגד קבוצות הרכישה

"בשנה האחרונה היינו עדים למסע פרסום של עמותות וארגונים, שללא שום בושה, מכרו לציבור התמים דירות בחריש. אגב, באותה מידה הם יכלו למכור דירות על הירח. לשניהם יש אותו תוקף משפטי" נכתב בעיתון

"מה שברור, בתקופה הקרובה נהיה עדים למסע פרסום גורף מטעם עמותות שונות שינסו למכור דירות באמצעות קבוצות רכישה בנימוק כי בצורה הזו ניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים."

"מבלי להיכנס לעצם הדיון האם זה נכון או לא, רק נציין עובדה בסיסית אחת: ברמת בית שמש ג-1 הסתיימו המכרזים לפני שנתיים וחצי, מתוכם זכו קבלנים וקבוצות רכישה במתחמים השונים. למי שעיתותיו בידיו מוזמן לנסוע יום אחד לבית שמש ולבדוק כיצד הבנייה מתקדמת בשטח".

"הממצאים יפתיעו אתכם" כותבים בהמודיע, "מצד אחד מתנוססים כבר בניינים רבים לגובה של שש קומות והכניסה לדירה תהיה אי"ה בפסח תשע"ג. מצד שני, קבוצת רכישה מרכזית שרכשה למעלה מחמש מאות דירות עוד לא הניחה את אבן הפינה, ולו לבניין אחד!"

"ולא רק בבית שמש, גם באחיסמך שם הכל מורכב מקבוצות רכישה, לא יצא שום פרויקט לדרך והכל תקוע בשלב כזה או אחר. בינתיים ניתן לראות בשטח רק חול ושדות חיטה".

בהמודיע מסבירים את מדוע הבניה מתעכבת: "הקבלן מתחייב בפני הרוכש על תאריך יעד בו הוא ימסור לו את הדירה. אם הוא לא עומד בהסכם כפי שמופיע בחוזה, עליו להתחיל לשלם דמי שכירות. מסיבה זו הקבלן יעשה את כל המאמצים שבעולם לקדם את הבנייה במהירות, כדי לא להוציא כסף מיותר מהכיס וגם לשמור על שמו הטוב בשוק הנדל"ן"

"לכן, למרות שבבית שמש היו קשיים בירוקרטים, כמו בכל פרויקט בניה, הקבלנים שכרו פרויקטורים מיוחדים תמורת שכר הולם כדי שיזרזו את העניינים במהירות. חלקם גם לא חיכו להקלות שבס (שאורך בין שנה ולשנה וחצי) אלא יצאו לדרך מיידית והתוצאות נראות בשטח".

"לעומת זאת" מסבירים בהמודיע, "כשמדובר בקבוצת רכישה של עמותה שבאופן רשמי (רק רשמי...) פועלת ללא מטרות רווח, העסק נסחב בעצלתיים. מחכים להקלות שבס להוסיף עוד 20 אחוז, כי זה יוזיל את העלויות. לא ממהרים לשום מקום, כי לא התחייבו בפני הרוכשים על תאריך יעד. הם בכלל עשו טובה שהסכימו לרשום אתכם לפרויקט הזול, אז אל תעיזו לבוא בטענות"

ב'המודיע' ממליצים לקנות ישירות מהקבלן. "הקבלן, בניגוד לקבוצות רכישה, כפוף לחוק-מכר שמייקר את העלויות בצורה משמעותית. אבל בסופו של יום רוכש הדירה יודע איזה דירה הוא קנה (בקבוצות רכישה יש לו רק פתק בלתי מחייב ביד) והוא גם יודע באיזה תאריך הוא יכנס לדירה. והכי חשוב, אם הקבלן פושט רגל באמצע, יש מי שידאג להשלים את הבנייה".

"לעומת זאת, מי שקנה בקבוצות רכישה, מעבר לכך שהיה צריך להביא בשלב הראשון סכום עתק (ללא אפשרות להוציא משכנתא על הדירה), לא יודע כלל איזו דירה הוא קנה ומתי הוא יוכל להיכנס אליה. אמנם, הוא משלם זול יותר על הדירה, אך אם תחשבו את השכירות שהקונה ישלם עוד שלוש ארבע שנים מיותרות, כלל לא בטוח שהוא הרוויח"

בהמודיע הסבירו: "אנו כותבים זאת כעת, עוד לפני שקבוצות הרכישה על שמותיהם השונות, יצאו בפרסומים. אנו מדגישים, אין בעיה לקנות בקבוצות רכישה, אך לכל הפחות שתדעו גם את הצד השני של המטבע. קחו בחשבון, כי לא כל ההבטחות שנראות נוצצות בעמוד הפרסום המרשים, אכן יעמדו במבחן המציאות."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר