מתכון לגעפילטע פיש חריף

מתכון לגעפילטע פיש ברוטב חריף: קציצות הדג הטחון, הגעפילטע פיש, נתפסות כמאכל אשכנזי מובהק שלא אהוב על כולם. הטוויסט שאנחנו מציגים יכול להפוך אותו לפופולארי גם בקרב אוהבי המאכלים החריפים. מזרח ומערב מתחברים על שולחן שבת. המתכון המלא לגעפילטע פיש ברוטב חריף

צ´ יעקובסון | כיכר השבת |
(פלאש 90)

מתכון לגעפילטע פיש חריף: קציצות הדג הטחון, הגעפילטע פיש, נתפסות כמאכל אשכנזי מובהק שלא אהוב על כולם. הטוויסט שאנחנו מציגים יכול להפוך אותו לפופולארי גם בקרב אוהבי המאכלים החריפים. מזרח ומערב מתחברים על שולחן שבת.

החומרים להכנת געפילטע חריף:

קילו דג טחון
1 גזר גדול
1 בצל גדול
שתי שיני שום
2-3 ביצים
קמח מצה
סוכר, מלח ופפריקה חריפה או פלפל שחור לפי הטעם

לרוטב:

פלפל חריף טרי
בצל בינוני
רסק עגבניות
מלח
שום
פטרוזיליה או כוסברה
ירקות נוספים לבחירה (דלעת, קישוא, גזר, סלרי)
שמן

אופן ההכנה:

מכינים את בלילת הדג: טוחנים את הגזר, הבצל והשום במעבד מזון, מוסיפים לדג. מערבבים היטב. מוסיפים את המלח, הפפריקה והביצים. נותנים לבלילה לעמוד מעט, מרימים מעט מהבלילה ובודקים אם היא עמידה. אם היא מדי נוזלית, מוסיפים כף או שתיים של קמח מצה, ובודקים שוב. אם הבלילה קשה, נייתן להוסיף כף מים.

מניחים את הקערה בצד ומכינים את הרוטב. בסיר רחב מניחים שמן עד כדי כיסוי התחתית, מחממים ושמים את הבצל חתוך לקוביות, השום פרוס דק, הפלפל, ומאדים עד שהבצל הופך שקוף.

בוחשים את רסק העגבניות עם מים (לפי הטעם סמיך או דליל יותר), מוסיפים מלח ומביאים לרתיחה. כשהרוטב מבעבע, יוצרים כדורים מהבלילה ומניחים בסיר. בשלב הזה, ניתן להוסיף את הירקות.

מבשלים על להבה קטנה כשעה. לבריאות!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר