מרגישים בנוח עם הזוגיות שלכם? כנראה שאתם בבעיה

מערכת יחסים שתעמוד באמת במבחן הזמן היא כזו שמתפתחים בה יחד, כצמד. והתפתחות היא לא תמיד נוחה. הנה, 6 דגלים אדומים שיש להיזהר מהם בקשר, שיצביעו על כך שרגוע לכם יותר מדי (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אתם רוצים להרגיש בנוח בקשר שלכם, כמובן, אבל הימצאות באזור הנוחות יכולה להוות בעיה וחשוב שתדעו לזהות את הסימנים שמעידים על כך שאולי הפסקתם לצמוח ולהתפתח כזוג. כפי שאומרת עורכת הדין לענייני גירושין והסופרת, ניקול סודומה, "מערכת יחסים שתעמוד באמת במבחן הזמן משמעה שעליכם להתפתח יחד ולא רק לחוג זה סביב זה". אז הנה, שישה דגלים אדומים שיש להיזהר מהם:

1. אתם מפסיקים לצאת ביחד

"לא משנה כמה זמן אתם נשואים, חשוב שזוגות יתעדפו זה את זה", אומרת סודומה ומוסיפה כי בילוי משותף בערב לא צריך להיות משהו שעושים רק כזוג צעיר. "עשו מאמץ לפנות זמן אחד לשניה, בין אם זה לצאת לבית קפה או לסעוד ארוחת ערב בבית. כדי שמערכות יחסים יצליחו, שני האנשים בהן צריכים להיות מוכנים לעשות עבודה".

2. אתם מבלים יחד, אבל לא עוסקים זה בזו

זה מעולה לחוש בנוח עם הפרטנר שלכם לחיים, אבל אתם לא רוצים שהשתיקה הנעימה תהפוך לנורמה. סודומה מסבירה, "חלק מהזוגות חושבים שכל עוד הם יחד זה נחשב ל'זמן בילוי', אבל אם שניכם בטלפונים, במחשבים וכו' - ובכן, פחות.

3. אתה נמנעים משיחות חשובות

"אחד המפתחות לכל מערכת יחסים מתמשכת, הוא שיחה פתוחה וכנה", אומרת סודומה. "לעתים קרובות מדי, זוגות שמרגישים בטוח ונוח בקשר ידחו את השיחות הקשות". זה יכול להיות בגלל שתחושת הביטחון הזו קצת מבטלת את הבעיות, או מכיוון שאנחנו חשים חסרי ביטחון בנוגע לנענוע של הסירה. כך או כך, "כשזוגות מתחילים להימנע משיחות קשות, הדברים נוטים להידרדר במהירות".

4. אתם לוקחים אחד את השני כמובן מאליו

אולי בן הזוג שלכם מכין לכם קפה כל בוקר ובשלב מסוים התרגלתם לזה כל כך, שהפסקתם להגיד לו תודה. "נוחות מגיעה עם תחושת ביטחון, אבל אתם צריכים לוודא שהיא לא באה על חשבון דאגה לחצי השני שלכם", אומרת סודומה. "שימו לב לדברים שהוא עושה בשבילכם ואינו צריך, הקשיבו לו באופן פעיל וודאו שאתם מזהים את הרגעים האלה". לתודה קטנה יש משמעות גדולה.

5. אתם מניחים שאתם יודעים כל מה שהוא חושב ומרגיש

אתם מכירים אחד את השניה ברמה עמוקה, אבל אפילו הזוגות החזקים ביותר לא יכולים לדעת בדיוק מה השני מרגיש וחושב בכל עת. זו יכולה להיות בעיה, אומרת סודומה, כשזוגות מרגישים נוח כל כך זה עם זו עד שהם מפסיקים לבדוק. "חשוב לזכור שאנחנו משתנים ומתפתחים כאנשים וכך גם המחשבות והרגשות שלנו - בפעם הבאה שתתפסו את עצמכם משערים כיצד הבעל / האישה שלכם עשויים להרגיש לגבי משהו, נסו לשאול אותם. צמחו יחד, לא בנפרד".

6. התקשורת שלכם מורכבת מלוגיסטיקה, לא מהחיים עצמם

מתי בפעם האחרונה שלחתם לפרטנר/ית שלכם לחיים הודעה שאתם חושבים עליהם? סודומה אומרת, "זוגות רבים, במיוחד אלה עם ילדים, מנהלים שיחות העוסקות בעיקר בסידור לוחות הזמנים שלהם וחלוקת מטלות הבית". היא מציינת שאם זה מתחיל להרגיש שאתם מתקשרים עם שותף לדירה ולא עם בעל / רעיה, יתכן שהגיע הזמן לנקוט בכמה צעדים כדי להשיב את האש לשיחות שלכם. "שימו דגש גדול יותר על הבנת הצרכים של בן / בת הזוג שלכם ואל תפחדו לבנות מחדש את מערכת היחסים שלכם על מנת לעשות דברים עם כוונה ומטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר