המדריך המלא

מצמיגים ועד המנוע: כך תעבירו את האוטו 'טסט' בצורה חלקה

מסוייטים מה'טסט' לרכב? אם תפעלו נכון תוכלו לחסוך בעלויות, ולעבור את הטסט במהירות, בקלות, ועם כמה שפחות נזקים. הכירו את חמשת הכללים לטסט השנתי (רכב)

(צילום: שאטרסטוק)

רובנו לא אוהבים לעמוד למבחן, אולם כשמדובר במבחן השנתי לרכב (-'טסט'), כמעט כולנו נכנסים ללחץ. האם הרכב יצא מהמסלול ללא פגע - או שנצטרך לעבור שבעה מדורי גהינום בדרך למדבקה המיוחלת?

אם תכירו את הטיפים הבאים יתכן שתצליחו לעבור את המבחן בצורה קלה בהרבה:

1. נסו ליצור רושם טוב - הטיפ הזה אומנם לא הוכח, אולם אנשים שמעבירים טסטים טוענים שאם תשטפו את הרכב ותגיעו עם רכב נקי ומסודר, יש לכם סיכוי טוב יותר לעבור את הטסט בשלום. אז כמובן שאם תגיעו כשהבלמים שלכם לא תקינים שום דבר לא יעזור לכם, אך לטענת אותם מעבירי טסטים - כשיש ביקורות גבוליות שנתונות לשיקול דעתם של הבוחנים, הדבר יסייע להם 'לדון אתכם לכף זכות'...

2.בדיקת זיהום אוויר - אם הגיע הזמן לטיפול 10,000 לרכב, כדאי לכם לבצע אותו לפני הטסט ולא לאחריו. הדבר יכול להשפיע על בדיקת זיהום האוויר, ולסייע לכם לעבור אותה בשלום. בנוסף - בניגוד למחשבה שעדיף לא לאמץ את הרכב לפני בדיקת זיהום האוויר - כדאי לכם דווקא שלא לדומם את המנוע בעשרים הדקות שלפני הבדיקה, ואף לאמץ את המנוע בסל"ד גבוה שיגרום לממיר הקטליטי לעבוד ביעילות גבוהה יותר. עם זאת - כדאי לכם לכבות את המזגן לפני הבדיקה בכדי לא לגרום למנוע לעבוד קשה יותר ולזהם יותר.

3. בדיקת חורף לפני הטסט - אם אין לכם מושג אם הרכב שלכם תקין או לא, יתכן שכדאי לכם להשקיע כמה עשרות שקלים וכמה דקות נוספות ב'בדיקת חורף' - בדיקה הדומה לבדיקת הטסט שאינה קשורה לטסט. בבדיקת החורף תגלו את הליקויים אולם לא תחויבו להביא 'אישור מוסך' - שבחלק גדול מהמקרים עשויים לייקר לכם את עלות תיקון הליקוי במוסך מורשה.

4. החליפו לבד - אם יש לכם ידיים טובות, וחשוב לכם לחסוך כמה שקלים, תוכלו לבדוק את הנורות, המגבים, ולוחות הרישוי לבד. כך תוכלו להחליף נורה לרכב במחיר זול יותר מהמחיר שתידרשו לשלם בעת הטסט, ולרוב גם המחיר של החלפת מגבים בחנות לאביזרי רכב תעלה לכם פחות מבשעת הטסט.

5. ליטוש פנסים - אם תסכימו לעבוד כמה דקות ולחסוך כ-130 ש"ח, תוכלו ללטש את הפנסים בעצמכם לפני הטסט באמצעות משחת שיניים. קחו משחת שיניים ביתית, מרחו אותה על הזכוכית של הפנסים והמתינו לייבוש חלקי. כשהמשחה מתחילה להתייבש - הסירו אותה באמצעות מגבת ישנה, ונקו באמצעות מים. בחלק מהמקרים תצטרכו לשוב ולבצע את הפעולה בכדי לקבל פנסים מבריקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר