ביקור היסטורי

הרב עמאר בצה"ל: "רבים מכירים היהדות בשירות"

הראשון-לציון והרב הראשי לישראל, משה-שלמה עמאר, ערך הבוקר ביקור מיוחד בקריה בתל-אביב. במהלך דבריו, רמז לגיור בצה"ל: "יש אנשים רבים שהיכרותם עם היהדות מתחילה מהצבא, ומי שיוצא מצה"ל עם אהבת ישראל והתורה ימשיך ללכת בדרך זו", אמר הרב עמאר (חדשות, צבא וביטחון)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
הרב עמאר בקריה, היום (צילום: גל אשוח, דובר צה"ל)

הראשון-לציון והרב הראשי לישראל, משה-שלמה עמאר, ערך הבוקר (ראשון) ביקור מיוחד בקריה בתל-אביב, כאורח אישי של הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ.

במהלך הביקור הרישמי, נפגש הרב עמאר עם סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נווה והעביר שיעור בבית הכנסת ע"ש הרב גורן ז"ל, שהיה הרב הצבאי הראשי הראשון.

"זו זכות גדולה מאוד לבסיס הזה וליושביו, שלא זכו שנים רבות לביקור ממלכתי ותורני כל כך חשוב", אמר תא"ל פרץ. במהלך ביקורו התרשם הראשון לציון מעט מן העבודה המבצעית של צה"ל ומפיתוחים טכנולוגיים חדשניים.

במהלך הביקור שנערך בלשכתו של פרץ, נכחו קצינים מלשכת מפקד הבסיס וממטה הרבנות הצבאית הראשית, אשר סקרו בפני הראשון לציון את הפעילות השוטפת שנעשית תחת פיקודם.

סגן מפקד הבסיס (סמב"ס), סא"ל יגאל בן עמי אמר לרב עמאר כי "מחנה הקריה הוא מקום רגיש ומיוחד. נמצאים כאן משרדי ראש הממשלה ושר הביטחון ומשכנו הקבוע של הרמטכ"ל. ביקורך במקום שנכנסים אליו עשרות אלפי אנשים מדי יום הוא לעונג עבורנו, ואני מקדם את פניך בברכה", הוסיף סא"ל בן עמי.

תשבחות לרבנות

הרב עמאר שיבח רבות את הרב פרץ וצוות הרבנים. "אנשי הרבנות כולם עושים את עבודתם בלב שלם, לצד מפקדים וסגנים עם רצון גדול ולב חם, וכך ודאי אפשר לעשות גדולות", אמר הרב עמאר.

הוא התייחס לטלטלות שעברה הרבנות במהלך השנים. "הרבנות התפתחה במימדים שקשה היה לראותם מראש. הכל קרה הודות לאנשים מיוחדים, כולל אלופים במטכ"ל שיש להם פינה חמה לדברים האלה. תמיד היו כאלה, ותמיד יהיו", טען.

בסיום דבריו, רמז לגיור הצה"לי. "אני מאחל לכם שתהיו יחד כאיש אחד בלב אחד, תעבדו במשותף ותניבו תוצאות שיישאו חן בעיני השם", צוטט הרב עמאר באתר צה"ל, "מעשיכם משפיעים על כל חיילי ישראל, שהם האזרחים של המחר. יש אנשים רבים שהיכרותם עם היהדות מתחילה מהצבא, ומי שיוצא מצה"ל עם אהבת ישראל והתורה ימשיך ללכת בדרך זו גם בעתיד", סיכם הרב עמאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר