פחות משנה לפיגוע המצמרר

נתניהו בטולוז: יש לישראל כח ויכולת להגן על עצמה

ראש הממשלה נתניהו ערך היום ביקור בתלמוד התורה 'אוצר התורה' שבטולוז, שם נרצחו לפני פחות משנה ארבעה יהודים, מתוכם שלושה ילדים. "יש לעם היהודי את הכוח להגן על עצמנו, להגן על מדינתו מול אלה שרוצים למחוק אותנו מעל אדמתנו. זה מה שיש לנו היום" (חדשות, בעולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ראש הממשלה ב'אוצר התורה', היום. (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום יחד עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד לבית הספר היהודי 'אור התורה' בטולוז שבצרפת שם נטבחו ארבעה יהודים מתוכם שלושה ילדים על ידי מחבל מקומי.

השניים הגיעו והשתתפו בטקס אזכרה לנרצחים. בטקס השתתפה גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.

לפני הנאומים נפגשו ראש הממשלה והנשיא הצרפתי עם בני משפחותיהם של נרצחי הפיגוע בבית הספר.

במהלך נאומו של ראש הממשלה הוא התייחס לפיגוע ולאנטישמיות שמשגשגת בעולם כלפי היהודים.

קטע מנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היום בטולוז: "ב-2012, כאן בטולוז, רוצח שמונע ע"י אותה שנאה יוקדת, טבח שלושה ילדים יהודים קטנים: מרים מונסונגו בת ה-8, אריה סנדלר בן 6, ואחיו הקטן גבריאל סנדלר בן 3, ואביהם יונתן.

"אילו יכול היה, היה הרוצח טובח כל ילד יהודי שנקלע בדרכו, בדיוק כמו הנאצים. אבל יש שני הבדלים גדולים מול מעשי הטבח שעשו בעם היהודי בעבר לעומת הרצח שבוצע פה. ההבדל הראשון הוא שבימים האפלים של הנאצים והפוגרומים שקדמו להם, רוב הממשלות באירופה לא נקפו אצבע כדי להילחם ברצחנות האנטישמית, וחלקן אפילו שיתפו פעולה עימה".

"לא במקרה הרוצח בטולוז רצח לא רק יהודים, אלא גם חיילים צרפתים, ללא אבחנה, נוצרים ומוסלמים כאחד. השנאה הברברית של המרצחים מאיימת לא רק על היהודים אלא על הציביליזציה כולה. אלה שמחפשים סיבה לשנאה אינם מבינים שעבור רוצחים אלה השנאה תמיד תמצא סיבה".

"אבל יש היום מנהיגות בצרפת שמבינה עיקרון פשוט: שום דבר אינו מצדיק אנטישמיות וגזענות. שום דבר אינו מצדיק רצח ילדים, שום דבר אינו מצדיק את הטרור, ושום דבר אינו מצדיק פגיעה ביהודי צרפת. קהילה גאה ומושרשת שמאז ימי רש"י לפני אלף שנים תרמה רבות לעם היהודי ותרמה רבות לעם הצרפתי.

"ויש גם דבר שני שהשתנה מאז שבוצעו הפשעים הגדולים נגד עמנו במאה הקודמת: היום יש לעם היהודי מדינה! היום יש לעם היהודי צבא! והיום, אחרי 2,000 שנה, יש לעם היהודי את הכוח להגן על עצמנו, להגן על מדינתו מול אלה שרוצים למחוק אותנו מעל אדמתנו. זה מה שיש לנו היום"

"בהגדה של פסח אנחנו קוראים: "בכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו, והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם". כך גם בדורנו. המרצחים הטרוריסטים, כמו הרוצח הזה בטולוז, הם רוצים לשבור את רוחנו ולחסל את עמנו. אבל אנחנו לא נישבר, כי אנו עומדים על כתפיהם של 200 דורות של עמנו".

"באתי לכאן מירושלים, בירת הנצח של עם ישראל, כדי להגיד יחד אתכם אל מול כל שונאי ישראל, שלוש מילים ברורות: עם ישראל חי!" אמר נתניהו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר