חמאס: הירי הבוקר כוון להרצליה; הרמטכ"ל: להגביר התקיפות

הזרוע הצבאית של החמאס טוענת כי הירי הבוקר לעבר גוש דן יועד לפגוע בהרצליה, מרחק של יותר מ-80 ק"מ מעזה. "מדובר בפעם הראשונה שאנו משגרים טיל שכזה", אומרים בזרוע הצבאית. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הנחה את צה"ל להגביר את קצב התקיפות על יעדי הטרור השונים ברצועת עזה (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מתייעצים. נתניהו, בקר וגנץ (צילום: פלאש 90)

היום החמישי למבצע עמוד ענן: הירי הבוקר (ראשון) לעבר גוש דן יועד לפגוע בהרצליה ולא בתל-אביב, כך הודיעו היום הזרוע הצבאית של החמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם.

לטענת הזרוע הצבאית, הטיל, שיורט על-ידי מערכת 'כיפת ברזל', נועד לפגוע במרחק גדול מ-80 קילומטרים מרצועת עזה, ולהגיע להרצליה.

"מדובר בפעם הראשונה שאנו משגרים טיל שכזה", הודיעה הזרוע הצבאית והוסיפה כי מדובר באותו טיל שנורה לעבר ירושלים בערב שבת, מסוג "M-75".

בנתיים, הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הנחה את צה"ל להגביר את קצב התקיפות על יעדי הטרור השונים ברצועת עזה.

הרמטכ"ל סייר בשטחי ההיערכות של צה"ל בדרום הארץ ובחן את מוכנות הכוחות לכל תרחיש, בין היתר לאפשרות של כניסה קרקעית לרצועת עזה.

לאחר הסיור, שב הרמטכ"ל לבסיס הקריה בתל-אביב וקיים הערכת מצב, בה הנחה את צה"ל להמשיך ולפגוע בתשתיות ובפעילי טרור מרכזיים ולהגביר את קצב התקיפות.

הרמטכ"ל ציין בהערכת המצב את הפעילות המצוינת של מערך ההגנה האווירית ואת חוסנו של העורף הישראלי ושיבח את פיקוד העורף על הקשר שלו עם הרשויות המקומיות.

במקביל, חיילי המילואים שגויסו לקראת אפשרות של כניסה קרקעית, התאמנות בשטחי "כפר פלסטיני" צה"לי. אלפי חיילים ממתינים סמוך לגבול, יחד עם כוחות שיריון גדולים, כלי הנדסה, יחידות מיוחדות ואמצעי טכנולוגיה שונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו גובים מחיר כבד מהחמאס ומארגוני הטרור, וצה"ל ערוך להרחבה משמעותית של הפעולה".

"המבצע ברצועת עזה נמשך ואנחנו נערכים להרחבתו. אני מעריך את ההתגייסות המהירה והמרשימה של אנשי המילואים שבאו מכל חלקי הארץ. הם באו מכל חלקי הארץ והתייצבו למשימה. חיילי המילואים והסדיר נכונים לכל פקודה שיקבלו", הבהיר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר