הרמטכ"ל: המבצע השיג את כל יעדיו

מבצע 'עמוד ענן' הסתיים בהפסקת אש לאחר שצה"ל תקף כ-1,500 מטרות טרור ברצועת עזה. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, סיכם היום את המבצע ואמר כי "המבצע השיג את כל יעדיו ומטרותיו, כפי שהוגדרו לנו על-ידי הדרג המדיני". גנץ שיבח את עמידות העורף וגיוס המילואים (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הרמטכ"ל בהערכת מצב (צילום: דובר צה"ל)

לאחר שמונת ימי לחימה ברצועת עזה ותקיפת כ-1,500 מטרות טרור וחיסול בכירים בארגוני הטרור, מסכם הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, את המבצע ואומר כי הוא השיג את כל יעדיו.

הרמטכ"ל ערך היום (חמישי) סיור בפיקוד הדרום, ואמר כי "המבצע השיג את כל יעדיו ומטרותיו, כפי שהוגדרו לנו על-ידי הדרג המדיני".

"אני מאוד מעריך את כושר העמידה של הציבור, אני חושב שהוא נתן לדרג המדיני אורך נשימה", אמר הרמטכ"ל והוסיף כי "לנו, הדרג הצבאי, זה נתן יכולת לפעול בשיקול דעת".

לדברי הרמטכ"ל "המבצע הזה השיג את יעדיו ומטרותיו כפי שהוצבו על ידי הדרג המדיני. פגענו קשה מאוד בחמאס באמצעות חיסול ג'עברי עצמו ובמספר בכירים נוספים. פגענו רבות בכל יכולות השיגור".

צה"ל, לדברי המרטכ"ל, תקף "כל דבר שזז ברצועה מבחינת תשתיות טרור, מנהרות, הברחה ותקיפה, מחסני אמצעי לחימה, בורות שיגור ומתקנים אסטרטגיים".

"הרעיון שלנו התבסס על ייצור מצב פתיחה שאיפשר הפתעה נגד חמאס עם תקיפה של הנהגת התנועה ופגיעה באחמד ג'עברי, תוך פגיעה אנושה ביכולות אסטרטגיות של חמאס וארגונים אחרים", אמר הרמטכ"ל.

באשר לגיוס מערך המילואים הנרחב, אמר הרמטכ"ל כי הוא "אפשר לנו להיות חזקים בזירות האחרות ולהכין את השלב הבא. אסור לבצע פעולה כאשר הפעולה העוקבת אליה איננה מוכנה. כל מי שהגיע, התגייס נכון ומהר לאחר שנים של אימונים. המילואימניקים מצאו ימ"חים כשירים וקיבלו משימות מובנות מראש".

"צה"ל יכול לעשות כל משימה שהדרג המדיני יגדיר לו", אמר גנץ והבהיר כי על אף הפסקת האש, צה"ל באמצעות מערך המודיעין ימשיך לעקוב אחר הניסיונות להברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה, מאיראן או מלוב ויפעל בהתאם על מנת לסכלם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר